22-11: en er was licht......
@ Peter, Oscar, Martin en Ron: mijn excuses voor de late reactie
🙄 🙂 ......
En er was licht 8) .......
Hallo allen,
Het is bijna een jaar geleden dat ik hier een post heb geplaatst. Dit omdat ik langzaam maar zeker het plezier verloor in het bouwen aan dit diorama...
En dat kwam vooral door het huis. Problemen waren met name de elektra en de achterkant van het huis waar de batterijhouder en de schakelaar zijn geplaatst. Ook het inrichten van het winkeltje en het kantoor kwam maar niet van de grond. Tenslotte bleef ik me suf piekeren over hoe nu het huis aan het diorama te bevestigen, (top)zwaar als het is. Het laatste dat me moet gebeuren is dat het huis afbreekt op het moment dat ik het diorama verticaal door het trapgat naar mijn zolder/hobbyruimte breng.
Alles was een jaar geleden, gemakzuchtig als ik ben als bouwer, halfbakken gedaan. Maar daar begon ik me steeds meer aan te ergeren. Ik besefte me dat, mocht dit project waar al heel veel tijd, energie en geld in is gestoken, niet als shelfqueen eindigen, ik een drastisch besluit moest nemen, namelijk de gehele inrichting en de achterkant slopen, uithuilen en opnieuw beginnen…
En twee weken geleden was het dan zover: ik had een vrije dag, de vrouw en de kinderen waren het huis uit, het materiaal lag klaar en de wekker was gezet. Om half zes ’s ochtends stond ik naast mijn bed en na een ontbijtje ging ik aan de slag. ’s Middags om kwart voor drie zat de klus er op: (de basis van) de inrichting en het elektra waren opnieuw gedaan.
In de weken er na is de achterkant dicht gemaakt. De batterij is nu zo geplaatst dat ik deze, wanneer ‘ie leeg is, ook makkelijk kan vervangen. Een oplossing voor het bevestigen van het huis aan het diorama is ook gevonden.
Deze foto’s zijn al weer achterhaald in de zin dat hier de achterkant nog open is. Ook de kwaliteit van de foto's is nogal beroerd, maar omdat ik best wel blij ben met het resultaat wil ik ze toch met jullie delen:
Het huis is nog lang niet af: het moet nog verweerd worden, er komen nog een dakgoot met regenpijpen, een lamp, een bord en een vlag aan de buitenkant.... maar de zin is er weer
😀 !
Groeten, Richard.