E-10 vervolg.... figuren!

De modder is gedaan door het op een penseel te 'laden' en er dan met de airbrush lucht doorheen te spuiten 😉
Jan 🙂

Mooi gedaan Jan! Ondanks het ontbreken van niveauverschillen in het terrein vind ik dit een mooi diorama geworden. Zeer geloofwaardig, knap werk gewoon!

Misschien wekt het geheel juist door het ontbreken van een figuur wel de indruk van verlorenheid, opgeven, van: "Ach, lass nur, es hat ja kein Zweck mehr..."

Ik hoop ooit eens dit stukje modelbouwkunst in het echt te mogen aanschouwen!

Groet,

Kanne

Dank u heren 😀
Ik laat het hierbij, ik heb bij de opbouw/ layout geen rekening gehouden met figuren, dus wordt dat ook niks als je dat naderhand toevoegd 😉
Jan 🙂

ik heb bij de opbouw/ layout geen rekening gehouden met figuren, dus wordt dat ook niks als je dat naderhand toevoegd

Ah.. ja, ja maar Jan... ah... 🙂

Moet je natuurlijk zelf weten, dit is ook prima werk en als het voor je gevoel af is moet je het zeker zo laten. 😉

Groetjes! 😀

Jan,

ik denk moest je nog 2 marcherende figuren op de treinbilzen zetten, dat het op zich nog goed zou uitkomen. Dan zit zelfs nog mooi in evenwicht naar mijn inziens...

my 2 cents
Wes 😉

De laatste aanpassingen zijn gedaan, en de laatste foto's gemaakt.
Ik ben er klaar mee 😀
E10final001.jpg

Jan 🙂

Jan,

Ik vind dit een puik staaltje modelbouwen!!!!
De droefheid, somberheid straalt er vanaf. Dio maar ook de E-10 zijn mijns inziens van zeer zeer goede kwaliteit. Heb dan ook gee nop en/of aanmerkingen.

Gr,
Jeroen

super jan!! had er in t begin niet zoveel vertrouwen in het ondergrondje maar het is een waar meesterstukje geworden!! vooral het water/ modder komt zeer realistisch en dramatisch over!

grtz jeroen

Jan,

Congrats! Ik vind hem echt heel goed geworden. Ook het water en de vochtplekken op de E10 zijn uiteindelijk goedgekomen. Daar had ik in het begin nog wat vraagtekens bij... 😳 Oja, en die masten zijn echt subliem! Neem je hem nog één keer mee naar Zutphen?

Groet,

Erik

Na wat nadenken, en veel comentaar 😛 heb ik besloten om er toch twee figuurtjes op te zetten.....
Ik heb gekozen voor deze twee rakkers van Alpine:
35062a.jpg

Wordt vervolgd 😉
Jan 😀

Hey Jan, Goeie keuze 😀 maar het dio is van September 1946, dus moet er nog wel wat aan gesleuteld worden (toch? 😛 )
En waar wil je ze plaatsen? (maakt denk ik niet veel, want het ziet er toch altijd prachtig uit..)

succes,

Rinus

Slechte keuze Jan 😉 😉 ik zou ze bij je JP doen. Zulke mooie historische Pz.Grenadiers bij zo'n mooie SF Tank/dio dat kan echt niet hoor 😉 😉 Daar horen dito SF uniformen bij.

Vind je JP ook veel mooier maar ja dat komt omdat ik niets met dit type SF tank heb. De afwerking en setting heb ik mogen aanschouwen in Overloon en is subliem. Zou persoonlijk wel voor andere figuren kiezen. (dus voor de duidelijkheid voordat er mensen over zouden kunnen vallen, dit E-10 project van Jan en de totale afwerking vind ik dus mooi, heb alleen niets met SF tanks)

Maar ja wie ben ik 🙂 🙂 lul toch alleen maar over historische correct 😉 😉

Blijf het volgen al dan niet met dit setje 😀 😀

JW

j.w.stokkers zei:
Slechte keuze Jan 😉 😉 ik zou ze bij je JP doen. Zulke mooie historische Pz.Grenadiers bij zo'n mooie SF Tank/dio dat kan echt niet hoor 😉 😉 Daar horen dito SF uniformen bij.

