AMX 13/105 KL

Dat was dan het modelbouwjaar 2025 weer. De AMX begint er nu als een tankje uit te zien.
IMG_5501.webpIMG_5500.webp

Voor begin 2026 wacht weer uitdaging want de MAG met alles er op en er aan is best complex.
IMG_5496.webp

Oproep aan onze 3D’ers : wie heeft er 0,6 a 0,7 kroonmoeren inclusief halfrondprofiel splitpennen ? 😉

En die zelf-roterende flensmoere willen nog wel. Maar wat te doen met het Veloures d’ Utrecht in de tank?

Oei, zie ik wat over het hoofd? Wat is veloures ‘d Utrecht nu weer???

Veloures d’ Utrecht is meubelstof, maar ik mis de context in deze ook?
Dat je de opties: schuifdeur, stortkoker en koffie-automaat niet kent is begrijpelijk Jan.
Maar een Stoomfluit-Met-Flensmoeren en bekleding van Velours d'Utrecht zijn toch wel standaard voor een tank van dit niveau.
Flepperdeflep.

DeTank.webp
2.webp
3.webp

Laatst bewerkt:
Tussendoor het veloures ‘d Utrecht bankstelontwerp in de toren toch maar verder met het MAG affuit. Gelukkig veel foto’s bij NMM genomen destijds. Langzaam stukje voor stukje opbouwen. Nog lang niet klaar …IMG_5514.webp
IMG_5516.webp

Ik heb de MAG van HobbyMarket gebruikt. Dit is een setje voor een Leopard waar ik delen van verwijderd heb. Je kunt ook setje van Leopard Workshop gebruiken waar je de benodigde onderdelen van neemt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgende onderdeel: de schijnwerper naast de MAG. Gemaakt uit een combinatie van de schijnwerper uit de TAKOM kit, een setje van Bronco met zoeklichten en wat evergreen. Er moeten nog wat vleugelmoeren en een kabel naar de MAG affuit op…en nog een klein bolletje voor de lamp. En de scherpe hoeken nog wat ronder maken …maar dan moet de boel eerst even wat uitharden.

IMG_5563.webpIMG_5566.webp

Dat zijn de kleuterschool ervaringen met de prikpen. Ik teken de cirkellijn op Evergreen en ga met een fijn en scherp puntmesje kleine prikken door het evergreen achter elkaar geven precies de lijn volgend. Dit op een matje waarin het mesje wat kan verdwijnen (mijn groene IKEA mat dus die ik altijd gebruik). Daarna voorzichtig met het mesje de de prikpunten met elkaar verbinden (voor zover dat bij het prikken nog niet was gebeurd). Daarna precies evenwijdig daaraan vlak er naast nog zo’n priklijn maken. Begin en eindpunt haaks prikken waardoor er verbinding tussen beide lijnen ontstaat en vervolgens de evergreen ertussen verwijderen. Je hebt dan een ruwe gleuf. Die ga je je mooi maken door het mesje dwars op de randen te houden en voorzichtig alle oneffenheden weg te schrapen …. net zolang tot het er een beetje uitziet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Geloof me maar als ik zeg dat bij de AMX’en van de KL het affuit voor MAG of .50 veruit het lastigste zijn om te maken. De rest is ook nijvere huisvlijt maar die affuiten spannen de kroon, zo ook bij deze AMX 13/105mm. Maar het is gelukt en affuit met MAG is klaar. T.z.t. nog even een peertje voor de schijnwerper er in.
Zo langzamerhand is de voorzijde van deze tank aan de beurt en daar wacht met de beschermroosters van de koplampen ook nog wel een uitdaging! IMG_5590.webpIMG_5588.webpIMG_5593.webp

Terug
Bovenaan