22-11 Too stubborn to stop: en er was licht......

Re: TSTS 23-11: Dodge WC 54 in basisverf

Richard Cramer zei:
Twee foto’s (waarvan ik niet snap dat de resolutie op dit forum zo is dat ik hier niet de hele foto kan zien 😕 ...):
Groeten, Richard.

Zal wel aan de instelling van je monitor liggen want ik zie ze wel helemaal, dus ff CTRL + Min, het min teken dus, indrukken en dan komt het wel goed.

Maar model ziet er goed uit in ieder geval.

Ha die Ronald,

Hoewel die truc wel werkt natuurlijk (ik kan op die manier idd de foto's helemaal zien), heb ik toch het gevoel dat het daar niet aan ligt:

- Ik gebruik 1 "uploadsite": Imageshack. Hier staan de foto's.
- Deze gebruik ik op twee Nederlandse- en twee internationale fora die ik alle vier bekijk op DEZELFDE monitor. Waar ik bij de ene site de foto's prima zie (MIG-forum) zie ik ze op een andere site bijna helemaal (MB) en hier op Twenot nog niet eens voor de helft

Nu ja, een groot probleem is het niet...

Groeten, Richard.

Naar mijn mening een veel te groot project. Dat komt nooit goed om bij alles eenzelfde kwaliteit te krijgen qua afwerking. D'er zitten een massa diverse technieken in. Nog voor het einde ga je dat beu zijn.
Laat ons hopen dat dit project voor jou geen "Road to Passiondale" wordt.

Ha die Danny,

Bedankt voor je eerlijke mening 🙂 .

Ik ga niet stoer lopen doen en zeggen dat de kans op verveling nooit aanwezig zal zijn. Bij mijn vorige diorama "Murphy's Law" heb ik er zo'n 500 uur in gestopt en was ik het na 300 uur al zat. Maar dat kwam voornamelijk omdat ik daar met een klein aantal objecten op een relatief klein oppervlakte aan het werk was. Het voordeel van zoveel voertuigen en zo'n groot oppervlakte is juist dat ik kan afwisselen: wanneer ik geen zin heb in het schilderen van voertuigen, dan ga ik bijv. bezig met het diorama of de figuren... Ook denk ik het uithoudingsvermogen heb om die laatste loodjes toch af te ronden.

Hoe dan ook, ik zou zeggen: blijf 'm volgen 😀 .

Groeten, Richard.

Hai Richard,

Ik vind je werkzaamheden tot nu erg indrukwekkend en inspirerend :!:
Ik heb alle vertrouwen in het feit dat alle zaken de voldoende aandacht krijgen 🙂

groet

Hij gaat fijn Richard !
Zover alles heel goed gedaan, lijkt wel of je steeds beter wordt met kleurgebruik.

En Danny, er zijn toch echt mensen die dat wel kunnen !
Als je het niet gelooft moet je eens kijken op bijv www.bobletterman.com. Reuzediorama's en ALLES in de hoogste kwaliteit !
En zo zijn er veel meer (kasteel van Clervaux enz)

Bij Richard ontbreekt het zeker niet aan kunde en wilskracht. Bij verveling gewoon ff wat anders doen en na een tijdje weer oppakken.

Groerten, Wim

En Danny, er zijn toch echt mensen die dat wel kunnen !
Als je het niet gelooft moet je eens kijken op bijv http://www.bobletterman.com. Reuzediorama's en ALLES in de hoogste kwaliteit !
En zo zijn er veel meer (kasteel van Clervaux enz)

Het kasteel van Clervaux illustreert perfect wat ik bedoel: de maquette is zeer goed gedaan met oog voor detail, de kwaliteit van de figuren matig.

Richard, je bent lekker op weg, jongen!! Ziet er goed uit! Bij mij ligt de boel al een tijd stil vanwege de verbouwing in het nieuwe huis, hoop snel weer aan de gang te kunnen. 🙄

Ben benieuwd naar je gepimpte shelfqueens en je ondergrond met de brug.

Je decals zien er overigens goed uit voor een bij elkaar geraapt zooitje! 😉 Ik zag alleen wel dat de portieren redelijk wijken? Ga je dat nog oplossen?

Voor de rest, ga zo door!

Greetings Ditmar

@ Danny: Het dio met het kasteel van Clerveaux is mij bekend, de kwaliteit van de figuren daarbij niet. Wat ik in mijn vorige reactie nog vergat te schrijven is dat juist de hoeveelheid diverse technieken mij inspireert om door te gaan. Ik probeer mezelf bij ieder nieuw project te verbeteren aangaande technieken, compositie, afwerking etc.

@ Ditmar: dank voor je compliment. Ik hoop dat je verbouwing snel gedaan is, kan je weer gauw verder met dat andere bouwen 😉 . Wat betreft de deuren: die zitten er net als de wielen alleen voor de foto op.

groeten, Richard.

Update IV: start diorama

Hallo allen,

Ik heb een begin gemaakt aan het diorama en wil een kleine update plaatsen om te laten zien dat dit project nog niet stil ligt...

