[Eric] Centurion update 23/02 (eindelijk)

Re: [Eric] Leopard 2A6 NL (02/10)

He Eric,

Hoe is deze kit qua details, pasvorm, etc?
Ik heb de Tamiya 2A6 zien staan bij Rob Trommelen, maar dat is volgens mij een Duitse versie.
Wat moet er allemaal aan gebeuren om een 2A6 NL te fabriceren?

Groet, MartinD

Martin Dogger zei:
Ik heb de Tamiya 2A6 zien staan bij Rob Trommelen, maar dat is volgens mij een Duitse versie.

Groet, MartinD

Martin, in princiepe niet zo heel veel. De rookbuslanceerinrichting moet veranderd worden, de zware rupsbandbeschermplaten moeten lichte worden. De torendak moet veranderd worden van een MG3 naar een MAG. Er moet een documentatie kist op en een zogenaamde matskist.

@ Eric: Deze ziet er al goed gebouwd uit, ik heb deze zelf ook liggen en ben van plan om er een ondergrondje bij te maken, waarbij de tank in bergen hohne bij een feuerhalt staat!

Marijn Dekker zei:
Martin bedoel je van A4 naar A6?
Nee, want ik schreef ook dat ik de Tamiya Leopard 2A6 bij Rob heb zien staan. Dat is een Duitse versie (volgens mij).
Concreet dus, wat zijn de verschillen tussen Duits en NL?

De rookgranaatwerpers weet ik, evenals de torendak MG.
Is er ook een goede conversie set op de markt?

Groet, MartinD

Martin,
Ik had niet gelezen, bericht is al aangepast 😉

Er is een conversie set van Legend op de markt. Maar deze is niet geweldig. Van wat ik vaak heb gehoord is het resin van deze set heel erg slecht.

Martin, in deze link: http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?f=2&t=6295&hilit=leo staan de belangrijkste verschillen tussen de duitse en de nederlandse versie. helaas zijn niet alle foto's meer aanwezig.

Groeten,

Richard

Martin Dogger zei:
He Eric,

Hoe is deze kit qua details, pasvorm, etc?

Groet, MartinD

De pasvorm is redelijk goed, wat kleine aanpassingen nodig om de boel passend te maken, en dan natuurlijk de rubber tracks, daar ben ik geen fan van, maar ze zitten wel goed (past prima).

En het verschil tussen Duits en Nederlands, is al eerder in het topic aangehaald.

Groeten Eric

Wouter Smit zei:
waar blijft die update Eric?

WOuter

Ja die update.. ik denk er over om de leo terug te trekken en de centurion in te brengen.
Ik heb de Leo wel af, maar ben niet tevreden (gevoel zal ik maar zeggen).
Ben op dit moment bezig om over te stappen op vallejo air en dat is gewoon even oefenen, dit heeft er alles mee te maken.

Maar ik hou je op de hoogte wat het gaat worden.

Re: [Eric] Leopard 2A6 NL wordt centurion

Na lang beraad en gewoon niet tevreden met het resultaat heb ik besloten om onderstaande modl te gaan bouwen.

jacksweere_centurion_1.jpg

Uiteraard druk op zoek naar foto's van de NL Centurion.

Updates zullen tijdens de bouw volgen.

Groeten Eric

leuke kit, ben ik ook mee bezig.
let trouwens op want er zitten her en der wat sink en punch marks. vooral ook op de dopjes die op de velgen komen.

groeten erik

Eric de Graaf zei:
Na lang beraad en gewoon niet tevreden met het resultaat heb ik besloten om onderstaande modl te gaan bouwen.

jacksweere_centurion_1.jpg

Uiteraard druk op zoek naar foto's van de NL Centurion.

Updates zullen tijdens de bouw volgen.

Groeten Eric
Die doos ken ik!

Wouter

Oscar Becker zei:
Kep m ook gekocht voor deze FOC. Succes met bouwen Eric.

