E-10 vervolg.... figuren!

Leuke toevoeging Jan, die platen. De gele vlakken erop breken het geheel goed. Nu nog fijnere chipjes plaatsen om de de bestaande chips en dan verweren. De nattigheid zou ik nog aanpakken met hele dunne vernis en dan spetters aanbrengen zoals ik op de bouwavond zei, maar dan heel dun. Kun je naderhand altijd nog bepalen om een extra laagje aan te brengen. Ik moet wel zeggen dat de strepen in het echt niet zo dik lijken, verdere blending was wel iets mooier geweest, maar dit is nog aan te passen.

Net zoals Martin wil ik zeggen dat het de beste manier is om nieuwe technieken zo uit te proberen. Dat alles niet meteen helemaal lukt dat hoort erbij. Heb ik zelf ook last van / maakt er gebruik van 😉 Stilstand is immers achteruitgang 😀 Lekker doorgaan...

Hi Jan

Dit vind ik persoonlijk één van je betere modellen tot hier toe.
Die rare , onwaarschijnlijke camouflage op je schürtzen vin ik tof.
Plezant als je zowat je eigen wil kan doen. 🙂

Alleen dat nat effect vind ik niet echt beestig geslaagd.
Misschien wat stof en of modder in de plaats aanbrengen.
Dat is maar een voorstel natuurlijk. 😉

In ieder geval , goe bezig !

Grtz

Kristof

Dank voor uw reacties! 😀

Dom, Ik heb er zelf ook een haat liefde verhouding mee 🙂 De water effecten zijn lastiger als ik verwachtte, en ik wist niet wat ik nu met het ondergrondje ging doen (en dus met de verdere verwering) inmiddels heb ik wat nieuwe tips gekregen, en ga ik voor een modderige ondergrond (en dito E-10) 😉
VWB de camo op de platen... dit is gebaseerd op de Schürtzen van Panthers, daar kwam dit patroon vaker voor.

Timo, de streep is opgebouwd uit kleine chips met de basiskleur (primerrood) en wordt nog verder verweerd.

Stijn, ik vind dat effect op Adam's Panther geweldig mooi, maar niet voor mijn Schürtzen.... ik kijk uit naar de roestige platen op je E-25 😉
Ik er vandaag ook een binnen gekregen, dus binnenkort ga ik ook een E-25 verpesten 🙂

Martin, 😳 🙂 Uiteindelijk komt het vast wel goed... volgende keer in Zutphen issie waarschijnlijk af 😉

Erik, ik heb de instructies ge-download, en eens gekeken hoe ik die op de E kon toepassen, maar dan had ik ook het een en ander aan de hull aan moeten passen... en daar had ik echt geen zin meer in 😳 Aan de 'nattigheid' heb ik sinds de bouwavond niks meer gedaan... het effect komt op de foto's anders (grover, sterker) over dan in het echt. Verder ga ik eerst wat modder aanbrengen, daarna zie ik wel wat ik verder met het 'vocht' ga doen 😉

Bas, precies, het is een leerproces 😀

Kristof, bedankt. Het watereffect, tja daar is al genoeg over geschreven... tegen Moveleo 2008 is hij zeker klaar, en kun je 'm in het echt 'keuren' 😉 Modder komt erop, dat is de volgende stap.

Tot de volgende, Jan 🙂

Hoi Jan,
Ik vind 't een prachtig modelletje. Ik moet een beetje wennen aan de voorkant, maar je hebt er een erg mooi bakkie van gemaakt. De kleuren op de Schürzen vind ik een mooi detail...

Dominique Vanderschaeghe zei:
ik snap niet waar je heen wilt...

Daar heb jij wel eens vaker last van 😉 Het zit namelijk zo; die Schürzen zijn vorige week nog gebruikt bij het overspuiten van 3 BMW R12-chassis en 4 studenten van het WaPrü hadden de Schürz-vormen al voorbereid en als test opgehangen...

groet Frank

Frank Haspels zei:
Daar heb jij wel eens vaker last van 😉 Het zit namelijk zo; die Schürzen zijn vorige week nog gebruikt bij het overspuiten van 3 BMW R12-chassis en 4 studenten van het WaPrü hadden de Schürz-vormen al voorbereid en als test opgehangen...

groet Frank

juist ja 😉

gelukkig verschillen smaken anders zaten we allemaal op hetzelfde wijf 🙂

cheers
Dom

Ik dacht dat zij op ons hoorden te zitten, maar dat zal ik wel wezen. VWB je comment over gele lijnen...bedankt voor het jatten van mijn idee 😉 . Alhoewel ik moet zeggen dat ik die schurzen wel heel creatief bedacht vind.

