GMC Clubmobile

Tini Hendriks

“Us surrender, aw nuts”
Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Nu bezig met
GPA jeep, Shi-Ke Prime Mover, M7 Priest, GMC Clubmobile
Daar ik zit te wachten op verf voor mijn Ford GPA en onderdelen voor de M7 HMC Priest ben ik maar begonnen aan de GMC Clubmobile.
Het is de Tamiya kit van de GMC 2 1/2 ton, 6 x 6 met een Eduard setje en de CMK conversie voor de Clubmobile.
De dame is kwestie is genekt voor het Ford GPA project.
Chassis klaar en de cabine vlot ook. Het spannende wordt natuurlijk de resin bak, dat is voor mij iets geheel nieuw.

99154F99-1431-426F-999F-E20E26CD801F.jpeg

87B0DC55-523C-4119-9792-FB23AE803C84.jpeg

A21CEABB-522F-4015-A955-1A1B82EF1785.jpeg
 

Tini Hendriks

“Us surrender, aw nuts”
Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Nu bezig met
GPA jeep, Shi-Ke Prime Mover, M7 Priest, GMC Clubmobile
Wat een sjtub (stof), gelukkig zijn er mondkapjes in overvloed.
Alle resin delen van gietblokken en -randen ontdaan.
Een manco aan het dak ontdekt, een rand was al beschadigd.
Na de boel opgefrist te hebben, is de rand wat smal geworden
Wordt nog een dingetje…
Evergreen strip erop, scupey of green stuff?



E8DA14C6-A30F-455C-8FB3-52CE5EE3B0ED.jpeg
6A386EFC-51C9-4A0C-89D4-24725861CF52.jpeg
 

Walter Jonkers

Geen detail te gek …
Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlandse militaire voertuigen vanaf jaren zestig zowel in 1:1 als 1:35.
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
YPR-PRAT, M577, AMX-PRI, NEKAF, MUNGA, Leopard 2A4, M109A2
Wat een sjtub (stof), gelukkig zijn er mondkapjes in overvloed.
Alle resin delen van gietblokken en -randen ontdaan.
Een manco aan het dak ontdekt, een rand was al beschadigd.
Na de boel opgefrist te hebben, is de rand wat smal geworden
Wordt nog een dingetje…
Evergreen strip erop, scupey of green stuff?



Bekijk bijlage 14496
Bekijk bijlage 14497
Evergreen er op. Ik zweer bij dat spul. Ideaal voor deze situatie
 

Tini Hendriks

“Us surrender, aw nuts”
Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Nu bezig met
GPA jeep, Shi-Ke Prime Mover, M7 Priest, GMC Clubmobile
Let‘s call it a year.
De bak in grove vorm klaar.
Veel schots en scheef en niet passend.
Wat zijn we toch eigenlijk verwend met de moderne kits uit de 21e eeuw.
Ik vind het leuk om te doen, mijn werktafel staat in de woonkamer, mijn vrouw is minder enthousiast met al dat geschuur. 😎

een goei roetsj allemaal, veel bouwplezier, geluk en gezondheid in 22



F012F881-7E20-4A9D-A455-3F5191A377D8.jpeg

5BE7EC77-A068-40D0-B390-2EFFEC63279C.jpeg
 

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Interesses
Britse Gemenebest WW2
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Fordson WOT 6 GS, AEC MkI, Scammell Pioneer Recovery
in de woonkamer, mijn vrouw is minder enthousiast met al dat geschuur
Schuren van resin doe ik zoveel mogelijk buitenshuis, gewoon buiten. De wind voert het stof af. Ik ben naar aanleiding van de waarschuwingen misschien te voorzichtig, maar voorkom dat het zich zelfs via de stofzuiger verspreidt. Het is erg fijn van structuur en ik vraag me af of dit in een stofzuiger voldoende wordt gefilterd. Schrapen doe ik wel deels binnen, al is ook dat niet stofvrij. Werkplek en snijmat met vochtige doek afnemen.

Voortgang ziet er goed uit.