Vind je JP ook veel mooier maar ja dat komt omdat ik niets met dit type SF tank heb. De afwerking en setting heb ik mogen aanschouwen in Overloon en is subliem. Zou persoonlijk wel voor andere figuren kiezen. (dus voor de duidelijkheid voordat er mensen over zouden kunnen vallen, dit E-10 project van Jan en de totale afwerking vind ik dus mooi, heb alleen niets met SF tanks)

Maar ja wie ben ik 🙂 🙂 lul toch alleen maar over historische correct 😉 😉

Blijf het volgen al dan niet met dit setje 😀 😀

JW

Bedoel je zo iets?
CF60-1.jpg

Figuurtjes komen van Cromwell Models

Nu de historische onderbouwing: De kernbom is ingezet in eind '45 kortom Europa is niet meer leefbaar zonder speciale uitrusting.

Mochten de luiken niet zijn vast gelijmd dan raad ik je deze aan:
bl35126f-H-266-W-500-S-34265.jpg

Figuurtjes komen van Blast models, tank crew 1946.
Grtz

Kun je bij een 'paper panzer' nog van historisch correct spreken? 🙂
Wat me vooral aansprak is de pose van deze figuren, perfect voor een positie op de rails aan de linker kant van het diorama. De uniformen krijgen een camouflage patroon in 'neue art' en de gasmaskerbussen (niet in de kit) worden vervangen door tassen (metaal schaarsheid)
Het begin is er:
JPfinal043.jpg

Jan 😀

ps Mooie figuren Bennie, maar niet geschikt voor dit dio.... wellicht voor de E-25 waaraan ik begonnen ben?

Tuurlijk moet je ze er gewoon bijzetten Jan, ben zelf ook bezig met dit setje en is subliem. Details en bepakking is perfect. De recente HJ Tankers vind ik persoonlijk niet zo heel erg sterk gezien vanuit het Alpine concept, maar is ook gedaan door andere sculpter.

Succes 😉 😉

Iets verder... de figuren zijn voorzien van een paar riempjes van koper, en geprimed met tamiya xf-60. De camo wordt vrij donker, om ze op te laten gaan in de omgeving. Het staat er nu zo bij:
ev009.jpg

ev010.jpg

ev011.jpg

ev012.jpg

ev013.jpg

ev014.jpg

ev015.jpg

Jan 😉

Ha Jan,

Ziet er goed uit so far. De riempjes zijn een goede toevoeging. Deze geven toch net wat meer leven en dynamiek. PErsoonlijk ozu ik de figuren juist wat lichter houden om ze er uit te laten springen. Het geheel is al vrij donker, dus dit zou dan een goede eyecatcher kunnen worden. (2 dus)

Mzzls 😀

De stand van zaken op dit moment:
Eerst de basiskleuren opgelicht:
e1o002.jpg

e1o003.jpg

e1o004.jpg

Vervolgens wat rood-bruin toegevoegd:
e1o006.jpg

e1o007.jpg

e1o008.jpg

uiteindelijk wat bruine vlekken:
e1o010.jpg

e1o011.jpg

e1o012.jpg

e1o013.jpg

e1o014.jpg

e1o015.jpg

e1o016.jpg

e1o017.jpg

Wat vinden jullie ervan? moet er nog een extra kleur bij?
Jan 🙂

Ha Jan,

Interessant begin! Ik neem aan dat de camo fictief is? Misschien kun je nog iets doen met geel/ lichtbruine stipjes. Nu is het een vrij donkere broek. Enne ookal zijn het figuren, filters werken ook hier prima. 😉
Succes verder!

mzzls 😀

Ik ben alweer een stuk(je) verder 🙂
De camo op de broek en de overall is fictief, de kiel is gebaseerd op een bestaande camouflage (platanenmuster?)
e1o023.jpg

e1o024.jpg

e1o025.jpg

e1o026.jpg

e1o028.jpg

e1o029.jpg

e1o030.jpg

e1o031.jpg

e1o032.jpg

Sorry voor de donkere foto's, ik krijg ze niet beter 😕
Jan 🙂

Jan,

mooi gedaan.
Wat ik begrepen had, werden de smogs naar het bijpassende seizoen gedragen. Significant verschil tussen herfst en lente.
Misschien iets om rekening mee te houden in dio.

goed je eens figuren te zien schilderen 🙂

René

Hoi Jan,
Skip die figgies!!

Het geheel was juist heel krachtig zonder die mannekes....
Ik ga wat dat betreft met JW mee; gebruik ze elders, want ze zien er tot nu toe wel goed uit, historisch correct of niet.

Terug
Bovenaan