Jan Peters: PaW M-38 (24-7) Klaar!

Hoi Jan,

Je bent lekker op weg! Ik blijf het een origineel voertuig vinden. Een ding dat je naar mijn idee nog wat kan verbeteren is het pikhouweel. Ik zie dat je daar één gedeelte zelf van gemaakt hebt. Dit lijkt naar mijn idee wat te dun in vergelijking met de andere kant van het houweel.

Ben je nog van plan om er een figuur bij te plaatsen?

Erik
 
leuk emmertje, maar hoe werd deze in het echt eraan gehangen. Het sleepoog is gesloten en de handle van de hemmer ook. Misschien een touwtje tussen doen?

groeten Maarten
 
Eelke, je krijgt er geen spijt van, het is echt een leuke kit! De emmer blijft ;)

Erik, ik heb nog geen idee of er een figuur en/of ondergrond bijkomt. De pikhouweel gaat in de revisie!

Staf, verf komt eraan ;)

Maarten, het is een varkensstaartje, dus het hengsel kan er aan gehangen worden ;)
Jan :D
 
En er is verf! :D

Back in black:
hpim5795ec9.jpg


hpim5794tk4.jpg


hpim5793ky8.jpg


Basis groen (russian green van Vallejo air):
hpim5802hp0.jpg


hpim5798oh9.jpg



Highlights met camo light green:

hpim5811kt0.jpg


hpim5803up9.jpg


hpim5809bz1.jpg


hpim5807ww8.jpg


hpim5805ux1.jpg


Volgende stap: decals!
Jan :D
 
Ha Jan,

Ben nog steeds blij dat je de landsverk hebt genomen, het blijft toch een mooi karretje.
En ziet er erg nog mooi uit ook. :oei:
Veel succes met de verdere afwerking.

gr Johannis
 
De eerste decals zitten er op:
hpim5821bt1.jpg


hpim5822nd9.jpg

De decal op de voorkant is erg lastig, zelfs met grote hoeveelheden microsol :huh: De decals beschadigen ook erg snel, ik heb overal witten krasjes die gerepareerd moeten worden :huil:
Nu hopen dat ik de decals van Ron snel binnen krijg, dan kan ik 'm verder af maken.
Komt allemaal goed, Jan :D
 
jan ziet er al goed uit maar had je niet beter die decal op de voorkant kunnen spuiten? zelf een malletje maken zou een beter resultaat geven denk ik. zoals ik de decal nu zie zou het wel eens het verschil kunnen zijn tussen een goede beoordeling en een wat matige beoordeling!

grtz jeroen
 
Leuke kar, Jan.
wat laat je ons toch telkens weer schrikken met dat glanzend zwarte primer geweld.

Was/is het niet verstandiger om die decal aan de voorkant in te snijden?
In werkelijkheid zijn dat toch losse lamellen (denk ik :huh: ). Dan zet ie zich ook wat gemakkelijker. Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar wellicht kan je er nog wat mee.

grt
Robert
 
Daar heb je wel gelijk in Jeroen... maar je kent me hè.... liever lui als moe :p

Ik ga ze vanavond insnijden Robert. Ik wilde het eerst zo proberen omdat de decals niks kunnen hebben... als je ze iets te hard aanpakt krijg je al witte krasjes :huh: En de glossy zwarte primer.... daar ben je toch al wel aan gewend ondertussen? :)
Jan :)
 
Ik kom niet echt vooruit... druk op het werk en vroeg naar bed.... dus weinig modelbouw de laatste tijd :huh:
Even een fotootje van het niet opgeschoten model:
hpim5927nx7.jpg

Jan :)
 
Dit ziet er al erg sexy uit zeg. Echt iets anders dan het gebruikelijke OD of zimmerrit. :)

groeten Maarten
 
Hey Jan,

Ziet er goed uit! Ik vind het stofeffect (of zijn het nou regenstrepen?) en de chipping op de markeringen goed gedaan. Wel vind ik de schaduwen van het zeil op het spatbord erg 'fel'. Misschien dat je daar nog wat aan zou kunnen doen maar dat is mijn visie erop.

Grtz,

Niels
 
Poetsen

Jan,

ziet er goed uit. 8)

Alleen heb ik het idee dat de bestuurder van deze bak, zijn spons wel eens mag uitspoelen, als hij bezig is met z'n kar te poetsen.

Uuuuuhhhhh, wat bedoel je in godsnaam Axel? : :huh:

Nou Jan, de foto, waar "de motorkap, dan wel de voorkant van het voertuig " te zien is, ziet eruit of dat er iemand met een hele smerige modderdoek heeft lopen vegen. :nouja:

Al met al, als mijn mannen mijn tanks gewassen hebben, en ze hebben dit niet goed gedaan ( in mijn ogen dan ;) ) dan ziet het er ongeveer hetzelfde uit.
Ik weet niet of dat je insteek was, zo ja, goed bezig, of dat ik scheel aan het worden ben :huh:: .