Groeten, Jan
 

Tini Hendriks

“Us surrender, aw nuts”
Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Nu bezig met
GPA jeep, Shi-Ke Prime Mover, M7 Priest, GMC Clubmobile
Het nieuwe jaar begon bouwtechnisch slecht, in de bodemplaat van de opbouw zit ruim 1 1/2 mm verschil tussen de linker- en rechterkant.
Ik snapte eerst niet waar de fout zat. Daarom stond mijn opbouw scheef erop.
Weer wat geleerd bij resin, meten is weten. Maar dan wel van te voren…
Ik heb een miter cutter besteld bij AK en ga de bodemplaat van Evergreen maken. Even on hold dus…
Een tijd geleden had ik al een oud Frans tijdschrift gekocht met de bouwtekeningen.
Wellicht biedt dat ook nog soelaas.

9EE27D14-3D6E-48B7-A402-9F633BD60454.jpegD53B47A3-0D6D-4BF5-9575-410CBC406618.jpeg
 

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Interesses
Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
Schalen
  1. 1:35
  2. 1:72
Nu bezig met
1:35 Sd.Kfz. 7, Type 3 Chi-Nu en M29C Weasel
Ik snapte eerst niet waar de fout zat.
Ik wel: het is CMK ;) Niet dat dat het slechtste merk van resin-delen is dat je tegen kunt komen, maar van wat ik ervan gezien/gebouwd heb loop ik ook niet over van vertrouwen.

Weer wat geleerd bij resin, meten is weten. Maar dan wel van te voren…
Ja, bij resin modellen is dat heel erg belangrijk: bij het gieten krimpen de onderdelen iets, en niet noodzakelijk overal evenveel. Alle delen passen, kijken of alles goed uitlijnt, deze stappen een paar keer herhalen en dan pas naar de lijm pakken :)
 

Walter Jonkers

Geen detail te gek …
Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlandse militaire voertuigen vanaf jaren zestig zowel in 1:1 als 1:35.
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
YPR-PRAT, M577, AMX-PRI, NEKAF, MUNGA, Leopard 2A4, M109A2
Ik wel: het is CMK ;) Niet dat dat het slechtste merk van resin-delen is dat je tegen kunt komen, maar van wat ik ervan gezien/gebouwd heb loop ik ook niet over van vertrouwen.


Ja, bij resin modellen is dat heel erg belangrijk: bij het gieten krimpen de onderdelen iets, en niet noodzakelijk overal evenveel. Alle delen passen, kijken of alles goed uitlijnt, deze stappen een paar keer herhalen en dan pas naar de lijm pakken :)
Ik heb ook wat mindere ervaringen met CMK maar ook met Azimuth. Krom en verschillend. Ook oudere Legend setjes vielen soms bar tegen trouwens.
 

Walter Jonkers

Geen detail te gek …
Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlandse militaire voertuigen vanaf jaren zestig zowel in 1:1 als 1:35.
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
YPR-PRAT, M577, AMX-PRI, NEKAF, MUNGA, Leopard 2A4, M109A2

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Interesses
Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
Schalen
  1. 1:35
  2. 1:72
Nu bezig met
1:35 Sd.Kfz. 7, Type 3 Chi-Nu en M29C Weasel
Bedoel je het AK-apparaat op de foto? Zo te zien is die precies hetzelfde als die van RP Toolz, die ik heb staan, en dan denk ik niet dat je er langere stukken mee moet gaan knippen.
 

Tini Hendriks

“Us surrender, aw nuts”
Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Nu bezig met
GPA jeep, Shi-Ke Prime Mover, M7 Priest, GMC Clubmobile
PE sheet gebruik
Ik denk dat Jakko gelijk heeft,@Walter Jonkers. De draagbalken van de bak heb ik ermee geknipt. In 2 x, eerst de ene kant, dan de andere.
(lengte van het mes, dat is net geen 4 cm). Maar dus niet ideaal…
Als je lange stukken wilt knippen, zou je eens een papiersnijder moeten proberen, zo’n ouderwetse met een “kaasmes”.
Daar heb ik wel eens kunststof lamellen van 12 mee geknipt.

91CDA512-BB67-414F-BF84-D37AA0D34287.jpeg
 
Bovenaan