- Interesses
- Nederlandse militaire voertuigen vanaf jaren zestig zowel in 1:1 als 1:35.
- Schalen
- 1:35
- Nu bezig met
- AMX-13/105mm, NEKAF-TOW groep, Centurion Mk5/2, Dodge WC54, YP408, VW T2a KMAR
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nadeel is dat het wel heeeeeeeel lang duurt…Mooi hoor Walter.
Super hoe je zo netjes en strak werkt, ben ik wel jaloers op.
Groeten
Leon

Misschien moet dit de FOC inbreng zijn. Conversie van Laro II naar KL Laro III ambulanceWalter, zowel bij deze LaRo als je andere projecten.....ik kan echt genieten van jouw strakke stijl van bouwen....heel netjes, leuk om naar te kijken!
Mij doet het denken aan de modellen van Rob de Jong. Daar was ook geen lijmvlekje op te bekennen, naar ik me van (heel) lang geleden herinner.jouw strakke stijl van bouwen....heel netjes

Dat kan nog steeds hoor, Walter!Misschien moet dit de FOC inbreng zijn. Conversie van Laro II naar KL Laro III ambulance
Grote kans dat ik deze wel (ongeverfd) klaar krijg voor de 27e. Zet hem maar over naar de FOC.Dat kan nog steeds hoor, Walter!
Ik had al gevoel dat er iets ontbrak. Duidelijk zo !👍🏻Dat is een aansluiting voor verduisterend oorlogsverlichting.

Waarom zou je jezelf geen schouderklopje geven als je je doel hebt bereikt? En zelfs als het misgaat, mag je nog tevreden zijn met de inspanning/poging. Er is altijd nog een volgende keer beter. De uitvinder van het wiel maakte er ook niet meteen een limousine van. Wees mild naar elkaar en jezelf.😏ben ik tevreden
En dat zegt hij tegen iemand met “verfspuitvrees”😵💫!!Primeren en spuiten, zeg ik! 💪🏼

Vanaf de zijlijn roep ik heel gemakkelijk: MET OPEN DEUR! Anders doe je jouw scratchwerk te kortDe cabine dus. Hier komen de Revell/Italeri Laro III en de Tamiya Laro II ambulance elkaar tegen. Ik twijfel nog of ik een deur open ga maken. Dat zou betekenen dat ik de Tamiya deur moet gaan uitsnijden. Nog eens over nadenken.
Bekijk bijlage 13204
Als eerste het dasboard op de neus van de Laro III. Omdat ik het Tamiya frontraam gebruik (zit immers geïntegreerd in het ambulance deel is dit even goed dry-fit werk met het nodige schuren. De middenstijl van het raam moet er wel uit. Bij Tamiya ligt dat compleet naar achteren omdat ze een transparant raam meeleveren inclusief middenstijl. De stijl die naar achteren ligt dient dus voor steun maar zit het dasboard in de weg…weg dus. Wordt vervangen door stukje evergreen.
Bekijk bijlage 13205
Dashboard is in basis goed en komt uit een andere Revell kit waar het stuur links zit (zie aan begin van dit draadje). Gelukkig heb ik goede referentiefoto’s. De nodige accenten bij de knopjes en schakelaars aangebracht. In de Laro hoort nog een tweede paneel te zitten, precies in het midden van het dashboard. Van ronde profielen kleine plakjes gesneden en daar de schakelaars en lampjes van gemaakt. De lampjes zelf zijn klinknagels van MasterClub.
Lekker priegelen zo!
Bekijk bijlage 13206Bekijk bijlage 13207Bekijk bijlage 13208
Daar heb ik niet echt ambities in 😵💫. Ik zou ook niet weten hoe dat werkt eerlijk gezegd. Mensen als Robert zijn daar meer bedreven in vermoed ik.Ok... ik stel voor dat jij een updateset in resin gaat uitbrengen.

🤩 Precies wat ik nodig heb!!!heb je hier wat aan Walter
Bekijk bijlage 13297

Ja, die zijn sinds kort uitgekomen. De grote vraag is of Minor er rekening mee heeft gehouden dat in Nederland de NEKAF banden met kleinere diameter werden toegepast. Er wordt al contact met ze gezocht. Deze wielen zien er heel goed uit!Hoi Walter,
Weet je al wat je gaat doen met de wielen? Ik zag net dit setje, kan het zelf niet beoordelen.
Minor Land Rover wheels.
Misschien helpt het je.
Succes, Jan

Ik denk dat ik er onzichtbare verstevigingspennen in ga verwerken. Nu nog ontdekken of die onzichtbaar kunnen zijn.De deur is nu wel een kwetsbaar deel, maar je inspanningen zijn meer dan de moeite waard!
Groeten, Jan
Ja klopt. Daar zit ook nog een punt. Eigenlijk moeten de “klonten” van Tamiya er af. Het zijn twee metalen platte lange bakken voor de brancards met hoezen er overheen. Ik heb al zitten kijken maar dat gaat geen makkelijke klus worden om dat strak en netjes te doen. Was voor Tamiya kleine moeite geweest om die als losse onderdelen erbij te doen….en zo blijf ik tegen dit soort dingen aanlopen. Mijn vrouw begint al aan me te merken dat ik regelmatig wat hopeloos zit te zuchten bij deze jaren zeventig kit die opgewerkt wordt tot hoger detailniveau.Waarschijnlijk heb je er al een plan voor Walter ...
Maar het valt me op dat de afdekhoezen voor de brancards op het dak nogal lomp en onjuist zijn vormgegeven.
Gewoon twee grote klonten, terwijl ze in het echt meer vrij liggen van het dak
Bekijk bijlage 13584
(beter nú opgemerkt dan als ie klaar is)

Zou kunnen idd. De details van het dak (die wel goed zijn op zich) zitten er echt vlak naast. Uitschieten is dus fataal😵💫. Ik dacht ook aan wegslijpen met zo’n cylindervorminge schuurdinges voor de Proxxon, nadeel is het smelteffect. En als kers op de taart heeft Tamiya ook nog bedacht dat het geheel ook nog hol is (dik dus maar toch ook nog met holte. Je houdt dus weer gaten over in je dak die je weer op moet vullen, bijwerken, gladschuren …..Met het cirkelzaagje in de minidrill?