Voor de rest blijf ik het een strak bakkie vinden.
8)

Idd weer eens wat anders dan de gemiddelde T34, Sherman, Panzer 1,2,3,4.

Keep it up!!

Grtz Axel Repping RHvS
 
Heej Jan,

Ik vind het er wel mooi uitzien zo, hoewel het op de foto ietwat grof overkomt. Misschien nog wat vegen toevoegen in het stof, want dat komt het wel ten goede. Chippings in de markeringen, en de regenstrepen vind ik goed gelukt. Heb je dit gedaan op de bouwavond, gezien de foto in t draadje?

Cheers, MD →
 
joo jan,
ik weet t nog niet helemaal.... zou hem t liefst even in t echt zien om er een goed oordeel over te vormen.. vind de vlekken (stof) er niet echt logisch uitzien zo op t eerste oog.
het contrast in die deken rechts achter zou ik nog iets afzwakken. de diepere delen zijn iets te donker in mijn ogen.
de details vind ik wel netjes gedaan!

grtz jeroen
 
Heren bedankt voor uw commentaar :D

Niels, Het pakket op het spatbord is nog niet klaar, de schaduwen zijn er nu met puur zwart opgezet, dit moet nog worden afgezwakt met een glaze.

Axel, dit 'effect' is bij toeval ontstaan (teveel gekliederd met de kwast :oeps: ) op zich vind ik het wel wat hebben, mocht het me toch nog gaan storen passen we het gewoon weer aan ;)

Martin, het komt grover over dan in het echt idd. Ik heb een deel van de details op de bouwavond gedaan, de stof hier thuis.

Jeroen, dan kom je toch even langs om te kijken? 8)
@de deken: zie het antwoord bij Niels...
Jan :D
 
Weer een klein beetje verder... een paar chips hier en daar, wat meer stof, en een eerste aanzet van de toren:
hpim5995wr6.jpg


hpim5998oi1.jpg


hpim5988jz2.jpg


hpim5993ij4.jpg


En een begin van een bemanningslid:
hpim5981cx9.jpg


hpim5982pn2.jpg


De bandages om de benen zijn nog niet naar mijn zin, ze gaan er waarschijnlijk weer af :nouja:
Jan :)
 
Hallo Jan,

Een huzaar-bemanningslid van een M.38 was gekleed in het destijds gebruikelijke grijsgroene veldtenue met halfhoge zwarte schoenen en zwartleren beenkappen. Daarover droeg hij een blauwe overal (pijpen dus los) en een bruinlederen koppel met het pistool M.25 in lederen holster en een lederen patroontas. Als hoofddeksel een grijsgroene veldmuts (bij 2 E.Paw. met metalen cijfer 2) of de Nederlandse stalen helm.

Volg jouw bouwvorderingen met veel interesse.

John
 
Hoi Jan.

Het ziet er inderdaad weer veelbelovend uit. Ik vind het contrast van de markings met het groene erg mooi. Wel mooie richtpunten voor de vijand overigens....

Even een vraagje van praktische aard...wat is dat voor soort tape waar je je figuurtje mee op dat deksel geplakt hebt. Ik heb heb vaker bij je gezien en wil graag weten wat het is én hoe handig het is..

groet,
Robert Jan
 
eric jacobs zei:
Plank is trouwens in de maak :)
Super! Issie klaar tegen 9 juni? ;)
john bom zei:
Hallo Jan,
Een huzaar-bemanningslid van een M.38 was gekleed in het destijds gebruikelijke grijsgroene veldtenue met halfhoge zwarte schoenen en zwartleren beenkappen. Daarover droeg hij een blauwe overal (pijpen dus los) en een bruinlederen koppel met het pistool M.25 in lederen holster en een lederen patroontas. Als hoofddeksel een grijsgroene veldmuts (bij 2 E.Paw. met metalen cijfer 2) of de Nederlandse stalen helm.
Volg jouw bouwvorderingen met veel interesse.
John
Dank voor de informatie John, het wordt zeer gewaardeerd!
Ik ga de benen aanpassen en er is een hoofdje met stalen helm in aantocht (Thanks Roy!) dus dat komt ook goed.
2 vraagjes nog: Is de pistoolholster (enigsinds) goed van vorm?
Staan de voertuignummers op de toren op de juiste plek?
robert jan de wit zei:
Even een vraagje van praktische aard...wat is dat voor soort tape waar je je figuurtje mee op dat deksel geplakt hebt. Ik heb heb vaker bij je gezien en wil graag weten wat het is én hoe handig het is..
De tape is dubbelzijdig plakband van Tesa. Ik gebruik het heel veel, vooral bij het schilderen, om onderdelen tijdelijk vast te zetten. Het kost wel wat, maar je doet er heel lang mee ;)
Jan :)
 
Terug
Bovenaan