Jan: je hebt in mijn nederige opinie er een bakkie van gemaakt om jaloers op te zijn 😉

Er is MODDER.........
E1012027.jpg

E1012026.jpg

E1012024.jpg

E1012021.jpg

E1012020.jpg

E1012017.jpg

E1012015.jpg

E1012014.jpg

E1012013.jpg

E1012012.jpg

Jan 😀

ik vind vooral de schurzen mooi! die strepen op de voorkant bij de tracks zeg maar vind ik eerlijk gezegd nog steeds niet realistisch overkomen... en de tracks jan?? toch niet vervangen??

grtz jeroen

Als ik de uitvergrootte foto's bekijk, heb ik zoiets van hmmmm... ik weet niet.
Maar die eerste en laatste foto vind ik dan weer zeer overtuigend!!
Ik denk dat dit een voertuig is dat je 'live' moet zien.

Heb je die modderspatten met behulp van de airbrush gedaan?

Dirk

naar mijn gevoel moet er meer modder op de wielen, nu ziet het er erg gestippeld uit, als het voertuig door de modder rijdt zal er zeker modder aan de randen van de wielen hangen, dat zie ik nergens terug, het lijkt meer alsof ze de modder erop gegooid hebben , snap je wat ik bedoel ??

zeker op foto nummer 1 lijkt het alsof je in 1 lijn gestippeld hebt...

probeer er nog wat verser uitziende modder op te smeren met iets meer structuur (gezeefd tuinzand), en ook wat over het ganse wiel !

cheers
Dom

Jan, ik zeg het nog maar eens: Goe bezig!

Wat die wielen betreft, nergens voor nodig om alles onder de modder te bedekken. Misscien dat je op plaatsen waar minder spetters zitten, in de randen wat met pigmenten kan doen om het effect wat subtiel te houden en toch een volledig ondergemodderd wiel te krijgen. Maar goed, ik neem aan dat je sowieso nog niet klaar bent.

Zoals je zelf al aangeeft is het bij het toepassen van bepaalde technieken wel handig als je precies weet wat je ermee wil bereiken, zoals in dit geval met de waterspetters en strepen, maar ik zie dat je al een way-out of way-around hebt gevonden.
Overigens vind ik het watereffect nog niet zo verkeerd, afhankelijk van hoe het ding uiteindelijk in de ondergrond komt te staan.

Ik wacht dus geduldig af.

Robert

Hey Jan,

Ziet er prachtig uit tot nu toe, mooi samenspel van allerlei kleuren en subtiele kleurvariaties...daar houd ik wel van.

Hoe heb je de modderspatten aangebracht op de skirts? Gewoon in een kwastje wat verf/pigment stoppen, bij je model en er met je vinger langsgaan? Of heb je een andere tactiek 😀?

De spatten bij de wielen zijn misschien wel wat maf, ik zou zeggen dat door het rijden / draaien van de wielen de modder wat meer verspreid wordt over het wiel misschien? Of heb ik het mis?

Greetz,

Jurrie

Dank voor uw reacties heren 😀

Jeroen: Ik had geen zin om de hele boel te vervangen, en de wielen uit de E-25 te gebruiken....bovendien 'moet' ik de E-25 gaan bouwen voor een artikel 😉

Dirk, de modder is inderdaad met de AB gedaan, eerst spatten met 'dark mud' gemixed met semi-gloss vernis, daarna 'russian earth' gemixed met gloss vernis. In het echt ziet het er nèt wat anders uit 😉

Dom, Ik zal het eens bekijken, maar als een voertuig door plassen rijd zal er niet super veel modder aan de wielen blijven zitten denk ik 😕:

Robert, het is 'trial and error' , maar aan alles is een mouw te passen 🙂 Ik ben er inderdaad nog mee bezig, en hij komt uiteindelijk in een modderige plas te staan. Ik hoop daar dit week end wat aan te kunnen gaan doen 😉

Jurgen, de modderspatten zijn gedaan met de airbrush... je doet een beetje pigmentmengsel aan het penseel, houd dat voor het model, en spuit er dan lucht overheen. Zorg dat je niet te veel mengsel eraan hebt zitten, en probeer het eerst even op een oud model 😉

Jan 🙂

Jan Peters zei:
Uiteindelijk komt het vast wel goed... volgende keer in Zutphen issie waarschijnlijk af 😉
Mooi, dan gaan we ff gezellig babbelen, want het moddereffect wil ik wel nabootsen eigenlijk op mijn M4A3 105. Ik vind dat zeer overtuigend overkomen, vooral voor zo'n enkel, kort modderbadje als jij omschrijft.

