Rob Wernars
Lid van de TWENOT
- Interesses
- 1/16 panzer en 1/32 vliegtuigen modern
- Schalen
- 1:15
- 1:16
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mr surfacer. Vindt dat Tamiya plastic net iets te glad om panzer plaat voor te stellen.Wat is al dat wit op die M10?

Oh, stukje nostalgie!Bekijk bijlage 44928
Bouwtechnisch is ie af. Misschien alle 1:35 de deur uit doen en kitjes met minder als 100 onderdelen in kleine schaal kopen...komt er nog es wat af ook
Aha, dus toch zoals ik dacht: het model van Matchbox. Alleen de kleuren kloppen niet, die horen donker- én lichtgrijs te zijn 🙂Bouwtechnisch is ie af.
Weer een nice one, Bert! 💪🏼Zweedse bijdrage

Dit moet een tank voorstellen die het invasiestrand van Noord-Brabant en het noorden van Limburg over aan het steken is richting Duitsland 😉ik denk dat je keuze moet maken of je wilt dat hij net Tunesië of een ander invasie-strand overgestoken is
De bedoeling achter de bruine wash is gewoon algemeen vuil dat al heel snel op tanks ophoopt. Ik denk dat hij daarvoor goed werkt, alleen had ik dat beter kunnen doen vóórdat ik de schaduwen aanbracht …waardoor je een meer egaal lichtere stofkleur hebt of een meer geleidelijk opgebouwde laag
Bedankt, ik had nog niet gezocht, maar ik zal het in gedachten (moeten zien te) houden de volgende keer als ik ergens iets bestel.[Humbrol Polished Steel] gewoon nog te verkrijgen

Hi, dan is het inderdaad veel te veel stoffig, Normandië prima, maar probeer even wat met een donkere filterDe Churchill is nu vuil:
Bekijk bijlage 45117
Dit door een algehele wash met Tamiya Flat Earth, maar hierdoor is wel een deel van het schaduweffect van de eerdere wash verloren gegaan, dus ik denk dat ik die opnieuw moet doen. Eerst eens even testen voordat het misgaat.
Degesmolten stukkenplekken met modder zijn geschilderd met een donker bruingroen dat ik uit de losse pols gemengd heb, met daarna een donkere wash eroverheen. Het moet nog een beetje lichter worden met drybrushen, want nu is het vooral een donkere massa.
Ook heb ik de delen waar blank metaal zit (de loopvlakken van de loopwielen en de tanden van de spanwielen) geschilderd met Humbrol Polished Steel. Jammer genoeg is dat potje sterk aan het vergaan, zodat ik nodig op zoek moet naar een nieuw. Weet iemand of ze dat überhaupt nog maken?

Ik heb op een stukje geprobeerd om er opnieuw verdunde Soft Tone overheen te doen, maar daarmee verdween het vuileffect volledig. Hoe dan ook is dit niet bedoeld als stof maar als algemeen vuil, grond, modder e.d. en ik vind het daarvoor goed werken — alleen wil ik dat er ook de schaduwen in zitten die ik op de rest van het model aangebracht had, en dat wil dus nog niet lukken.Hi, dan is het inderdaad veel te veel stoffig, Normandië prima, maar probeer even wat met een donkere filter

Het lijkt inderdaad nogal vlak zo maar ik heb een PzKpfw IV Ausf. H van Italeri met de Zimmeritstickers van Tamiya beplakt en ook na het aanbrengen van grondverf en de driekleurige camo ziet het er prima uit. Met wat verweren om accenten te leggen wordt het effect nog versterkt.Ik ben benieuwd hoe die zimmerit er na het spuiten uit gaat zien.