Goedemiddag plakkers en schilders
binnenkort komt de FlaK weer uit de kast.... ik heb zin om die af te maken en in een diootje te zetten.
Maar geen ingewikkeld diorama want dat was het oorspronkelijke idee helemaal niet...
Hoe was dat idee ook alweer ? FlaK is door de bemanning in de steek gelaten en nu staat iemand er naar te kijken 👀
Die iemand zijn nu iemanden geworden .... vijf maar liefst 👀👀👀👀👀... uit een heel mooi setje :

Voor een review met close-ups van de runners zie bijv. deze van MBK :
Fantastisch stukje engineering !! zó goed dat de figuren eigenlijk alleen maar RUDD gebouwd kunnen worden.
Ja da's weer eens wat anders niet ? wil je iets afwijken van bijv. uitrusting zul je met putty aan de slag moeten omdat voor
elk
item (ammo tasjes, veldfles, bajonet, trench knife, holster, pionier schep, enz..) een bijna perfecte 'zit' is gemaakt.
Ook de lichaamsdelen hebben doordachte pasvlakken zodat met name de vastgehouden items bijna perfect aansluiten.
Detail is over het geheel bekeken goed, vooral de gezichten, handen, uniformen en uitrustingsstukken.
Geen 10 echter omdat sommige plekjes min of meer achter zijn gebleven, vooral de kragen, mouwuiteinden en veters zijn wat onduidelijk.
Maar het is gebleken dat het vage detail te 'herstellen' is (verduidelijken is een beter woord) met het penseel.
Wat ik uit eigen keuken heb toegevoegd zijn een paar centimeter aan Ø0,20
mm koperdraad voor oogjes voor de wapenriemen en
veiligheidspinnen (met ring) voor de handgranaten.
Primen en Schilderen :
Van het blote styreen heb ik geen plaatjes gemaakt maar voor nu wel alvast twee van de vijf heren in ver gevorderd stadium
van inkleuring. Vergevorderd maar er moet nog veel gebeuren.
Ben nu maar eens te werk gegaan zoals Martin
"Nightshift" het al eens liet zien :
Heb de figuren dus geprimed met Mr.Surface Finisher 1500 Black.
Dan met mat wit een Zenith Spray gedaan om een basis van licht en schaduw te krijgen.
Toen ben ik een basiskleur gaan verven d.m.v een filter of glaze om het licht en schaduw effect te behouden.
Dat lukt goed al ben ik na de basiskleur aanbrengen nog wel relatief veel tijd kwijt aan het verder opbouwen van hooglichten en schaduwen.
Ook alle details inlijnen gaat me nog niet heel vlot af maar gaandeweg wel steeds vlotter.
Ik begon met de verfset van Life Color maar geen van de hieronder gemarkeerde kleurtjes gaf groen dus na een vreemd bruin groenige
basislaag ben ik verder gegaan met Vallejo 70.888 Olive Grey als 'anker kleur' die toen de basis werd voor verdere lichte en donkere tinten.

Tot de volgende episode