🏆 Winnaar Dominique : "KV Big Turret" yep...AF !!!

Dit model is van de winnaar van deze FOC
jaja ikben nog bezig ;)

het figuurtje is ondertussen klaar (Trumpeter met Hornet hoofdje)

die Trumpeter figuren zijn niet echt heel mooi maar deze pose moest ik wel hebben ...

het glimt nog wat her en der das omdat de verf nog niet droog is, en op het eind krijgt hij nog een erg ongezonde sigaret tussen z'n vingers...

EN ik zie dat ik z'n knoopjes vergeten schilderen ben :huh:

de base staat nog ongeduldig te wachten op een naderende natte bestelling , ik hoop het hele ding volgende week af te hebben, het naamplaatjes is ook al besteld...

cheers
Dom

figkvcf0.jpg
 
Hey Dom,

om maar gelijk met de deur in huis te vallen...ik vind dat je een beetje te kort door de bocht gaat met dit figuurtje.
Je kan volgens mij echt beter. De contrasten zijn te sterk, zowel op de kleding als op het gezicht. Misschien dat je nog wat tijd kan besteden om ze te blenden.
Ik zou het namelijk wel zonde vinden om een prima voertuig in een ongetwijfeld mooi onder(dompel)grondje te zetten met een figuurtje dat qua afwerking daar bij achterblijft.
Even nog een paar stappen extra zetten om deze kerel wat te pimpen. Dan maar een model minder afgewerkt in 2007.

Dit is niet om je af te z..ken, maar een poging om je ff te pushen. Positief bedoeld dus. :)


grt

Robert
 
Hier een beetje van hetzelfde Dom :oeps: .
Ik denk dat het ook deels te wijten is aan het Trumpeter figgie. Er zitten zo weinig plooien en naden in die overal dat het bijna onmogelijk is om hier op een realistische manier contrast en leven in te brengen. Ik ben groot fan van je AFV's en dio's, maar het figuurschilderen blijft helaas nog wat achter. Ik ben zelf ook al een hele tijd op zoek naar een geschikte methode. Misschien moeten we samen eens een cursusje volgen. ;)
 
Enige wat je hier aan kan doen is proberen de contrasten tussen de hoge en diepe stukken wat af te zwakken door ze respectievelijk ietsje donkerder en lichter te maken. Zou je een redelijk goed resultaat moeten hebben met trumpeter.
 
Heren, bedankt voor de comments

hier is idd het minder goede Trumpeter figuur de oorzaak van het mindere schilderen

door het ontbreken van plooien moest ik een manier vinden om het toch tot leven te brengen

ook het direkt naar het figuur richten met een daglichtlamp maakt alles veel feller

ik ga nog iets proberen af te zwakken maar dan stop ik er ook mee...

volgende keer toch maar weer een figuur van een goed merk gebruiken vrees ik :)


cheers
Dom
 
volgende keer toch maar weer een figuur van een goed merk gebruiken vrees ik

Jep, helemaal mee eens.
Het kost wat (soms) maar dat zie je ook terug. En je kunt nog zo goed kunnen schilderen, maar heb je een sh*t figuur ,zal hij nooit echt mooi worden.

groetjes
 
wel er moet ergens een eerste keer voor zijn

het project is FUBAR

het vallejo still water was te dun en zelfs de best opgezette dammetjes hielden het spul niet tegen, zelfs onder de beste dubbelzijdige tape liep het zienderogen weg :huil:

dit is een echte tegenvaller zeker omdat m'n andere lopende projecten ook al niet echt vorderden...

ik heb alles nu vol met tape geplakt, morgen zien we wel wat er nog te redden valt, ik heb alvast nog een (duur) naamplaatje , een koepel en een figuurtje over, voor de rest vrees ik het ergste... :huh:

succes aan iedereen alvast !

cheers
Dom
 
Neeeeeeeeeeeeeeee,het is niet waar,ik had hier zo naar uitgekeken :huh: :huh: :huil: :x .dat is erg jammer Dom,,maar je hebt gelijk het gebeurt een keer.hoop dat het toch nog goedkomt,want er vallen nu al drie mensen af.

groeten jeroen,.
 
Dat meen je niet :oei: :huh:
Dat is echt balen! Ik had me hier , met als de rest, erg op verheugd :huil:
Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen, en je het toch nog kunt redden!
Jan :huil:
 
ja het is best klote (sorry voor het woordgebruik)

12 euro kit, 30 euro water, 20 euro plaatje, 10 euro figuur, 20 euro ondergrond en toebehoren, 10 euro verf.....das een dikke 100 euro voor de vuilbak :huil:

jammer want de tests die ik gedaan had met het water vielen allemaal heel goed mee...

jammer

na een goeie 2 uur is er geen water meer over in het dio, het is momenteel al overal heengestroomd, gelukkig in de garage met heel veel kranten onder :huh:


ik ga hier echt geen eurocent meer aan spenderen :!:

ok geen getreur, even slikken en rustig overdenken...

cheers
Dom
 
zonde man. hoop dat je van de restjes nog wat kan gebruiken. Je moet maar zo denken: volgende Foc (of wast nou fuck :p ) gewoon een nieuwe kans. Waarschijnlijk geen water dan, maargoed ;)
 
Erg jammer Dom :huh: .
Ik heb ook nog een flesje Vallejo still water staan. Alleen wat kleine testjes mee gedaan, maar je moet de wanden idd door en door sealen want het loopt door het meest miniuscule gaatje weg...
Better luck next time m8.
 
Hey Dominique,

Jammer hey, maar je weet nooit wat je er nog mee kan. Anders maak je er een moeras overheen o.i.d., om het zo iets te maskeren. Ik zou nog wel het een en ander testen. Gewoon ff brainstormen!

mzzls
 
ok een liter giethars is op komst, het dio wordt volledig opgekuist (met de schuurmachine) laag modder in en opnieuw gieten

zo netjes als het voorzien was wordt het vrees ik niet, we zien wel...

lukt het dit keer niet gaat ALLES de vuilbak in !!

cheers
Dom
 
he mannen, het water is best gelukt !

niet 100 procent, daarvoor was de base teveel beschadigd :huil:



MAAR de fotoos volgen pas volgende week

m'n naamplaat is wederom een week in vertraging

en ik wil de fotoos pas plaatsen als het plaatje erop zit

al bij al een halfgeslaagd project ...volgende keer beter

cheers
Dom
 
Terug
Bovenaan