AMX 13/105 KL

Geweldig om een model zo echt in een kleur te zien !

Nu de rest nog walter, dit maakt em wel echt af en je hebt nog zo veel meer prachtig spul staan wat een verfje verdiend!

Dit model is een mooie verflaag met alles wat erbij hoort, waard. Juist nu zie je de details en de strakke bouw terug.

@Martin Visser: subtiele washes doen dit model recht.

Succes!

Laatst bewerkt:
Kleur is alles Martin. Hij kan een centimeter te lang of te kort zijn.... Als de kleur maar klopt (zoals hier), krijgt ie "smoel"
Als het alle twee klopt is het nóg beter natuurlijk. En je bent prachtig bezig!

Wat doen jullie met het chauffeurscompartiment?
Zit dat er al in, of wort dat er later ingeschoven?

En over (te) roestige wielen.... Het verschil tussen roest en modder is marginaal.
Dus nix meer aan doen zou ik zeggen.

Prachtig zeg ! En inderdaad… het ziet er superstrak uit!

Eén van de dingen die mij opvalt zijn de roestige loopwielen.

Ik heb het geprobeerd na te bootsen maar misschien is het nu net iets te roestig.
Roest wellicht iets subtieler…

Laatst bewerkt door een moderator:

Op pagina 3 staat een filmpje van echte, rijdende AMX. Dat geeft een mooi beeld van de kleur van de loopwielen,
maar ook van het canvas trouwens.

(Als je het filmpje bekijk In Youtube zelf, lijkt de beeldkwaliteit trouwens beter)

Laatst bewerkt:
Dit het model meer en meer tot zijn recht komen!

Indrukwekkend! Heel erg mooi en door de fijne details van het model en het mooie schilderwerk een heel realistisch model!

Ben nog wel benieuwd naar de speciale reden waarom de samenwerking er is en het model van een groen kleurtje is voorzien.

Komt vanzelf!
(Er zit een uitgesproken reden achter …. Maar in feite is dit één grote doorgestoken actie om mij zo verlekkerd te krijgen dat ik ook aan het schilderen geraak!)

Laatst bewerkt door een moderator:
Linker track nog wat meer laten doorhangen zodat die van achteren aan onderzijde wat strakker zit…..

Ik zit te denken dat de rupsbanden een schakel teveel lijken te hebben. Ze staan achteraan en bovenop zo slap dat ze eruitzien alsof ze er straks af gaan lopen.

Ik zit te denken dat de rupsbanden een schakel teveel lijken te hebben. Ze staan achteraan en bovenop zo slap dat ze eruitzien alsof ze er straks af gaan lopen.
Wat heel vreemd is omdat ze voor het verven bij mij gewoon goed zaten. Wellicht verwisselen?

Hier kun je de mate van doorhang goed zien.
IMG_5852.webpIMG_5435.webpIMG_5421.webp

De IR kist is nu wat te veel verweerd geworden met strepen naar beneden. Deze werden echter direct van een hoes voorzien zodra ze niet in gebruik waren. Dat was ook het probleem toen ik moest zoeken hoe die er uitzag. Meeste foto’s met hoes. Op wat stof na zagen deze kisten er dus weinig verweerd uit.

Laatst bewerkt:
Wie weet welke rang de chauffeur en welke rang de tankcommandant zullen hebben gehad?

Enige opmerking die ik zou kunnen plaatsen (spijkers, laag water, beste stuurlui en al dat) is dat ik de aandrijfwielen nog iets te schoon/glanzend vind ten opzichte van de andere wielen.
Dat komt omdat de dienstplichtigen daar altijd begonnen met poetsen maar als die klaar waren het tijd voor een sigaretje was en daarna volgden er weer andere dingen, dus ……

Hij is heel mooi geworden Martin! En potverdullempjes, heb je haast of zo 😳
Dit had zomaar een 1 april grap kunnen worden dat ik woensdag opeens met dit model tevoorschijn zou komen …..tada!! Maar dat zou vermoedelijk een te grote shock hebben veroorzaakt ….

Schitterend! Ik beschouw het als een heel groot voorrecht dat Martin dit model heeft willen schilderen! Al de details komen zo superstrak naar voren. Voor mij een grote bevestiging dat het echt loont om dergelijke priegel details aan te brengen want ik zie het nu allemaal echt terug door het mooie schilderwerk!

Bedankt allemaal, het was super om te doen en de bouw van Walter is een plezier om te schilderen

De stof/modder is van AK dust deposits, uit een potje dus

Is geweldig geworden, even een leer momentje, de periscopen gemaakt van foto negatieven, dit is voor mij een nieuwe wijze, zou je daar iets meer over kunnen uitleggen?
Eigenlijk heel simpel. Stukjes foto negatief op juiste formaat knippen en met verdunde houtlijm of blanke lak op de plek lijmen.

De markings voor de uniformen zijn binnen maar uiteindelijk heb ik ze zelf geschilderd

Hahaha, het klinkt zo simpel, stukjes foto-negatief...
Maar waar ik er ooit 2, 3 schoenendozen vol van had staan zou ik er nu echt naar op zoek moeten gaan.
En onderhand is er denk ik ook een generatie war je zelfs aan moet uitleggen wat een foto-negatief uberhaupt is.
Maar idd, de combi Jonkers/Visser is een bijzonder geslaagde!

Ik heb massa’s oude negatieven en vooral van de uitloop stukken aan begin en einde van het rolletje. Ik weet zelfs waar ze liggen. Ik zal naar Overloon wel wat meenemen voor wie belangstelling heeft.

Zon 17 jaar terug is er zelfs een lijn voor fotorolletjes opnieuw opgestart bij fujifilm In tilburg, waarbij ik op enige manier een aantal electrische processen heb kunnen bestuderen. Ik heb trouwens nog nooit een fotorolletje in handen gehad, maar ik ben dan ook geen walter, hoe krijg je zo iets kleins netjes rechthoekig gesneden?

Stukjes foto negatief op juiste formaat knippen en met verdunde houtlijm of blanke lak op de plek lijmen.
Dit is een techniek die Steve Zaloga in z’n artikelen een jaar of twintig geleden noemde.

Voor laserwerende optieken zijn sommige soorten plastic confetti, met zo’n regenboog-achtig effect erin, wellicht een goed alternatief.

Hier zocht ik ook een goed alternatief voor op de 1/16 Leopard 2A7V die ik had gebouwd. De optics waren namelijk best groot en er zitten ook spiegels op. Dus deze zelf spuiten/verven zouden niet het resultaat geven die ik zelf kan doen. Hier heb ik geëxperimenteerd met nagellak folie. Het was alleen wel lastig om de juiste kleur te krijgen. En voor de spiegels heb ik dunne spiegelfolie gebruikt die ik van amazon heb.

Jammer van de typefout in je naam …

Terug
Bovenaan