Allerhande

Vandaag even bezocht bij NMM. Wat een enorm ding als je in de buurt staat.
Toen ik eenmaal de raket en booster in elkaar had, keek ik ook wel even op van hoe groot dat geval is, ja. Ik zie op je foto’s wel dat er steunen aan het onderstel zitten die niet bij het model zitten. Nou ja, pech gehad 🙂

In de jaren 50 was de techniek zo hoogstaand dat de luchtdoelraket zowat groter was als het te raken doelwit.
Een deel van het probleem is dat deze raketten een kernkop moesten kunnen dragen, die wegen niet weinig dus een kleine raket gaat onvoldoende zijn.

Als voorbeeld, de Sa-2 is maarliefst 10,5 meter lang, en ik lees net dat die Nike nog langer is!
Ik heb een S-75 (wat de NAVO SA-2 noemt) van Trumpeter, wanneer de Nike af is zal ik wel even een foto nemen met allebei 🙂

door met de tracks: sinkholes, flash, alle gaatjes naboren, maar… de pinnetjes klikken goed vast zonder lijm
Krijg je de sink holes netjes weggewerkt? Ze zijn nu, zonder verf, nog goed zichtbaar. Een groot deel zie je niet terug als de rups erop zit, dat scheelt.

De schakels zijn overigens best klein, want zo breed zijn de Crusader rupsen niet.

Succes, Jan

Net als Piet ben ik ook druk met een M38 (naast alle andere lopende projecten en ideeën 🫣) en dan op dit moment vooral een stukje bebouwing voor het vignetje waar de vechtwagen op moet komen… dit is een klein fragment van het voormalig pantserwagengebouw hier in Vught, onderdeel van de oude Frederik Hendrik kazerne. Redelijk simpel, maar een mooie oefening in het zelf maken van straat- en metselwerk 🙂

05fc1bea-8675-484e-9875-0960a5853871.jpeg

... van het voormalig pantserwagengebouw hier in Vught, onderdeel van de oude Frederik Hendrik kazerne. ...

Daar heb ik een ansichtkaart van! Op de kaart staat echter een M36. Ik voeg een foto van de kaart bij. Misschien kan je deze als referentie gebruiken.Blijf vooral foto's posten van de voortgang!

1000030552.jpg

Dat is zeker een geweldige referentie Barry, schitterende kaart die ik nog niet kende. Dank je!!

Mocht trouwens nog iemand een kleurenfoto van het gebouw hebben, dan houdt ik me aanbevolen. Het gebouw is namelijk gesloopt rond 2010 en ik heb (nog) nergens kunnen vinden welke kleur de bakstenen gevel had. Verbaast me ergens wel, want er hebben behoorlijk wat dienstplichtigen op de kazerne gediend in alle jaren......

Wat betreft de M36's, deze stonden hier tot de mobilisatie in 19939 exclusief bij het (eerste) eskadron Paw. De enige M38 hier was een later geleverde commando-wagen. Alle andere M38's stonden in Amersfoort als ik het goed heb. Bij gebrek aan een kit van de M36, en het hebben van de M38 op mijn voorraad, heb ik dus de 'artistieke vrijheid' genomen om die maar te gaan maken 🙂.

Dit is trouwens één van mijn grootste inspiraties zover, van de beeldbank van het NIMH:

2011-0799.jpg

... Dit is trouwens één van mijn grootste inspiraties zover, van de beeldbank van het NIMH ...

Na het lezen van jouw bericht ben ik even gaan speuren op internet om te zien of ik iets kan vinden over de kleur van de stenen. Kijkend naar de luchtfoto die jij post zou je zeggen een lichte kleur (wit of beige). Maar ik vind zojuist een foto waarop de steen weer donkerder lijkt.

1.jpg
Foto: Fotopersbureau Het Zuiden / Brabants Historisch Informatie Centrum (BHIC), collectie BHIC, nr. 1634-006672.

Voor nog meer interessante foto's (zelfs van het leggen van de eerste steen) zie, voor zover nog niet bekend: Foto's - BHIC

Kijkend naar de luchtfoto die jij post zou je zeggen een lichte kleur (wit of beige). Maar ik vind zojuist een foto waarop de steen weer donkerder lijkt.
Dat is dus precies ook mijn dilemma 🫣 In ieder geval bedankt voor het zoeken en meedenken 👍🏻

Zonder goede kleurenfoto denk ik dat ik voor iets als het gebouw hieronder ga kiezen, staat in Den Bosch trouwens en is gebouwd in/ vanaf dezelfde tijd als het paw-gebouw. Hier zie je dat de kleur ook kan ‘veranderen’ afhankelijk van vocht, de zon en schaduwen.

IMG_4817.jpeg

Momenteel bezig met heel iets anders... nog nooit gedaan maar erg leuk om mee bezig te zijn.

Een 1:32 kit van Lindberg die ik iets anders ga afwerken dan te zien is op de box :

Dit is het resultaat na plastic verwijderen maar ook toevoegen + de basis kleurtjes met de AB.

die kan je weggooien
bij menig bouwer zou deze gedachte kunnen opkomen na het openen van de doos en helemaal wanneer er aan begonnen wordt.
Passing valt wel mee maar qua accuratesse en (ontbrekend) detail is het een flutkit 💩

Wielen zijn formaat motorfiets, grote zijramen ontbreken, gril steekt voorbij spatborden, geen kentekenplaten, geen decals, geen uitlaten,
geen buitenspiegel, geen binnenspiegel, geen tankdop, geen kofferbak 'handvat', gril zat dicht, geen wielophanging.
Lindberg heeft een leuk assortiment maar kwaliteit is niet best.... heb deze ooit gescoord omdat-ie maar € 8,- was 😆
Voor de verwende bouwert die niet vies is van wat eigen inbreng is't echter wel een leuke template 😉

Een 1:32 kit van Lindberg die ik iets anders ga afwerken dan te zien is op de box :

Geweldig hè,
De futuristische vormgeving van "space cars" van toen, is de geschiedenis van nu.

"Back to the future" Peter!

Ach, Duitsers zijn toch de Europese Texanen. Zu hause haben wir das auch, es ist aber besser und gröser als bei euch. 😀
In Zeeland zijn dat de mensen uit Yerseke !!

Terug
Bovenaan