Groet
Oscar

Ik ben benieuwd Oscar, ik heb aardig wat plannen, maar wordt mijn eerste project die ik echt helemaal historisch correct ga maken, dus ben behoorlijk met research bezig en heb ondertussen een zwik foto's.
Daarnaast zal ik veel zelf moeten maken, en dat wordt dus even de uitdaging voor dit model, maar gaatvast goed komen.

Succes met het model, en ik zie hem vanzelf wel voorbij komen.

En Wouter, zeker dit model heb ik bij jou vandaan.... toch.. 🙄

Groeten Eric

Nou het begin is er dan.. ben nu druk bezig allerhande foto's te bestuderen om er een beeld van te krijgen wat er allemaal aangepast dient te worden.

DSCF0702.jpg

Wat een middag slecht weer al niet kan doen.
Het onderstel iets verder afgemaakt, en meteen even de voorspatborden aangepast aan het NL modelletje..

DSCF0703.jpg

DSCF0705.jpg

DSCF0706.jpg

DSCF0707.jpg

Alle tips en opmerkingen zijn uiteraard van harte welkom.

Groeten Eric

Re: [Eric] Centurion update 13/11

En weer een klein beetje verder met de Centurion.. zo'n Nederlandse uitvoering heeft toch meer omhanden dan alleen maar de decals er op plakken 🙂
Maar we doen ons best.

DSCF0781.jpg

DSCF0782.jpg

DSCF0784.jpg

Wederom alle tips en commentaren welkom..

Groeten Eric

Re: [Eric] Centurion update 23/11

Eindelijk weer een update..

Met behulp van vele foto's een poging gedaan om de voor en de achterzijde van de kit, zoveel mogelijk Nederlands te laten worden.

DSCF0788.jpg

DSCF0789.jpg

Als er iemand is met tips of opmerkingen dan hoor ik dat graag.

Groeten Eric

Hey Eric,
Wat ik zie ziet er goed uit. Mooi gebruik van diverse materialen.
Over NL voertuigen weet ik echt helemaal niets, kan je hier dus ook geen op- en aanmerkingen op geven.
Ik heb slechts 1 tip.... Leg eens een gebogen wit kartonnetje onder je model om foto`s te maken. De ondergrond ( de doos) trekt teveel aandacht.
Grtz Jacco

ik zie alleen maar opmerkingen voor mezelf,

groeten erik(die foto's eventjes opslaat voor eigen gebruik 😛 ).

Re: [Eric] Centurion update 08/01 (eindelijk)

Eindelijk weer eens een update..

Ben druk om de Centurion naar Nederlandse maatstaven te maken.. Sommige dingen zijn redelijk goed gelukt, maar ik ben niet overal even tevreden over.
Maar bekijk de foto's en kom maar op met die tips e.d.

DSCF1022.jpg

DSCF1021.jpg

DSCF1020.jpg

DSCF1019.jpg

DSCF1014.jpg

DSCF1015.jpg

DSCF1016.jpg

DSCF1017.jpg

DSCF1018.jpg

Groeten Eric

Geert Wierstra zei:
Sorry, grote vriend.

Gewoon overnieuw beginnen.
Het lijkt niet 😀

groeten,

Geert

Oh oke.. nou doen we dan maar he... maar eerst 6000 foto's in drie seconde en dan ga ik lopen zeuren dat je kritiek geeft enz.. enz.. enz.. 😉

Groeten Eric

Eric !!
Wat is een forum toch mooi. 😉

By the way!! ziet er goed uit Eric.

Zie je nu wel dat positief zijn ook in 1 regel kan.

Groetjes

Geert

Nu nog een een FAMO om dat ding op te zetten Eric! Misschien heeft een lid in de buurt nog wel een mooie gebouwde FAMO staan voor weinig en evt. al mooi gebouwd voor je. Oh wacht even jij had toch zelf een FAMO??? Die hebben we eigenlijk nooit meer gezien, of toch wel op foto's????

