Allerhande

Ga je de bovenkant nog inlijnen, Jakko? Ik denk dat de diepte die je daarmee kunt creëren, zo'n dikke bak goed doet.

Succes met de laatste stappen.

Groeten, Jan

Laatst bewerkt:
Heel mooi gedaan Reitze!

Eenvoudige opzet met een natuurlijke uitstraling.

Groeten, Jan

Na jaren weer eens lid geworden van een modelbouw vereniging.

Welkom bij de Twenot Laurens 🙂👍

Voor de volledigheid 😉 : Twenot staat voor : Tweede Nederlandse Organisatie voor Tank hobbyisten. Niet echt een modelbouw vereniging dus,
maar het modelbouwen van miltaire objecten is vandaag de dag wel de meest gebezigde activiteit 🫣 😁

Veel plezier hier 😊

groet,
Peter

Deze kan weer terug de vitrine in met vers ondergrondje. Rest eigenlijk niet meer aangeraakt. Enkel dun laagje buff op voertuig omdat dit ook op het ondergrondje zit. Ook berkenzaadjes die al aanwezig waren (kreeg ze er toch niet meer af door de oude houtlijm) over de base verdeeld zodat het nog een beetje overeenkomt.

20240602_152637.jpg

Voor toekomst ook weer boodschappenlijstje kunnen aanvullen door dit soort kleine projectjes om er weer in te komen.
Voeten bewaren van oude figuren zodat ik die ook in de grond/zand/blubber kan drukken 😛
En nog keer kijken voor dry brushes. Merk dat ik daar nog niks goeds voor heb. Oude penselen ervoor gebruiken was ook niet echt fijn. Dus keer kijken voor wat nieuws/goeds. Suggesties welkom 😛

Nu door om de panzer IV in de achtergrond verder af te maken voordat er stof op gaat komen.

En nog keer kijken voor dry brushes. Merk dat ik daar nog niks goeds voor heb. Oude penselen ervoor gebruiken was ook niet echt fijn. Dus keer kijken voor wat nieuws/goeds. Suggesties welkom
Investeer eens in een 2 of 3-tal zachte, brede, platte van 1 - 1,5cm breed en ca 2 cm lang.
Kost een vermogen maar daar ga je zoveel plezier van krijgen. En bij een goede verzorging gaan ze best lang mee.

En nog keer kijken voor dry brushes. Merk dat ik daar nog niks goeds voor heb. Oude penselen ervoor gebruiken was ook niet echt fijn. Dus keer kijken voor wat nieuws/goeds. Suggesties welkom
Een keer bij de lokale Action/Kruitvat/trekpleister een make-up kwast halen. Die zijn superzacht en perfect als dry-brush. zie ook hier.

Gr Bas

Investeer eens in een 2 of 3-tal zachte, brede, platte van 1 - 1,5cm breed en ca 2 cm lang.
Kost een vermogen maar daar ga je zoveel plezier van krijgen. En bij een goede verzorging gaan ze best lang mee.

Zag inderdaad van die setjes voorbij komen als:

Zag ook een setje in een houten koffertje maar 120 euro voor dat is mij nog wat te veel 😛

Een keer bij de lokale Action/Kruitvat/trekpleister een make-up kwast halen. Die zijn superzacht en perfect als dry-brush. zie ook hier.

Gr Bas

Ah goeie tip. Zie online bij de action dat ze opties hebben als:

Zitten dan wel weer van die mega grote borstels bij ook. Maar die zullen dan misschien voor het afstoffen gebruikt kunnen worden?

Ik heb een Abteilung 502 (of wat het dan ook alweer is) drybrush-penseel, dat is net niet rond maar een beetje ovaal en heeft hele korte haren. Ik heb er goede ervaringen mee — de verf blijft er veel langer op zitten dan op een platte kwast en je krijgt hem daardoor beter op het model. Alleen zorgen die korte haren er ook voor dat het penseel moeilijker schoon te maken is dan de meeste penselen.

