Allerhande

T62 is eigenlijk af, tijd om het volgende campingproject te starten....
20260411_180927.webp20260411_175355.webp
20260411_175337.webp
Denk dat deze me wel wat langer zal bezighouden....

Hé, die heb ik ook liggen (al sinds kort nadat hij uitkwam …) maar ik durf er eigenlijk niet aan te beginnen omdat het zo’n uitgebreid model is. Zeker met de twee Voyager-etssets erbij die ik ook heb. Dus dan maar kijken wat jij ervan maakt 🙂

Ik heb alleen de set zelf, geen extra pe sets.

Ik kreeg de zandzakken niet meer los zonder schade aan het model te doen, dus ik ben er redelijk met hetzelfde formaat mee doorgegaan.
Nu de figuren nog positioneren en her en der wat aanpassen plus al het schoonmaakwerk van ze afmaken.

IMG_20260412_124551.webp

langzaam toch maar eens de airbrush en toebehoren maar eens op gaan zoeken en ergens even een improvisatie spuit atelier inrichten, de vergunningen voor de verbouwing zijn namelijk ook weer even uitgesteld....

Laatst bewerkt door een moderator:
Paar stoelen van luchtvering voorzien en de wel erg kale binnenwanden en het plafond in de cabine voorzien van wat onderdelen uit de restbak...
1000050261.webp
20260417_204936.webp20260417_204854.webp20260417_205135.webp
En nee, niet gebaseerd op werkeljjkheid, ik doe zomaar wat 😉

Liefst 100%, maar dat lukt niet, en om heel eerlijk te zijn is jou manier ook een manier om heerlijk bezig te zijn, en uiteindelijk is dat het belangerijkste van de hobby, soms is het gewoon een kwestie van onderdelen plakken en het er goed uit laten zien Bert!

En met behulp van wat van andere kitjes overgebleven PE nog veiligheidsgordels toegevoegd...
20260418_125728.webp20260418_125703.webp20260418_125647.webp

en een handvat aan 1 van de dakluiken...
1000050456.webp
Nu de rest van die luiken nog....

Dit is wat Shep Paine gizmology noemde: details toevoegen die er aannemelijk uitzien, zonder dat ze ook noodzakelijkerwijze correct zijn.

Ik bouw bvb een panther of een sherman ook zo, ik kan geen foto exact nabouwen, maar wel iets wat er sterk op lijkt en logischerwijs er geweest had kunnen zijn, maar een exact nummer op een 3 inch mortar carrier maken? Meh, ik heb er een generiek tamiya nummer op geplakt, ook bij gebrek aan beter, want als ik dan op dat detail de kit nooit afbouw wordt de niet af stash me veel te groot!

Alleen is dat wat anders dan gizmology 🙂 Jij bouwt algemene voertuigen, met camouflage, markeringen e.d. die aannemelijk zijn. Gizmology is dingen als een interieur in een model maken door bijvoorbeeld stoeltjes en periscopen uit een heel ander type te gebruiken, een motor van een 1:25 sportauto aan te passen tot iets dat lijkt op een 1:35 tankmotor, enz. Met andere woorden: de indruk geven van correct detail terwijl het eigenlijk maar iets is dat ervoor doorgaat, omdat er door de kleine luiken toch weinig van te zien is.

Ja, dat kan ik dan weer niet, maar, als beroepsidioot moet ik ook weten hoe het werkt, ruikt of hoe je er aan moet sleutelen

Alleen is dat wat anders dan gizmology 🙂 Jij bouwt algemene voertuigen, met camouflage, markeringen e.d. die aannemelijk zijn. Gizmology is dingen als een interieur in een model maken door bijvoorbeeld stoeltjes en periscopen uit een heel ander type te gebruiken, een motor van een 1:25 sportauto aan te passen tot iets dat lijkt op een 1:35 tankmotor, enz. Met andere woorden: de indruk geven van correct detail terwijl het eigenlijk maar iets is dat ervoor doorgaat, omdat er door de kleine luiken toch weinig van te zien is.
Onder het mom van "Iets is beter dan niets". Volg ik zelf, vrij geregeld.

Terug
Bovenaan