- Interesses
- Nederlandse militaire voertuigen vanaf jaren zestig zowel in 1:1 als 1:35.
- Schalen
- 1:35
- Nu bezig met
- AMX-13/105mm, NEKAF-TOW groep, Centurion Mk5/2, Dodge WC54, YP408, VW T2a KMAR
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die er voor mij ook maar een kroketje in🙂. Maar het resultaat ziet er goed uit!ik krijg neiging om frituurpan achter in de Laro te zetten

Dan moeten we volgende week maar weer eens naast elkaar gaan zitten 😉👬samen

Dit oogt goed. Ook met de zwart wit foto's in gedachten.XF-80 (Royal Light Grey) van Tamiya ziet goed uit.
En wat meel zakken..Ga je nog wat jerrycans met brandstof bij de generator zetten?

Goed speurwerk. Zo zie je maar hoe van de leuk bedoelde “oude foto’s” je op het verkeerde spoor kunnen brengen. Op de originele foto zie wel mooi de weathering en beschadigingen.Onder het subkopje “Je bent nooit te oud om te leren” dat behoort tot de hoofdcategorie “Leeringh ende Vermaack” ben ik eindelijk enkele belangrijke zaken te weten gekomen Waar ik niet helemaal duidelijkheid over had. Onder andere via een Spaanse bron die de Clubmobiles uit en te na heeft uitgeplozen kwam ik er achter dat de foto die mijn inspiratiebron een foto was met fouten. Ik was nog steeds aan het researchen omdat ik nattigheid voelde:
(1) De dame staat in een jurk en niet in uniform,
(2) De namen van de dames komen niet overeen met de daadwerkelijke namen
(3) Springfield behoorde tot de K group, deze was verbonden aan de 82nd Airborne. (De F group was toebedeeld aan het 101th).
(Deze groepen A t/m K waren allemaal toegewezen aan legeronderdelen en bleven er ook bij. Begin juli volgen de eerste groepen al de legeronderdelen in Normandië)
(4) Waarom zou er een transisterradio staan, terwijl achter het luik(5) een speaker zat voor muziek.
(6) De letters die werden gebruikt waren two tone, meestal rood/wit, soms ook met blauw/wit
De foto blijkt een reenactmentfoto van enkele jaren geleden te zijn, in Engeland.
De GMC Clubmobile is een nagebouwde versie (Immers geen enkele heeft ww2 overleefd).
Bekijk bijlage 30223
Ook kwam ik eindelijk in het bezit van een foto van de blinde kant van de truck.
Daar blijkt CMK ook de plank flink misgeslagen te hebben, ik wist al van het stroomaansluitpunt, maar de horizontale strips zitten op een andere plaats dan bij de CMK conversie, evenals een vergeten schuifraampje. Werk aan de winkel dus.
Bekijk bijlage 30224
Het goede nieuws is dat ik enkele jaren geleden in een Franse Webshop een decalsheet vond van, jawel, Group F, ”New Heaven”, met groepnummer F4/2 die toegewezen was aan de 101th Airborne Division.
Bekijk bijlage 30225
Wat de eikel met de namen “Petey”,”Milly” en “Bummy” betekent weet ik nog niet. Het lijkt niet op de namen van de dienstdoende dames.
Bekijk bijlage 30226
Oei....ik dacht dat je dat wel wist, maar dat je de foto alleen voor inspiratie gebruikte!De foto blijkt een reenactmentfoto van enkele jaren geleden te zijn, in Engeland.
Die in krijt geschreven op de zijkant? Het handschrift daarvan is te modern, als je het mij vraagt.(2) De namen van de dames komen niet overeen met de daadwerkelijke namen
Die naam is op het voertuig gezet in Arial:(3) Springfield

Heb net even gekeken op de site van "Braille strike" en ze hebben meerdere leuke sets met decals.Het goede nieuws is dat ik enkele jaren geleden in een Franse Webshop een decalsheet vond van, jawel, Group F, ”New Heaven”, met groepnummer F4/2 die toegewezen was aan de 101th Airborne Division.

Goede tip Peter, ik ga erop letten bij de finale plaatsing. Ik denk dat je gelijk hebt. Het is nu nog maar voor het idee.omhoog laten kijken ?
Zonder teveel off-topic te gaan maar mijn eerste gedachte was....Eén dingetje : misschien de para iets meer omhoog laten kijken ?