Update 22-12-15: de geboorte van Franz G.
Dag bouwers ! op de valreep voor kerst (al is de langste nacht nu alweer verleden tijd 8) :idea: )
sja, ik weet ook nie wat me overkwam, maar ik kreeg trek om hier eens mee verder te prutsen :idea:
Misschien omdat ik dit topic heb zitten editten
🤣
Vooral zin om te sculpten eigenlijk, figuur tijd dus !
heb me een anorexiaal figuur uit de la getrokken om eens een beginnetje te maken met
de Jäger die achter de StuH aan hobbelt.
Voor toelichting over de pose, zie in deze
vorige update (ff scrollen).
Eerst de heup, romp en de ledematen bekleed met een beetje MagicSculp.
Deze putty op zulk samen gedraaide ijzerdraad aanbrengen vind ik eigenlijk niet zo handig, maar
ik was al begonnen en het was een prima opwarmer om weer het gevoel van de MagicSculp te krijgen.
Dit soort basic opbouw van de ledematen gaat eigenlijk makkelijker met GreenStuff.
Mag ik u voorstellen : Franz G. (zoals u kunt zien heeft Franz er zin an)
Erstmal der Franzel voorzien van een paar fraaie stappers en dan..
Met mannequin Woody (die houten Barbie®) voor mijn neus (en na toch ook nog even zelf "assume the position" te hebben gepleegd),
ben ik gaan buigen en twisten. Als laatste een "face off" en dit is het resultaat tot nu toe :
Vanavond laat ik Dr.Hiskemüllern een body check doen, daarna mag de Jäger wat aankomen, Puttyweise jah ?
Armen nog niet, want die zullen een FG-42 gaan dragen en moeten nog samen met dat Fallschirm Gewehr
in de juiste pose gezet worden.
Mooi referentie plaatje, zeker om te zien hoe de handen het wapen vasthouden.
De rechterhand zal ik gaan sculpten áán de grip van het wapen.
Links moet ik nog effe zien, misschien heb ik wat in een laatje..
(interessant : de specifieke ammo draagbanden voor FG-42 magazijnen)
Vooralsnog zal het voor dit verhaaltje bij figuren blijven.
- Er komt nog een 2e FJ bij die van achteraan komt aangerend en iets roept.
- Ook de vaste mortier opstelling is nu zeker, dus ik kan gaan primen.
- En dan zijn er nog de StuH CO en de schutter (die nu nog in de trainingsfase zitten)
Fijne feestdagen voor iedereen en bis nächste Mal

Peter