André Meere
Lid van de TWENOT
- Schalen
- Waar ik maar zin in heb
Dan moet je mijn tuin eens zien 😎Heu...das geen trein andre...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan moet je mijn tuin eens zien 😎Heu...das geen trein andre...
Was ff zoeken naar de een beetje goede mengverhouding (wat is de XF-62 OD donker zeg), maar ben er nu wel tevreden over
En veel minder groen dan iedereen denkt. Helaas is de kleur van Tamiya XF-62 meerdere keren veranderd in de laatste twintig jaar. In Zaloga’s artikel in Military Modelling erover uit 2002, zegt hij inderdaad dat XF-62 de beste kleur was voor Amerikaans OD uit WOII — toen. Tegenwoordig helaas niet meer 🙁het gebruikte OD was echt wel een stuk donkerder.
Ja ik had ook al zo'n idee inderdaad. Met de ingekleurde (ZW) fotoos tegenwoordig wordt dat ook steeds duidelijkerToch is dit voor Amerikaanse voertuigen uit WO II zeker geen slechte kleur.
Veel mensen neigen sterk naar olijfgroen maar het gebruikte OD was echt wel een stuk donkerder. Zie ook mijn M113 in Vietnam.
We hebben dit wel ooit eens besproken met Steve Zaloga, wiens kennis buiten kijf staat, en volgens hem kwam de Tamiya OD XF-62 destijds het best overeen met het echte werk.
Dat was wel voor de opmars van de huidige acrylverf zoals Valleyo, AK etc. etc.
Dank voor het artikel, weer lekker wat leesvoer! Gelukkig is de Kangaroo een oefenobject (er zitten meerdere fouten in) Maar voor de volgende creatiesEn veel minder groen dan iedereen denkt. Helaas is de kleur van Tamiya XF-62 meerdere keren veranderd in de laatste twintig jaar. In Zaloga’s artikel in Military Modelling erover uit 2002, zegt hij inderdaad dat XF-62 de beste kleur was voor Amerikaans OD uit WOII — toen. Tegenwoordig helaas niet meer 🙁
Thanks, zal ik ook eens naar kijken!Lifecolor heeft een interessant setje voor OD, daar zitten allerlei varianten op het thema in, van heel donker naar heel licht.

Rosé en een Pink Panther
Een fijne vakantie Rob!
Strak gespoten Bas. 😉Eindelijk weer eens een plastic model af. 😉Bekijk bijlage 55179
Alleen deze hoef je niet schoon te maken.Dankjewel. 1000+ blokjes. Ik ken genoeg modellen die minder onderdelen bevatten. 😉
Vandaag geweest, erg leuke dag gehad.Neem je betere helft even mee naar Moustiers-Sainte-Marie.