Bas Hermsen
Lid van de TWENOT
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mooie periode en zeer mooie modellen.
Afgelopen vrijdag was ik in het cavelarie museun op de Bernhardmuseum waar ook een aantal erg mooie modellen staan uit deze periode in Indië en waar ikzelf ook nog wel wat van wil bouwen. Zag dat daar een andere kleur groen op de meeste modellen zat, iets wat meer op Nato groen leek dan het Olive drap.. Weet iemand daar meer over?

De dikke buis rond de loop is gevuld.Ik zie namelijk niets waar het water in zit? Slangen aan de lopen? Of kijk ik er over heen?
Het koken is geen probleem. Zolang het waterniveau hoog genoeg is dat de hele loop onderwater zit, blijft hij goed gekoeld. Pas wanneer er genoeg water uit verdampt is dat de loop boven komt, moet de mantel bijgevuld worden, anders gaat een deel van de loop snel heel erg heet worden. Watergekoelde mitrailleurs hadden veel dunnere lopen dan luchtgekoelde, en die kunnen het daarom maar heel kort verdragen dat er geschoten wordt zonder water eromheen.het water zal na een beetje doorschieten aan de kook raken, en dan moet je bijvullen
Op het model hier zijn het Vickers-mitrailleurs 🙂 De M3A1 had normaal gesproken inderdaad M1917 of M1919 Brownings, maar op deze in Indië zaten er in plaats daarvan van Vickers.Ter aanvulling op de MG:het is een Browning M1919.
Hij is mooi, maar ook een beetje saai. Dat heb je natuurlijk al snel met een od voertuig.
Komt er nog een figuurtje in? Dat brengt wat meer leven in het geheel 😉
Klopt!Dan krijg je kringen met te veel olieverf