FOC Willy's Jeep laatste update "KLAAR"

Re: FOC Willy's Jeep

Langzaamaan komt het einde in zicht, zowel van de kit als van de bouwtermijn.
Ondertussen 10.000 verschillende ideeën gehad hoe en wat te doen met de Jeep.
Uiteindelijk besloten een eerbetoon aan de mannen van Band of Brothers te maken.
Hiervoor heb ik het easy compagnie monument gebruikt. nu verworden tot een toeristische stopplaats maar qua betekenis niet minder indruk wekkend.
volgens internet:

Monument opgericht door de Men of Easy Company Foundation en de groep COBRA voor de mannen van E Company / 506th PIR / 101st Airborne Division en in het bijzonder zij die sneuvelden in dit gebied. (10 Juni 2005)

May the world never forget

In the wood behind this monument, on 18 December 1944 "E" Company of the 506th P.I.R. 101st Airborne division U.S. army dug their foxholes in the Bois Jacques Woods as part of the defence perimeter of Bastogne City that was soon to be surrounded by several enemy divisions.
The circumstances were dreadful with constant mortar, rocket and artillery fire, snow fall, temperatures below -28 Celsius at night with little food and ammunition.
The field hospital had been captured so little medical help was available. On December 24th the "E" company position was attacked at dawn by about 45 enemy soldiers. The attack failed and "E" company held their position with 1 casualty against 23 of the enemy.
The position of "E" company was twice bombed and strafed by american P-47's. During the periods of January 9th an January 13th "E" company suffered its most casualties ending with the attack and capture of Foy on January 13th. 8 were killed in Foy and 6 earlier. During the whole period 32 were wounded and another 21 were evacuated with cold weather illnesses.
In many units involved in the defence of Bastogne the casualties were even greater. This monument is dedicated to all that fought and is symbolic of what happened to other units during the Battle of the Bulge.

Airborne Always, Men of E company

The Eagle will always scream for our fallen brothers
Julian, Muck, Penkala, Sawosko, Shindell, H. Webb, K.Webb, Hayes, Hoobler, Mellett, Herron, Neill, Hughes and Jackson.

en na al deze praatjes nu wat plaatjes:

de Jeep op zijn plek

9ecd4f6ed712b00c31b23813cc9d19e7.jpg


figuur 1 Chauffeur

41c7a20ac92b8b5c7292dab1c2e8ac94.jpg


figuur 2 bijrijder op zijn kop :)

9aca89cac5482bceb27a96390b59e14a.jpg


figuur 3 zittend bij monument om de onderste regels te lezen (ook op zijn kop)

c955015124df837e2a5a842d16642475.jpg


de figuren zijn van Verlinden, ooit verkregen uit een opkoopje, wat een dramatische figuren, vol gaatjes, slechte pasvorm en grove details, de ogen zijn bulten????

maar goed, voor dit project doe ik het er maar mee, ik denk dat dit de laatste W.I.P. foto's zullen zijn, de volgende stap zal zijn dat de figuren vast zitten en het diootje dus klaar is. daarna zal hij op 19 maart meegaan naar Overloon :)
Ik weet niet of deze F.O.C. een speciale plek krijgt tijdens Overloon, anders zet ik mijn diootje neer bij de verkoopstand van Life collor (JW Mol)

Ik ben wel heel benieuwd wie nog verder deze F.O.C. af heeft op 19 maart.
 
Re: FOC Willy's Jeep

Leuk idee Erik,

Misschien is het een idee om nog even het hoofdje van de bestuurder naar het monument te draaien. Kan hij ook wat zien.
Mooi geheel zo. Succes met de laatste loodjes.

Peter.
 
Re: FOC Willy's Jeep

Thanks, hoofdje draaien gaat niet (meer) mijn intrepertatie is dat de mannen op de foto worden genomen :)
 
Re: FOC Willy's Jeep

Op advies van meester bouwer Peter de mannetjes onthoofd en de hoofdjes richting monument gedraaid, stukken beter !! :)
Thanks Peter :)
 
Re: FOC Willy's Jeep updateje 26 feb

Toch nog even een korte update.
Vandaag weer verder gegaan met de figuren, ook nog eens kritisch naar de stretcher op de jeep gekeken, ze zien er niet uit qua vorm, maar ik laat ze zo, nu nog nieuwe schratchen word helemaal een mission impossible.

afijn, de figuren:

de chauffeur met gelaatskleur
33e6f0412252a3ee885695e870b1501f.jpg


bijrijder, ook niet zo bleek meer.
00f0839ae9e3112db4ce69d89be07259.jpg


en de knielende figuur
05efd9f207cd003f2e8d9d149b070950.jpg


we zijn er bijna, we zijn er bijna maar nog niet helemaal, helemaal :)
ach het is nog geen 19 maart, toch?

