Peter van Dijk
Lid van de TWENOT
- Interesses
- WW2 in Europa
WW1 Gevleugeld Oorlogstuig
What If, SciFi, Fantasy
- Schalen
- Waar ik maar zin in heb
- Nu bezig met
- '70 Dodge Challenger
getiteld : "Heel Twenot Bakt" 😉Twenot kookboek
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
getiteld : "Heel Twenot Bakt" 😉Twenot kookboek
Bakt er wat van....getiteld : "Heel Twenot Bakt" 😉
Hè?"Heel Twenot Bakt"
yep ! beter 👍"Heel Twenot plakt"

Bronsgroen/NATO groen over de originele olijfdrabbige kleur?Hier nog wat plaatjes van M113 van 101 tankbat. Let op de opengeklapte boegplaat: egaal groen van binnenBekijk bijlage 52845Bekijk bijlage 52846Bekijk bijlage 52847Bekijk bijlage 52848
Natuurlijk zijn ze niet hetzelfde ……Mooie foto’s weer Walter!
Weer zo’n “knagende vraag” opgelost.
Alhowel ….
Waren alle voertuigen het zelfde?
Bronsgroen RAL6031, is de naam van het groen uit het huidige drie-kleuren systeem, samen metBronsgroen/NATO groen over de originele olijfdrabbige kleur?
Lijkt me wat licht, in vergelijk tot de overal.
…met als gevolg dat je op oude kleurenfoto’s soms ogenschijnlijk vreemde kleurencombinaties van verschillende kleur broeken en jassen variërend van een soort groenbruin tot felgroen. Ligt dus vooral aan de foto/filmrolletje. Uitkijken dus als je oude kleurenfoto’s als referentie neemt.De reflectie, en dus de manier waarop de kleur op een flimrolletje terecht kwam, verandere naarmate de kleding vaker was gewassen.
Over de verfdoos van 101 tankbat die op de centurion, M113 en M577 werd gehanteerd hebben we het al vaak gehad. Daar zaten creatieve mensen die zelf aan het mengen gingen. De Leopard 1 hebben ze trouwens met rust gelaten. Zie ook in de film hieronder:Bronsgroen/NATO groen over de originele olijfdrabbige kleur?
Lijkt me wat licht, in vergelijk tot de overal.
Dat klopt niet helemaal.…met als gevolg dat je op oude kleurenfoto’s soms ogenschijnlijk vreemde kleurencombinaties van verschillende kleur broeken en jassen variërend van een soort groenbruin tot felgroen. Ligt dus vooral aan de foto/filmrolletje. Uitkijken dus als je oude kleurenfoto’s als referentie neemt.