Jan Peters- DAF M39 KLAAR!

Nog heel even over de regenstrepen:

Ik vind ze te recht. Als mijn papa en mama :) door de regen rijden zie je ook niet dat de regendruppels in een rechte lijn naar beneden glijden. Just my opinion (schrijf ik dat goed :oeps:). Verder vind ik het een van de mooiste voertuigen van deze FOC.

Groetjes Luuk
 
Luuk van Schip zei:
Nog heel even over de regenstrepen:

Ik vind ze te recht. Als mijn papa en mama :) door de regen rijden zie je ook niet dat de regendruppels in een rechte lijn naar beneden glijden. Just my opinion (schrijf ik dat goed :oeps:). Verder vind ik het een van de mooiste voertuigen van deze FOC.

Groetjes Luuk

:idea: Vergeet niet dat het schaal 1:35 is. Het is niet de doen om ze als kringeltjes naar beneden te laten lopen.

Grtz
Patje 8)
 
Bedankt voor de reacties.
Zo zie je dat een andere belichting een heel verschil maakt.
Ik ga de strepen hier en daar wat afzwakken, en een laagje stof spuiten op het onderstel. Morgen(?) weer nieuwe foto's.

Luuk en Nick, laten we het erop houden dat de DAF net geparkeerd stond ;) (onder een boom waar Marcel's reiger net zat te ..... :p )
Jan :D
 
je kan ook zigzaggen dan krijg je helemaal een leuk patroon :) :) .mannen de regenstrepen ontstaan vaak als het voertuig stil staat,dus dan loopt het water naar beneden weg, het stof meenemend.en zo ontstaan de strepen.Jan ziet er goed uit,word weer een topper. ;)

groeten jeroen,.
 
Zoooowwww Jan,

Jij laat er geen gras over groeien.
De lak ziet er mooie verweerd uit, houwen zo, ik ben bang dat je anders over de top gaat. En ik sluit me aan bij Marcel om sommigen strepen iets af te tonen. Maar....dat is aan jou uiteraard.
Wees voorzichtig met de pigmenten, gewoon langzaam opbouwen, want bij pigmenten is er geen weg terug ;)

Ga je hem nog op een klein ondergrondje zetten? Of op een mooi plankje misschien?

Groeten,
Hugo
 
Ik vind het nu al een geslaagde foc door de discussie die er gevoerd wordt. Niet alleen in dit topic.

Over je model moet ik zeggen dat je misschien iets te ver bent gegaan met de regenstrepen, maar zoals Marcel al aangaf kun je het effect wat je nu hebt met de airbrush reduceren. Dit gaat zeker goedkomen. Wel moet ik zeggen dat je blijft experimenteren en dit is zeker goed. Stilstand is achteruitgang ;) Maak er wat moois van!

Groeten,

Bas
 
Inderdaad Bas, leuk lezen zo.

Jan, ik wou alleen even zeggen dat ik die kleur zo onwijs mooi vind, met die zijdeglans en zo. Echt heel goed.
Strepencommentaar waag ik me niet aan, maar ik begrijp wel wat Dom et al willen zeggen. We zien 't Daffie in het echt nog wel eens... met of zonder reiger.

Mazzol,
Peter
 
Jeroen, bedankt voor de uitleg ;) :D

Hugo, Ik heb de strepen iets weggewerkt, ziet er al een stuk beter uit ;)
Pigmenten gebruik ik pas op het allerlaatst (en dan ook nog liever niet) Ik denk dat de Daf op een simpel ondergrondje komt te staan. Op een mooi plankje zal waarschijnlijk niet lukken, ik heb namelijk geen idee of alle wielen de grond raken omdat ik de assen op het oog heb gericht :oeps: :)

Bas, dank je. Inderdaad lekker veel interactie, hoewel er niet echt veel updates zijn in het FOC forum :HINT: ;)

PE-ter, dank je, de Daf komt sowieso mee naar Amersfoort ;)

Foto's volgen nog.
Jan :)
 
Nieuwe foto's, nu met blauwe achtergrond 8)

hpim5090cc4.jpg


hpim5098er8.jpg


hpim5096rj4.jpg


hpim5101sk8.jpg


hpim5103oy8.jpg


hpim5106lu6.jpg


hpim5107zr5.jpg


hpim5108qs8.jpg


hpim5109np1.jpg


Alle tips, kritiek en commentaar is welkom ;)
Jan :)
 
Hey Jan the wood looks good :D ,de decal op de zijkant valt over het luik heen en het lijkt of het nog aan elkaar zit,misschien zou je die nog door kunnen snijden,zodat je ziet dat het onderbroken word door het luik.

groeten jeroen,.
 
