Bianchi Miles truck, Frankrijk 1944

Truck ziet er goed uit Rob!👌
Voor wat betreft het maken van het zeil maak ik altijd eerst papieren patronen zodat ik weet wat de afmeting moet worden!
Vervolgens magic sculpt met veel talkpoeder op glasplaat uitrollen en dan patroon erop en op maat snijden!
Meestal doe ik grote zeil in 2 delen en daarna de naad opvullen!

Kijk uit naar het schilderwerk van de garage!

Groet,

Roger

Ja, zo heb ik het uiteindelijk ook gedaan, opmeten en patroon uitknippen. De keren dat het mislukte had ik te weinig magic sculpt aangemaakt en probeerde ik het dunner te rollen waardoor het weer ging scheuren.

Mooi man !! 👍 die blote voet zelf gesculpt ? heb er i.i.g. nog nooit een setje van gezien.... ziet er goed uit !

Prachtig geschilderd, Rob !
Leuk detail, dat je het Citroën-logo -dubbele chevron- in de garagedeuren laat terugkomen.
Ook goed dat de klinkerweg van het midden van de weg iets naar de goot afloopt !

Heel mooi Rob, heel mooi!!
Net alsof ik naar zo'n oude foto van vroeger zit te kijken. Kleuren, in combinatie met de constructie van het gebouw en de al mooi geschilderde truck is fantastisch!
Gaan we in oktober es ff goed bekijken! 😉
Op naar de rest!

Grtz

Tis potdorie net echt... heel mooie (subtiele) verweringen in deze 'uitsnede' 👌 ben heel benieuwd naar het geheel 👀

Rob,
Dio ziet er fantastisch uit!
Prachtig gebouw,voertuig en kleurgebruik!

Als ik dan toch commentaar op iets zou moeten geven dan zou ik op het weggedeelte wellicht nog wat kleine rommel aanbrengen! Dit omdat het contrast met het kapot geschoten gebouw anders vrij groot is!

Op naar de volgende!😉

Groet,

Roger

Laatst bewerkt:
Dit is een toppertje, een genot om te volgen en het eindresultaat te zien.

Prachtig diorama Rob

Behalve al het moois wat te spotten valt (leuk die nestende Duif) viel de kapotte muur me nogal op : ziet er bijzonder echt uit in z'n
beschadigde staat !
Het opgerolde deel van de huif oogt wat 'wollig' zodat het niet herkenbaar is als canvas.... voortaan bijv. gewoon papier gebruiken ?

Dank heren! Wat betreft de beschadigde muur; Het plaatsje Beauvais is in een eerder stadium in de oorlog gebombardeerd. Wat je nu ziet, net zoals op de foto in het eerste bericht van dit topic, is een best schone straat en en geen puin oid wat waarschijnlijk wat is opgeruimd. Maar ik begrijp jullie commentaar!
Ik moet er nog even over nadenken of ik nog wat puin toevoeg op de straat.
Je hebt gelijk Peter , wat betreft het doek van de truck. Met Magic sculpt is het best lastig na te bootsen en iets te dik. Papier (of tissue oid?) moet ik nog eens proberen.

wat betreft het doek van de truck. Met Magic sculpt is het best lastig na te bootsen en iets te dik. Papier (of tissue oid?

Tissue is mooi voor dunne stof en voor dikkere stof zoals een canvas zeil is gewoon papier of loodfolie fijner om mee te werken.
Met GreenStuff zou het volgens mij ook moeten kunnen, mits half uitgehard 🤔

Verder is mogelijk : koffiefilterzakjes, paraplu stof, latex (handschoen), wat ik terug vond in een afdekzeil-topic uit 2013.

Terug
Bovenaan