Hij mocht al even mee naar Overloon maar foto's waren er nog niet van deze fase. Sinds de vorige posting is
- de markeringen aangebracht,
- interieur afgemaakt / aangevuld
- verlichting ingekleurd,
- antennes en bekabeling voor de Jammers voor en achter aangebracht (staan nog wel los en scheef),
- reserve loopwielen op de boeg,
- accent / stof aangebracht op de ERA panelen op het front,
- het harde contrast tussen het camouflagepatroon van de oude YPR en het bronsgroen van de later aangebrachte bepantsering afgezwakt met een fijne overspray met Iraqi desert.
Ik blijf het spannend vinden hoe ik de juiste balans moet gaan vinden tussen: basis kleuren, stof, wash (zand en/of zwart?), modder en overschilderwerk. Maar tot nu toe gaat het niet slecht. Klaar met de oversprays, denk ik.
Ja het interieur is een fantasie-variant, maar ik vind dat niet relevant. Er komt nog van alles achterin: op de vloer en tegen de wanden.
Ik weet niet meer met wie, maar in Overloon mijmerde ik met iemand over de tijd dat er nog serieus gescratched werd.
Het is mooi dat er zo veel te koop is, maar soms schud ik mijn hoofd wel eens over de stijgende kosten. Is modelbouw nog leuk voor wie krap bij kas zit? Het scheelt gelukkig als je niet alles in één keer besteld, maar iedere maand iets. En zo heb ik tot nu toe verwerkt of besteld:
- YPR765-PRI
- YPR 765A1 PRI Photo Etched Mesh
- link-by-link setje met Diehl tracks
- FV432 Mk3 Buldog van TAKOM
- YPR765A1-PRI SFOR
- M113 van Tamiya
- Setje Modern U.S. military equipment van Tamiya MM166
- Setje waterflessen van MACONE MAC35600
- setje koperen sleepkabels van EUREKA XXL
- moderne munitieblikken van EASY LINE EL029
- Setje laser gesneden pallets / planken voor op het achterdek van DIODUMP DD156
- en een MAG voor op het achterdek.
- Antennes: US-style AS-1729 Aerials van LEOPARD WORKSHOP
- 3D geprinte spanners voor spanbanden die de bagage op zijn plek gaat houden. (Ratchet lashing strap van HOBBYMARKET.GR)
- 4 heads with US tank crew headgear & microphones 1980s onwards, HUH07 van Hornet
- 2 x Colt C7 (and Colt C8 UGL) van Hobbymarket.gr
- en voorlopig als laatste de drie Afghanistan figuren van Sylly's.
- maar ik zoek nog van die militaire klapstoeltjes.

En ik heb transfers laten maken waarbij ik onder andere de etiketten voor gevarenklasse 1.4 (munitie) heb opgenomen.
Moderne munitieblikken zijn hiervan voorzien en ik kon ze nergens bestellen. En terwijl ik het opschrijf, schrik ik er zelf van.
En maar weer even genieten van mijn
tandartsen-hap-twee-componentenrubber-met-Alabistine-polyesterhars-combinatie.
Er komen straks twee (gebruiks gerede) sleepkabels op de boeg, aan de bolderhaken.
Dus de sleepkabel op de achterklep is er weer afgehaald. (De beugels zijn gebleven)
Maar eerst heb ik een een afdruk gemaakt in de pasta. Daarna polyesterhars er in, uitharden en opschuren.
In Overloon vond ik een prachtig setje met tien (?) diktes koperdraad.
Dit worden twee rachtige en plooibare sleepkabels, die straks daadwerkelijk om de bolderhaken gaan passen!