Bas Hermsen
Lid van de TWENOT
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hebben de beugels (pe) van de achterbumper een tik gekregen?
Dat is niet precies, dat is autisme 🙃(Ik zie nu dat alle boutkoppen dezelfde kant op staan. Is dat niet te precies?) 😳
Van de bouwer of van degene die het ziet? 😳 😉Dat is niet precies, dat is autisme 🙃
Dat is iets dat vroeger in sommige fabrieken een prestige-ding van de arbeiders was: zorgen dat alle bouten en schroeven gelijk stonden. Als je goed kijkt naar foto’s van Amerikaanse halftracks, bijvoorbeeld, zie je vaak dat de sleuven in de schroeven in de pantserplaten, allemaal verticaal staan. (Bij gerestaureerde is dit vaak niet het geval, want tegenwoordig maalt niemand daar meer om.)(Ik zie nu dat alle boutkoppen dezelfde kant op staan. Is dat niet te precies?) 😳
Beiden 🙂Van de bouwer of van degene die het ziet? 😳 😉
Is puur toeval dat die bouten er zo inzitten haha
Dat is iets dat vroeger in sommige fabrieken een prestige-ding van de arbeiders was: zorgen dat alle bouten en schroeven gelijk stonden.

Wat ik doe is inschatten of ik er later nog bij kan, en vermoed ik van niet, dan schilder ik het alvast van tevoren met een penseel. Zoals hier bijvoorbeeld op m’n M2 halftrack, vergelijkbaar met jouw scout car:Als ik was gaan air brushen dan had ik alsnog met de kwast de lastige plekken moeten doen. Ik heb een oud kwastje omgebogen om eenvoudig bij de lastige plekken te komen.
Als je dun schilderd zie je het verschil niet tussen gekwast of met de airbrush.
dat hebben ze er voor over omdat in hun ogen een ge-airbrushte laag verf beter en/of mooier is. 🤭Wat ik niet snap is dat zulke mensen niet de hele tijd hun airbrush schoon aan het maken zijn.
Geen weerzin, maar ik vind het zoveel gedoe want het is altijd meer werk dan het lijkt, omdat er overal kleine beetjes verf achterblijft in hoekjes en gaatjes. Mijn ervaring is dan dat, als je niet probeert dat er zoveel mogelijk uit te halen, de airbrush het de volgende keer slecht of helemaal niet doet — maar tegelijk lees ik verhalen als die van jou, wat blijkbaar voor veel mensen wél werkt. Het is vooral dat verschil dat ik niet snap: waarom kunnen sommige mensen een airbrush schoonmaken door hem even door te spuiten en meer niet, en lukt dit voor andere mensen totaal niet?wat ik nooit zo snap is de weerzin om die apparaatjes even schoon te maken.
Bas, mooi kleurtje hoor en het zit er strak op. Waar verdun jij je Humbrol mee om het te kwasten? Ik verdun Humbrol voor de airbrush met Thinner en om te kwasten met Terpentine of Talens White spirit.Basislaag verf zit erop. Old skool met het kwastje. Als ik was gaan air brushen dan had ik alsnog met de kwast de lastige plekken moeten doen. Ik heb een oud kwastje omgebogen om eenvoudig bij de lastige plekken te komen. Humbrol 116 is het geworden. Nog twee laagjes te gaan. Als je dun schilderd zie je het verschil niet tussen gekwast of met de airbrush.
Bekijk bijlage 50906
Bekijk bijlage 50907
Waar verdun jij je Humbrol mee om het te kwasten?
Basis laagje ziet er goed uit Bas, ik neem aan dat er tenminste nog een laag overheen komt?