Ik heb de Jagdtigers af:

IMG_1146.jpegIMG_1149.jpegIMG_1154.jpegIMG_1152.jpeg

De eerste heb ik helemaal geen vuil enz. aangebracht, met het idee dat hij op een proefterrein, bij de fabriek, of zo staat. De andere heeft alleen vuil aan z’n onderstel, met als achterliggende gedachte dat veel van deze voertuigen niet lang genoeg meegingen om echt vuil te worden. (Dat, en ik had niet zo’n zin om er veel meer aan te doen 😉 )

Ik heb de Jagdtigers af:

Bekijk bijlage 38537Bekijk bijlage 38538Bekijk bijlage 38539Bekijk bijlage 38540

De eerste heb ik helemaal geen vuil enz. aangebracht, met het idee dat hij op een proefterrein, bij de fabriek, of zo staat. De andere heeft alleen vuil aan z’n onderstel, met als achterliggende gedachte dat veel van deze voertuigen niet lang genoeg meegingen om echt vuil te worden. (Dat, en ik had niet zo’n zin om er veel meer aan te doen 😉 )
Ja, die laatste gedachtengang kan ik volgen. 🙂
En ze zien er gewoon goed uit. Moet soms ook wel eens genoeg zjn, toch?

Ja, @Ron van Wiggen. Er is al veel over gezegd en geschreven. Ik wilde het ook eens uitproberen.
Ik sprak wat mensen (über den Teig), die het veel gebruiken.
Met een grote kwast niet te dun aangebracht, de “lak” vloeit mooi en nivelleert dan.
Ik heb €21 voor 800 cl betaalt, dat is 800:23 (Tamiya potje) zijn 34 potjes à €4,15 = uh €106,00 om maar even kort door de bocht te rekenen.
Hier een uitleg why:

De eerste heb ik helemaal geen vuil enz. aangebracht, met het idee dat hij op een proefterrein, bij de fabriek, of zo staat. De andere heeft alleen vuil aan z’n onderstel, met als achterliggende gedachte dat veel van deze voertuigen niet lang genoeg meegingen om echt vuil te worden.
Niet minder realistisch dan een voertuig dat een langere periode heeft meegedraaid. Veel voertuigen haalden het moment van veel vuil en gebruikssporen niet. Mooi resultaat!

Groeten, Jan

Ik zou nog wat stof, zand op de loopwielen aanbrengen. Er lijkt wel wat glans op te liggen

De M113 C/V's zijn op kleur aan het raken.

IMG-20240611-WA0002.jpeg

Restauratie project van Mark Wigman: Mijn 4e 1941 Chevy (in russische dienst...)
IMG_20240615_113324_1.jpg

Wat had ik bij me in Saumur? Nou dit dus een Peugeot DMA (2 tonnertje)
IMG_20240614_064910.jpg

Alleen jammer dat het antieke resin gebakje zijn boorden heeft laten krimpen (?!)
IMG_20240614_064846.jpg

Lasik begint een trots bezit te worden voor onze Poolse officier.

IMG-20240615-WA0003.jpeg

En uit de fabuleuze printer van J.W. kwam dit 1:72 Pag trekkertje (voorruit, spiegel en ruitenwisser toegevoegd)

IMG-20240615-WA0016.jpeg

Een verrasing van een van de collega bouwers: een 1982 Hinchcliff 1:32 white metal leFh18! Schoonmaak is gebeurd, en weer een exponaat voor het modelbouw museum.
IMG_20240614_065000_1.jpg

Laatst bewerkt:
Na wekenlang niets geplakt te hebben (geen zin, buitenlands gebeuren werk, ziek) maar weer eens wat gedaan. De AMX-PRI wacht al te lang op afronding. Verder met het koepeltje. Dat lag al paar jaar een eind gereed te liggen. De enorm lange houder voor het .50 magazijn moet nog gemaakt worden en er aan. Waarom die zo lang is en via een vreemde constructie parallel staat aan de .50 snap ik nog steeds niet. Er zitten veel onderdelen aan en ook vreemd gevormde delen. Geleidelijk de boel opbouwen dus. IMG_9770.jpeg

Ja hoor, dat zal aan de linkerkant hetzelfde zijn.
1 set omdraaien, et voila....

Terug
Bovenaan