Jan Peters: PaW M-38 (24-7) Klaar!

Jan,

De vorm van pistoolholster lijkt me redelijk OK maar deze holster werd nietl inks maar rechts aan de koppel gedragen. Aan de linkerkant van de koppel was het patroontasje opgehangen.
Overigens had de door huzaren, korporaals en onderofficieren gedragen blauwe overall 2 borstzakken en een liggende kraag die meestal volledig was gesloten. De jas van de grijsgroene veldtenue had een staande kraag.

John
 
Even een paar plaatjes van het aangepaste figuur. Het hoofdje zit los (en wordt ivm de beschadigingen vervangen door het andere hoofdje op de foto) De overall is verlengt met putty, borstzak van loodfolie en een nieuw holster en patroontasje uit de sparesbox toegevoegd.
Afbeelding011.jpg


Afbeelding012.jpg


Afbeelding014.jpg


Afbeelding015.jpg


Afbeelding017.jpg


Jan :)
 
Hoi Jan,

Ik weet niks over de correctheid van het uniform, maar ik vind het er erg goed uit zien.
Ik neem aan dat het figuur zich overgeeft? Tenminste zo lijkt het.
Op deze manier krijg je wel een mooi uniek figuur.
Misschien kun je de handen nog vervangen door Dragon Gen2 of andere aftermarket resin handen. Die vind ik nu wat krampachtig en stijf. Als daar wat meer levendigheid (vingers wat meer gespreid, polsen wat meer naar buiten gedraaid..) in zit geeft het net dat stukje meer, vooral in combi met het Hornet hoofdje.
Alvast succes met het schilderwerk!

groet,
Robert Jan
 
De handen beginnen mij ook steeds meer te storen, ik zal eens kijken of ik wat anders heb ;)

Het figuur komt uit dit setje:
ICM35391.jpg

De twee duitsers ga ik ook gebruiken, in dezelfde seting als de boxart, de officier blijft over voor in de sparesbox.
Jan :)
 
Jan,

De links (http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Afbeelding... .jpg) naar jouw figuutje moet je even aanpassen om de foto's zichtbaar te maken.
De naam van het subalbum moet tussengevoegd worden (http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/PaW%20M38/Afbeelding... .jpg)
Omdat er een spatie gebruikt is in de subalbumnaam staat er in de URL %20 (de code voor een spatie), het is daarom aan te raden om in directorie- en bestandsnamen ipv een spatie een liggend streepje te gebruiken.

Over jouw model en het figuurtje niets dat lof.
 
Mark, bedankt, ik heb de afbeeldingen even aangepast. Ik heb de foto's na heb posten in een map geplaatst, waardoor de link gebroken is.... even wennen aan fotoemmer ;)
Jan :)
 
Weer wat nieuwe foto's...
Ik heb de rechterhand vervangen door een gen2 handje, en het nieuwe hoofd erop gezet. De broekspijpen moeten nog strakker afgewerkt worden.
HPIM6027.jpg


HPIM6028.jpg


Het oude hoofdje heb ik voorzien van een duitse helm (de overloper! :duivel: ) en voor het tweede figuur gebruikt. Ik heb wat riempjes toegevoegd van loodfolie, en hij krijgt nog een rechterarm ;)
HPIM6030.jpg


HPIM6031.jpg


HPIM6034.jpg


Samen lopen ze de polonaise:
HPIM6023.jpg


Jan :D
 
Ziet er mooi uit Jan, denk alleen dat de helm van de duitser te ver naar voren zit. Kun je deze nog wat verschuiven?

groeten Maarten
 
Hallo Jan,

Ik zit dit zo eens te volgen maar de opzet wordt ieder geval erg orgineel. Wat ik wel wat minder vindt, is de volgens mij te grote helm, of je moet hem net als Maarten zegt wat meer naar achter schuiven. Ben benieuwd hoe het er aan het eind uit ziet.

gr Johannis
 
Jan,

Ik zou de Duitser aan de andere schouder zetten, dan komen de benen ook beter uit. Ik heb nu het gevoel dat de duitser elk moment op de hielen van de Nederlander trapt. Doordat de rechter schouder naar voren is gedraaid geeft dit ook meer het effect van duwen door de Duitser.
 
mensekindere :nouja: :oei: je gaat als een trein,

Ik blijf het een schitterend model vinden.
Veel succes in ieder geval, het belooft wel wat te worden met die nederlandse soldaat en die Duitsers.

gr Johannis :)
 
Jan, het achterlichtje: moet ik een tronlensje voor je meebrengen?
Geef me dan even de maat op tijd door.
 
Johannis, tja, die decal is niet de mooiste, maar ik heb ermee leren leven ;)

Bart, Ik had 'm langs de weg willen plaatsen, maar ik kwam op www.landsverk-m38.nl deze foto's tegen....
M38_Rotterdam_Nenijto_a.jpg
M38_Rotterdam_Nenijto_b.jpg

Deze 2(?) M-38('s) zijn expres vast gereden in het terrein zodat ze niet direct bruikbaar waren voor de vijand. Ik wil de mijne ook in een omgeploegd veld oid tot aan zijn assen vast zetten.

Rob, welk achterlichtje? :oeps: Bedoel je dat ronde dingetje op de voorkant?
Jan :D
 
yep, is dat een lampje?
 
Nice

Jan,

nice, nice, very nice 8) .
Ik vind hem steeds mooier worden (is natuurlijk ook de bedoeling, toch :huh: ).
Ook de setting met de figuren vindt ik wel gaaf.

Ben benieuwd naar de beschildering daarvan.

Greetz
Axel Repping RHvS
 
Dank je Axel :D

Ik heb een begin gemaakt met het ondergrondje. Blauw schuim, met daarover vulmiddel van de HEMA, gemengd met verf en pigmenten.
HPIM6064a.jpg


HPIM6065a.jpg

Jan :)
 
Terug
Bovenaan