Je bent lekker bezig en zoals de eenzame bouwer uit Joure al schreef:

postief in 1 zin 🤣 🤣 🤣

JW

Nu nog een een FAMO om dat ding op te zetten Eric! Misschien heeft een lid in de buurt nog wel een mooie gebouwde FAMO staan voor weinig!! Oh wacht even jij had toch zelf een FAMO??? Die hebben we eigenlijk nooit meer gezien, of toch wel op foto's????

postief in 1 zin 🤣 🤣 🤣

JW

j.w.stokkers zei:
Nu nog een een FAMO om dat ding op te zetten Eric! Misschien heeft een lid in de buurt nog wel een mooie gebouwde FAMO staan voor weinig!! Oh wacht even jij had toch zelf een FAMO??? Die hebben we eigenlijk nooit meer gezien, of toch wel op foto's????

postief in 1 zin 🤣 🤣 🤣

JW

j.w.stokkers zei:

postief in 1 zin 🤣 🤣 🤣

JW

Dankje JW, maar om dat er nu twee keer op te zetten 🤣

Eindelijk zijn we weer een aantal stappen verder, en bijna klaar.

Foto's zijn helaas wat aan de donkere kant, zal bij de eind foto's eens kijken of hier iets mee te doen is.. vind het erg jammer dat ze er zo uitzien..
Op de foto's lijkt de tank 1 kleur te hebben, terwijl dit daadwerkelijk groen en bruin is..

Ik zal als laatste de inspiratie foto eens plaatsen...

DSCF1165.jpg

DSCF1167.jpg

DSCF1168.jpg

DSCF1170.jpg

DSCF1172.jpg

DSCF1173.jpg

DSCF1174.jpg

DSCF1175.jpg

DSCF1177.jpg

En dan de inspiratie.. de kleuren op mijn tankje zijn niet veel anders dan de kleuren op de inspiratie foto... uiteindelijk iets donkereder uitgevallen door de wash, maar in real life niet zo donker als op de foto.
44.jpg

Nou graag kritieken en tips.. en aub niet over de kleur (oke Geert jij wel over de kleur 😉 )

Groeten Eric

Tja eric, die kleur.

Het voelt als en warme deken deze topic Eric. geweldig hoe je kleurnuance's naar voren laat brengen op deze toch overschaalde mastodont.
Als een engel zijn de decals neergevloeit op dit stalen geweld.

het draperen van de netten zo uit je losse hand doen mij verbleken, echt ongelofelijk hoe dit uit de hand van de drapeer meester neder daalt op jou
gevoelige plaat.

Graag zou ik dit kunstwerk op de volgende bouwavond ( WAAR IEDEREEN EEN KWARTIERTJE LATER KOMT ) aanschouwen en wellicht dat we samen tot de conclusie
komen dat modelbouw de hobby is om met beide benen op de grond te blijven.

Grote vriend,

tot volgende week

je Geert

Geert Wierstra zei:
Tja eric, die kleur.

Het voelt als en warme deken deze topic Eric. geweldig hoe je kleurnuance's naar voren laat brengen op deze toch overschaalde mastodont.
Als een engel zijn de decals neergevloeit op dit stalen geweld.

het draperen van de netten zo uit je losse hand doen mij verbleken, echt ongelofelijk hoe dit uit de hand van de drapeer meester neder daalt op jou
gevoelige plaat.

Graag zou ik dit kunstwerk op de volgende bouwavond ( WAAR IEDEREEN EEN KWARTIERTJE LATER KOMT ) aanschouwen en wellicht dat we samen tot de conclusie
komen dat modelbouw de hobby is om met beide benen op de grond te blijven.

Grote vriend,

tot volgende week

je Geert

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

In één woord.. briljant...

