Defending Hill 192, MG-Team : Ammo Carrier
Weer eens een wat laten zien, goedemiddag
😉
Dioramacompositieoverdenking...
Rechts van de lege plek op de weg loopt een MG-team redelijk verscholen achter een Hedgerow.
Vanwege een 'leeg gevoel' achterop het diorama, heb ik besloten een extra figuur te plaatsen.
Een extra figuur op die plek (op de weg) zou dan wel moeten horen bij het MG-team : zo kan ik hun verscholen plek meer betrekken
bij de rest van het dio vind ik.
De verbinding wil ik maken door een gat te maken in de Hedgerow waar het
MG-team een vuurpostie had vanwaar ze zich nu naar elders verplaatsen. De extra figuur wordt dan
een munitie drager die juist door het gat klimt achter zijn Kumpels an...
Kans bestaat nu wel dat voor balans er misschien nog één figuur of iets anders bij moet aan de andere kant van de weg.
Heb ik nog niet bekeken.
Nu dus die kogelsjouwer maken :
Heb deze uit de scrapstash gevist, van origine deel uitmakend van onderstaand setje :
Bijna perfecte pose voor wat ik wil.
De uniform details van torso en onderlijf zijn als eerste weg gedremeld.
Poppetje is ontleed en voorbereid voor een iets aangepaste pose.
Met name het torso wilde ik meer voorover gebogen, vanwege de klim actie.
Ook de rechterhand moest ongeveer een kwartslag linksom.
Koppie is uit set "Bareheads Looking Up" HH19. Helm werd erop vastgezet met een beetje GreenStuff (GS).
Na also...
Na beetje onderzoek naar hoe munitie gedragen werd besloot ik deze 'Maultier met laarzen' een deftig draagframe te geven.
Deze bleek ik namelijk te hebben op sprue. Uit Dragon set 6089 "Nachtjäger".
Het is niet exact de juiste "Tragestell" maar zeer geschikt om twee ammo kistjes te houden.
Monteren van het draagframe ging makkelijk door het in de Magic Sculp (MS)te duwen.
Na harding is de rug van de figuur gelijk gevlakt met de twee verticale framebuizen, zodat de ammo kisten een goed pasvlak kregen..
Alle andere details zijn pas toegevoegd na sculpten van de "Smock".
Aan de onderste horizontale buis hoort eigenlijk nóg een beugel (haaks op frame) die voorkomt dat de lading niet naar onderen zakt.
Die beugel maak ik gemakshalve pas nadat de ammokisten op de rug zijn gelijmd en waarschinlijk met putty.
Na noest gekneed is meneer nu op enkele kleine-geitjes klaar :
De lipjes van de ritsen zijn stukjes 0,25mm koperdraad : aan één kant plat geknepen, andere kant in geboord gaatje gelijmd.
Eigenlijk hoort er nog een riem tussen de twee schouderriemen te zitten. Te laat aan gedacht... nu nog die 3e riem toevoegen kan wel,
voorwaarde is alleen dat-ie mooi "gespannen' tussen de 2 schouderriemen moet komen zitten.
2e voorwaarde is dat het moet kunnen zonder die schouderriemen aan te passen, maar daar kom ik niet meer aan, dus laat maar zo.
Alle riemen heb ik nu eens gemaakt met geheel uitgeharde strips GS. Strips zijn gesneden toen GS half uitgehard was.
Gespen zijn uit Aber set "Buckles and Straps" 35-A21.
Alle bijkomende PSU is van Dragon. Op de broodzak na is alles Gen2 Gear.
De onderste ammo kist is gemonteerd met de bodem precies gelijk met de bovenkant de onderste vertikale buis.
Dat maakt het maken/plaatsen van de eerder genoemde extra beugel nu vrij eenvoudig :
gewoon een rolletje GS tegen de horizontale framebuis en tegelijkertijd tegen onderkant ammo kist.
Met GS is één broekspijp iets voller gemaakt.
De neuzen van de schoenen zijn iets voller gemaakt met toefjes MS.
Nu enkel nog wat lijmrestjes wegwerken, beetje vijlen en schuren, gesp toevoegen...bijna klaar voor verf dus.
StuH crew ook al vergevorderd, komt een volgende keer !
Happy Converting
😀