Ondertussen had ik een andere irritatie, ik had mijn verfpotjes in bakken, gevolg? je zoekt je elke keer het schompes om de juiste kleur te vinden.
Ik knutsel aan de eettafel, dus moet elke keer alles opruimen.
Een zoektocht op internet liet niet zien wat ik nodig had, temeer omdat ik niet wist wat ik nodig had.
Al surfende en kijkende naar foto's van hoe andere dat doen zegt mijn vrouw:"je zou ze aan de deur van de kast moeten maken" deze kast herbergt ons beider hobby zaken.
en laat dit nou een briljant idee geweest zijn, de hele deur paste niet op de foto, maar zo ziet mijn verfvoorraad ern nu een beetje uit.

0382b02dcdbab8c8404d87b6c0545d5b.jpg

Ik veel blij :)
 
Re: FOC Willy's Jeep

peter stoof zei:
Hoi Erik,

Als de rest die hier mee doet aan de FOC dat nou ook is, wordt het met hun misschien ook nog eens wat. Volgens mij gaan we het samen uit vechten....
Ik hoop dat je het haalt.

Succes. Peter.

Ik hoop ook dat Erik het haalt, dat jij dat doet is volgens mij wel een understatement ;) ....

Mooi werk aan dit kitje Erik, ik zie je graag de eindstreep halen en het model dan live in Overloon. Zelf kan ik de eindstreep makkelijk halen in die zin dat de Gaz zover af is dat ik enkel nog pigmenten hoef toe te voegen en een figuur te schilderen. Maar pigmenten gaat niet omdat ik dit voertuig wil gebruiken voor een diorama waar ik nog niet aan begonnen ben. Pigmenten zullen dan moeten overeenkomen met de andere voertuigen die op dat dio komen...

We gaan het zien. Jij in ieder geval succes met de laatste loodjes!

groeten, Richard.
 
Re: FOC Willy's Jeep updateje 6 maart

bloemetje erbij :D

6ce83a5e3b76775f227d28083176c442.jpg
 
Re: FOC Willy's Jeep updateje 6 maart

Altijd leuk een bloemetje.

Volgens mij heb ik dezelfde gebruikt bij het dio met de Cromwell.

Succes verder, Peter.
 
en zo is hij opeens af :)
Tevreden? ach voor een deel zeker wel, en voor een deel zeker niet.
Ik vond het wel leuk om aan zo'n F.O.C. mee te doen, hopenlijk zijn er meerdere die toch gewoon doorgegaan zijn.

hier de foto's:

f1f4f8efcb57b888c75e5c76f3d3299d.jpg


2dca375111a74a5268cb261d327c740d.jpg


2ae969cba1c95113e2808c74b9285f57.jpg


9e0c4bb0f8e6549f089f008be12ebd27.jpg


cb05635ef7519282f1172b942f1d4247.jpg


875aea0beeb206752bdcb88d381643a2.jpg


736c66d08069cf5694386c36142f4523.jpg


4fd753ea5a0f17e69b2b026ec1f96e76.jpg


tot 19 maart in Overloon.
 
Ha die Erik,

Ik ben het zeker met Peter eens, meenemen naar Overloon! Ik zie 'm daar graag in het echie. Wat betreft uitvoering/schildertechniek is 'ie dan wellicht wat minder dan het werk van Peter, qua originaliteit vind ik dit een meer dan geslaagd diorama :) .

En ook Peter is ooit onderaan de ladder begonnen. Weet zeker dat jij, wanneer je er interesse in hebt om je techniek te verbeteren en je neemt de info die je daarover krijgt ter harte, dan zal je zeker stappen vooruit gaan maken.

Mooi werk!

Groeten, Richard.
 
Ziet er mooi uit Erik! Heel leuk diorama :) Ik vind de bloemen mooi gelukt.

Als ik één opmerking zou mogen plaatsen, zou het zijn dat ik een rood kruis op een helm mis. Het zou volgens mij leuk staan als de chauffeur de rode kruis decals op z'n helm heeft. Maar nogmaals: heel goed gedaan!
 
dank jullie, ik zla hem zeker meenemen naar Overloon, is er dan nog een speciale plek waar hij neergezet moet worden?
 
Terug
Bovenaan