Hoi Eric,

Interessante bouw van dit (mooie) voertuig.
Al is het een modern voertuig doet hij mij toch altijd iets 44-45 aan.
Zoals je zelf al zegt is hij vrij donker uitgevallen. Dat viel me ook op aan je Leopard in Friesland (Oktober?, weet het niet meer precies)
Zelf zeg je dat het door de washes komt, maar hoe kan dat dan? Zijn ze zo dik, veel, donker?
Ik denk dat je meer uit je werk kan halen als je hier iets spaarzamer mee bent en selectiever werkt. (alleen overall filters ipv washes)
Nu wordt het een donker geheel waar weinig detail uit te halen valt, terwijl je bouw dat wel toelaat.
Zelf werk ik qua wash eerder met "water met een kleurtje" om het hypotetische verschil maar aan te geven en dan blijft hij vrij licht ookal is het effect er wel degelijk. Ik denk dat jij dat ook kan berijken. Tevens blijft een lichte basis belangrijk welke je naar wens altijd donkerder kunt maken met het weatheren.

Groetjes!

Hi Eric,

Wellicht dat je eens kan kijken hoe de witbalans van je fotocamera staat ingesteld?
Het kan zijn dat je camera je een beetje voor de gek houdt.
Als je zegt dat de tank lijkt op je inspiratiefoto, zou je toch zeker nog een hint van camo moeten zien.

Moet zeggen dat ik het verder een net gebouwd model vind!
Hier en daar zie ik alleen nog wel wat lijmverdikkingen zitten, met name bij de spatborden aan de voorzijde.
Misshcien kan kan je hier nog wat aan doen? Bijwerken of camoufleren o.i.d.?
Spuitwerk laat ik me verder niet over uit aangezien de fotos niet overeenkomen met het echie...

Ook viel me verders nog een klein dingetje op... het lijkt alsof je decals hier en daar nog wat schittering hebben?

Verder niks dan lof, vooral ook leuk om te zien dat je met een paar extra toevoegingen toch weer een apart voertuig kan maken!! 😀

Groet, Erwin

boris ,
de centurion is uit 1944,dat we dingen in nederland wat laat weggooien,doet niks af aan de leeftijd,zegt trouwens ook wel iets over de kwaliteit van de tank,is-tie dan wel typisch brits?!

groeten,bert

@ Boris, als ik eens objectief naar de Centurion kijk dan moet ik toch met je meegaan in het verhaal Leopard, ik denk dat deze Centurion qua kleur in de buurt komt van de Leopard, dit betekent dus voor mij geen wash (in ieder geval niet zo'n donkere) en eens aan de filters gaan.

Dit betekent dat de Centurion wel donker is, maar in real life zie je zeker duidelijk de contouren van de camo.

@ Erwin, die lijmrest bij de voorspatborden zijn inderdaad aanwezig, ben me nu even aan het nadenken hoe ik dit nog weg kan werken. (iemand tips)

Verder een algemene vraag, is er iemand die een tip heeft over het lichter krijgen van het model, zowel voor dit model als toekomstige modellen.

Bedankt voor de tips en opmerkingen.

Groeten Eric

ps: ik heb het real model nog eens vergeleken met de foto's maar de netten die ik er overheen heb gedrappeerd zijn nog lichter dan het model zelf is en als je de foto's bekijkt lijkt alles wel één kleur.. dat is dus niet zo... maar anders op de Twenot verjaardag en ik zal hem in Eindhoven ook bij me hebben, kun je hem eens in het echt bewonderen.

Hoi Eric,

Hij is netjes geworden.
Op de eind foto's zijn je kleuren wel goed te zien, beter als hier.
Dat komt je zeker ten goede.
Leuk ook dat net er op, mooi detail.

Succes straks, Peter

Graag gedaan Eric, fijn dat ik even kon helpen. Foto´s vallen niet tegen, 1/80 ste met een 100 mm lens en toch behoorlijk scherp.

Groet
Oscar

Terug
Bovenaan