Jeroen, de decal is al doorgesneden (als je heeeeel goed kijkt kun je het net zien ;) ) maar ik moet het luik/deur nog accentueren met een pinwash.

Peter, de wasknijper krijgt nog een extra wash, om de houtnerf beter tot zijn recht te laten komen :p
Jan :)
 
aan allebei de kanten :D ,de ene kan ik het zien maar de andere niet.zal wel aan de hoek waar je erop kijkt liggen.wil er verder niet over zeuren hoor ,maar dat viel mij op ;)

groeten jeroen,.
 
Nieuwe update, de laatste weathering is begonnen. Dit is pas de eerste laag, de foto's spreken voor zich denk ik ;)

hpim5131sz8.jpg


hpim5123ga3.jpg


hpim5125bm6.jpg


hpim5128vt9.jpg


hpim5129el7.jpg


hpim5130yg3.jpg


hpim5134fq1.jpg


hpim5121so0.jpg


hpim5117wp2.jpg


Zoals altijd: commentaar is welkom ;)
Jan :)
 
Jan, ik vind m heel mooi worden, los nog van de leerzame updates.
Echter... 2 opmerkingen.... :nouja:
Ik zie nu dat de voorzijde een beetje viezig/vlekkig is, en daarmee doel ik niet op het zand/stof/modder gedeelte maar daarboven. Het lijkt alsof de wash erg zwaar is aangezet.
Tevens is het mooier als je de witte decals een dun groen filtertje geeft zodat ze er minder opliggen, maar meer een geheel vormen.
 
Dank voor je antwoord Roy. De foto's vertekenen een beetje, op de tweede foto zie je dat het wel meevalt met de vlekken. Het zijn overigens de plekken waar ik de regenstrepen met de basiskleur heb bewerkt, ik zal er zeker nog een kritische blik op werpen. De decal ga ik een groen filtertje geven, bedankt voor de tip, ik wist namelijk niet hoe ik de decal kon blenden zonder dat hij er te oud uit kwam te zien ;)
Jan :)
 
Dat decal-verhaal zie ik bij meerdere modellen te clean. Je moet je voorstellen dat matte verf op staal, zonder laklaag eroverheen verre van vuilafstotend is. Zeker na een regenbui of ritje na over een ongeasfalteerde weg is zeker wit dus nooit meer wit.
 
hmm Jan, ik ga hier kort op zijn , ik vind dit helaas niet zo goed...

zoals Roy zegt ziet het geheel er erg vettig en vlekkerig uit, mss had je beter voor een stoffiger geheel gekozen, ook de weathering van de wielen en de binnenkant van de wielkappen is echt terughoudend, mss had je daar iets meer structuur kunnen aanbrengen van opgehoopt zand ofzo, kortom het mist heel wat, maar wat me het meeste stoort is dat het geheel nogal donker overkomt, het is tenslotte een 1/35 model en een tint lichter is dan meestal aangewezen zeker omdat je zware washes plaatst...

na je Pantherstellung had ik hier net iets meer van verwacht tot nu toe...

MAAR ik wacht nog even af voor m'n eindoordeel ;)

cheers
Dom
 
Bedankt voor de reacties :D
Roy, de decal is vuiler gemaakt. Ik heb nog wat stof aangebracht op de voorkant, als je onder een bepaalde hoek keek zag je inderdaad (toch) de bijgewerkte plekken terug.

Staf, dank je. Ik lees graag reacties van de KMK mannen (niet alleen bij mijn werk, maar zeker ook bij dat van anderen! :idea: ) omdat jullie club mijns inziens de mooiste modellen voortbrengt. De technieken die jullie toepassen zijn zeer interessant voor iedereen hier op het forum ;)
Alle op- of aanmerkingen zijn dus zeer welkom :D

Dom, you can't please 'm all... :)
De kleur is wat donkerder uitgevallen dan ik verwacht had, maar naar mijn mening niet te donker.
De weathering is bewust wat minder gehouden, omdat het hier een voertuig van hooguit een paar weken oud betreft. Zoals ik al vermelde is dit pas de eerste laag, ik heb er vanavond nog wat meer 'stof' (dmv zeer verdunde verf) op gedaan, en morgen gaat er waarschijnlijk nog een laag over. De wielen hebben nog aandacht nodig, hier zit ook pas een laagje op, ik bouw het op in dunne laagjes. Een modderbak zal het iig niet worden, dat komt wel weer bij de volgende....
Oh, en persoonlijk ben ik nu al meer tevreden over de Daf, dan over de pantherstellung ;)

Tot de volgende, Jan :D
 
Terug
Bovenaan