Bianchi Miles truck, Frankrijk 1944

Ben inmiddels weer verder met een aantal projectjes, waaronder deze.
Tijd geleden het boek “The Army that got away” aangeschaft. Een mooie bron voor allerlei dio ideeën.
Was geïnspireerd door onderstaande foto en met name het linker voertuig. Na wat zoeken ben ik erachter gekomen dat dit een Bianchi Miles vrachtwagen is, en ook nog eens te verkrijgen in 1:35 (Brach Model).
IMG_2020.jpeg
De foto is gemaakt in het plaatsje Beauvais in Frankrijk. Hier zijn veel foto’s gemaakt van terugtrekkende Duitse troepen.
IMG_2038.jpeg
Op de foto zie je een aantal voertuigen voor een Wehrmacht Tankstelle staan.
Ga niet de foto namaken maar komt nog wel iets bij van een klein tankstation of iets dergelijks.
Figuurtjes moeten nog verder aangepast worden uiteraard. Zal binnenkort wat meer foto’s plaatsen van de Bianchi Miles vrachtwagen. Mooie resin kit die wel hier en daar wat werk nodig heeft.
Tot zover!
IMG_2037.jpegIMG_2036.jpeg
 
Mooi project, Rob !
Ik heb tijden geleden ook iets van Brach gekocht, maar de pasnauwkeurigheid en de bouwinstructies waren niet op niveau.
Kijkend naar jouw model, ziet het er een heel stuk beter uit !!

Succes,
Hans
 
Gaaf en origineel idee, Rob.
Er bestaan ook mooie WO2 foto's van pompstations in Nederland....soms met een kleine sierlijke overkapping en mooie losse reclame letters.....ik meen oa foto's gezien te hebben van Den Bosch (?)......en ook deze op het forum is misschien leuke inspiratie:

 
Ja, die ken ik ook! Dank voor de foto’s ! Nog niet zo op deze manier aan gedacht. Dacht ik maak een kleine oude Franse garage met een benzinepomp erbij. Ik ga erover nadenken!
 
Toch het advies gevolgd een soortgelijk gebouw te maken als op de foto.
Met een figuurtje ernaast is het nog best hoog, maar de Bianchi Miles truck komt ervoor later in het dio, en dan valt het mee denk ik.
Het gebouwtje is gemaakt van het bekende blauwschuim en plasticplaat en strips. De dakgoot is gemaakt van loodfolie. De grijze deur is van een MiniArt set.
Moet nog even kijken of en hoe ik “Citroën” op de gevel ga maken.
Foto’s!
IMG_2149.jpeg
Heb het gebouw in twee losse stukken gemaakt om het schilderen later te vergemakkelijken. Er moeten ook nog ruitjes geplaatst worden natuurlijk.
IMG_2152.jpeg
IMG_2153.jpeg

Tot zover! Nu nadenken over de figuren!
 
Nog een paar foto’s van de Bianchi Miles.
Om verder te kunnen bouwen zal ik eerst de motor en motorruimte moeten schilderen.
Als de cabine dan op zijn plaats zit, kan ik een figuur wat achter het stuur zal komen, passend maken.
5CF7CCE1-E1FA-4BBA-BEC2-EB28B12C2627-COLLAGE.jpeg
Het is een mooie kit, deze van Brach Models, met hier en daar wel wat opschoonwerk. Met name het chassis is niet goed gegoten, zie de foto’s. Gelukkig zal dit niet of nauwelijks meer zichtbaar zijn straks.
98305ADC-DA90-481B-8A34-CE80B3559980-COLLAGE.jpeg

Tot zover!
Groet,
Rob.
 
Nog een paar foto’s van de Bianchi Miles.
Om verder te kunnen bouwen zal ik eerst de motor en motorruimte moeten schilderen.
Als de cabine dan op zijn plaats zit, kan ik een figuur wat achter het stuur zal komen, passend maken.
Bekijk bijlage 32892
Het is een mooie kit, deze van Brach Models, met hier en daar wel wat opschoonwerk. Met name het chassis is niet goed gegoten, zie de foto’s. Gelukkig zal dit niet of nauwelijks meer zichtbaar zijn straks.
Bekijk bijlage 32893

Tot zover!
Groet,
Rob.
In vergelijking tot het chassis van de DAF YA314 waar ik iets van probeer te maken is dit al behoorlijk goed van detail!
 
Denk dat ik verwend ben dan😉
Zoals gezegd, echt een mooi model deze truck. Alleen dus op sommige lastig te bereiken plekken zit wat opschoon werk. En hier en daar wat opvullen met Magic sculpt of iets vergelijkbaars.
De instructies zijn ok, maar je moet heeeel goed kijken waar sommige onderdelen moeten geplaatst worden. Foto’s bij de instructie zijn ook niet zo goed. Gelukkig kon ik online een aantal gebouwde modellen als referentie gebruiken.
@Piet van Hees: succes hiermee!😬 wat voor model is dat?
 
Hoe haal je de verf er af?
Half uurtje in een plastic bakje, besproeien met wat ovenreiniger. Wat borstelen en afspoelen is meestal voldoende. Wel uitkijken voor je ogen en handen.
 
Hoi Rob,
Zie je gescratchte garage nu pas,ziet er super uit!👍
Resin kits zijn toch altijd wat complexer dan de gewone plastic modellen! Heb eerder ook een model van Brach gebouwd !
Het is wel mooi voertuig zo met die platte neus!😉

Succes verder met de Biachi Miles !
 
Ik heb nog een tatra vrachtwagen liggen in resin, maar das ook ietwat een uitdaging, alles is keurig recht maar wat waar moet is niet altijd even duidelijk. Ik heb em overgenomen, had een vraag aan de fabrikant en die stuurde de spullen die nodig zijn zo op, maar het is wel even stil gevallen, t is namelijk geen resicast...
 
Terug
Bovenaan