Groeten, MartinD

Jan,

Ik ben de eerste schok te boven, nu begin ik hem weer mooi te vinden 😉. Toch heeft Dom wel een punt: de modder links op het model zit op alle wielen ongeveer op dezelfde hoogte, en dat lijkt een beetje vreemd. Verder zou ik nog een donker pinwashje in de schroefgaten in de mantel laten lopen, die schreeuwen er gewoon om!

Een nieuwe update, het voertuig is nu klaar (denk ik dan 😉 ) nu alleen het grondwerk nog.... zodra ik wat spulletjes van Reality in Scale binnen heb kan ik daar aan beginnen 8)
E1013021.jpg

E1013020.jpg

E1013019.jpg

E1013018.jpg

E1013017.jpg

E1013016.jpg

E1013015.jpg

E1013014.jpg

E1013013.jpg

E1013012.jpg

E1013011.jpg

E1013010.jpg

E1013009.jpg

E1013008.jpg

E1013007.jpg

E1013006.jpg

E1013005.jpg

E1013004.jpg

E1013003.jpg

E1013001.jpg

Commentaar is welkom 😉
Jan 🙂

Goed Jan !

enkel nog 2 puntjes :

nog een ietsie pietsie nattigheid aanbrengen op de wielen...

...de modder op de zijplaten vind ik nog niet overtuigend, het ziet er te gespat/gestippeld uit, mss ook wat variatie aanbrengen qua kleur...

die 2 puntjes en je hebt een topmodel

en @ een zekere Robert ... ik mijn mening en jij de jouwe, laat ons het daarbij houden !

cheers
Dom

Vette shit. Heel mooi.

Dom heeft wat die punten wel gelijk, wat een leuk effect geeft is het volgende:

Nog weer wat meer spetters aanbrengen op de zijplaten en dan met een kwastje deze laten uitlopen/blenden naar beneden. En dit dan niet over het gehele vlak maar hier en daar. Alsof het er half afgelopen/geregent is.

Wat wordt het volgende project?

Groeten

Jan,
Foeilelijk dit model!
😛

Ik ben vooral gecharmeerd van die zandgele onderdelen tussen dat donkerrood.
Over het geheel gezien erg mooi gedaan en zeker een apart model op de tafel.

Jan, ik vind het maar een raar ding,
maar je afwerking is super! Respect voor je lef en vindingrijkheid. Vooral de weathering op de schurtzen is werldklasse. De tracks vind ik ook wat minder maar dat komt waarschijnlijk omdat ze 'nat' zijn.

Ik wordt spontaan depresief als ik hem zie, en dat bedoel ik positief want ik krijg zo het plaatje voor mij van en moderig stukje Duitsland met daarop uitgeputte soldaten en een laatste poging nog iets in de strijd te werpen E-10.
Oftwel ik vind dat je hier een echt supper mooi model hebt afgeleverd dat erg tot de verbeelding spreekt.
prachtig
groetjes stijn

Jan, ik vind het een topmodel, ook zinder die 2 puntjes, hoe krijg je het voor elkaar........

Greetz Harry
Goed Jan !

enkel nog 2 puntjes :

nog een ietsie pietsie nattigheid aanbrengen op de wielen...

...de modder op de zijplaten vind ik nog niet overtuigend, het ziet er te gespat/gestippeld uit, mss ook wat variatie aanbrengen qua kleur...

die 2 puntjes en je hebt een topmodel

en @ een zekere Robert ... ik mijn mening en jij de jouwe, laat ons het daarbij houden !

cheers
Dom

...de modder op de zijplaten vind ik nog niet overtuigend, het ziet er te gespat/gestippeld uit, mss ook wat variatie aanbrengen qua kleur..
Modder spattert wel eens 😉

Jan, zeer goed model en heel sterk in beeld. Mooi dat je elke stap met dezelfde hoeken laat zien, en bovendien haarscherp gefotografeerd. Voorbereiding op artikeltje? :🙄

Kallum, MartinD

Bedankt voor jullie reacties 😀

Dom, je 'moet' 'm echt in het echt zien... de wielen zijn helemaal 'nat' en de modder zit er in 2 kleuren op 😉 Bij modelforce 2008 is hij er zeker bij, jij ook?

Bas, op de platen en de wielen zitten al wat aflopers 😉
Volgende project wordt een E-25, die zich overgeeft 😀

Staf, de tracks uit deze kit zijn een ramp, slecht van detail en waardeloos om te plakken. Door de 'nattigheid' zien ze er nog erger uit, maar dat valt in het echt nog wel mee 😉

Hey Harry, long time no see 😉

Martin, er komt inderdaad een artikeltje over 🙂

Kanne, vind je? Ik heb eigenlijk wel weer zin in de volgende 😀

Jan 🙂

Jan,

Tja, wat zal ik eens zeggen, weinig want er is al zoveel gezegd 😉 .

En die tracks, en goed modderig grondwerkje doet wonderen.

Ik vind ém igg errug mooi 8) geworden, goed gedaan, ik doe je het (nog 😉 ) niet na.

Greetz
Axel

Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, zo te zien! De wielen heb je subtiel maar doeltreffend verbeterd. Op een leuk ondergrondje komt hij helemaal tot zijn recht, denk ik.

Ik heb nu alles binnen om te beginnen.... Het moet een modderig weggetje worden, en de E komt in een grote plas te staan, door een gebroken waterleiding oid?
De voorgestelde lay-out:
SW1031.jpg

De mast is modelspoor spul, erg mooi en van metaal 🙂

SW1033.jpg

SW1034.jpg

Jan 🙂

Het eerste ondergrondje was toch te klein, ik heb er een andere plank bij gepakt, van ons aller Eric Jacobs 🙂
Nieuwe lay out:
E1014002.jpg

E1014003.jpg

E1014005.jpg

E1014008.jpg

Die spoorrails zijn een goed idee, ik weet alleen niet of ik genoeg plek heb daarvoor, heeft iemand er nog een stukje van liggen?
Jan 🙂

Hey Jan,

Misschien is dit nog wat voor je? (Nieuw van Blast models)
blast_bl35126f.jpg

Link van: www.perthmilitarymodelling.com

mzzls! 😀

PS: Ik zie dat de link niet werkt, kijk ff onder Kitnews/ Blastmodels op PM. 😉

Hoi Boris, ik had ze gezien, maar ik vind ze niet mooi 😕 😉
Ik heb vandaag de rails ontvangen van Kanne, BEDANKT!
Binnenkort hopelijk meer...
Jan 😀

Modelbouw staat op dit moment op een (te laag) pitje, maar ik heb toch nog wat gedaan....
Trumpeters rails aangepast:
E1015004.jpg

E1015005.jpg

E1015006.jpg

Volgende taak is het maken van ballast, wat er bij de trumpierails zit is niet om over naar huis te schrijven 🙄 Tips zijn welkom 😉

Jan 🙂

Jan, mail mij je adres even, ik heb wel wat ballast voor je.
(Ik neem aan dat je de split tussen de bielzen bedoeld)
Rob

maar ligt een spoorrails niet hoger dan het maaiveld...

Klopt. Doorgaans wel, alleen op emplacementen en de daarbij behorende terreinen (laadstraten ed) is het niveau van het ballastbed gelijk aan het niveau van de bedoelde terreinen.

Afhankelijk van het doel van het traject (meer gewicht = hoger ballastbed) al gauw een halve meter of meer hoog tov de ondergrond. De breedte van het ballastbed verdubbelt doorgaans de benodigde breedte van het spoor.

Groet,

Kanne

In dat geval wordt het een rangeerterrein oid 😀
Bedankt voor de info Kanne!

Ik heb wat ballast gemaakt van aquarium grind, maar op een of andere manier krijg ik het niet vast gelijmd 😕 Is dat spul behandeld of zo?

Rob, mocht het niet gaan lukken met dit grind, ga ik graag op je aanbod in 😉 😀

Jan 🙂

Terug
Bovenaan