Zoals altijd heb ik eerst de opzet geschetst en daarna een draaiboek gemaakt. Als echte “hak op de tak bouwer” bij een project als dit ben ik de ene keer bezig met de brug, de andere keer bouw ik aan het huis of de ondergrond. Dan is het dus wel handig dat je bij alle fases van het diorama waar je mee bezig bent weet wat je doet. Door een draaiboek te schrijven zorg ik er voor dat ik de kleine details niet vergeet en dat ik binnen een bepaalde stap wél de juiste volgorde aanhoud (zoals bij het gieten van het water).

Hieronder volgt een kleine selectie uit de foto’s die ik bij het bouwen van het diorama tot nu toe gemaakt heb. Enjoy...

Een eerste setup van het diorama om te kijken hoe alles zich verhoud en hoe groot het diorama dan uiteindelijk wordt:

wxmc.jpg

m80n.jpg

De brug is van Plusmodel, origineel 66 cm lang en voor mijn gevoel wel een kleine kopie van de Karelsbrug in Praag:

cwji.jpg

© Plusmodel.

Foto van de brug, als “naked kit” gebouwd overgenomen van een Twenotter:

xioy.JPG

Het basis schilderwerk op de brug is gedaan. De staat waarin de brug zich momenteel verkeert:

v76x.jpg

dm8g.jpg

Het huis is van Diotech:

pa3j.jpg

Ik heb het gratis gekregen omdat het “in duizend stukken” lag. De vorige eigenaar was bezig met het schilderen en liet ‘m toen vallen 😕 ...

nu52.jpg

Nadat ik het helemaal uit elkaar heb gehaald heb ik de delen schoongemaakt, de ramen er weer in gezet, het dak er op gezet om het vervolgens weer in stukken te zagen 🙄 🤣 ...

Om het huis mooi op het dio te laten vallen was het noodzakelijk om de achterkant er af te zagen. Een paar uurtjes heeeeel voorzichtig zagen op een verloren avond en het huis was op maat. Helaas heb ik hier geen foto’s van, wel kunnen jullie het huis zoals het er momenteel voor staat op komende foto’s zien. Het is de bedoeling dat het gemeubileerd wordt en een simpele verlichting krijgt.

Tegenover het huis komt een muurtje waar de Jeep tegenaan is gereden. Dit is een gipsproduct van RT-diorama’s:

qruq.jpg

Het doosje bevat zes gips delen en twee met de laser gesneden stukjes hout die de poort vormen. Omdat één en ander nogal simpel was heb ik er wat meer detail aan toegevoegd:

1bl2.jpg

Voor

3lqj.jpg

Na

De basis van het diorama is gemaakt van blue foam, balsa en MDF. De wegen zijn van Verlinden, de havenkades zijn opgebouwd uit delen van de havenset van Reality in Scale, Verlinden en bluefoam.

nutd.jpg

iccg.jpg

Het begint ergens op te lijken 8) ...

Tenslotte een kleine SBS hoe ik het water heb gemaakt. Hiervoor heb ik een “twee componenten resin” gebruikt, genaamd “Acrylic One”:

oo52.jpg

Zoals jullie kunnen zien was het product al over datum. Hier heb ik wel wat last van gehad in de zin dat het wat begon te klonteren, maar uiteindelijk heb ik het wel voldoende glad kunnen krijgen.

Je mengt het product met een garde die je in een boormachine zet in een oud emmertje o.i.d. Twee delen poeder op één deel vloeibare harder. Ik heb lang nagedacht over het moment en de manier waarop ik het resin zou gieten. Wanneer ik de brug eerst zou plaatsen zou ik er niet onder kunnen gieten en airbrushen. Zou ik éérst gieten en daarna de brug plaatsen dan zou de brug óp i.p.v. in het water staan.

Ik vond de oplossing door gebruik te maken van bluefoam mallen. De mallen werden ingewikkeld in zilverfolie en vastgelijmd met houtlijm. Omdat technisch gezien alleen het folie werd vastgelijmd kon ik na het gieten de mallen heel makkelijk weer verwijderen.

De mallen geplaatst:

z86l.jpg

Het resin is gegoten:

3sxy.jpg

exnx.jpg

Een nachtje drogen en uitharden waarna de mallen zijn verwijderd:

xwdt.jpg

f8xg.jpg

oxya.jpg

Tenslotte kunnen de kade en de brug weer teruggeplaatst worden. Wel moet ik nog correctiewerk doen, maar ik heb wat foto’s van de setup gemaakt om een idee te krijgen:

dfd8.jpg

pdkg.jpg

ev9g.jpg

2mv2.jpg

osle.jpg

Al met al ben ik nog wel even druk bezig. Figuren moet ik nog aan beginnen, voertuigen zijn in verschillende stadia van weathering. Ik blijf er wel lekker mee bezig 😉 ...

Tot zover.

Groeten, Richard.

Re: Too stubborn to stop 04-01: start diorama

Knap staaltje werk ben je daar aan het neerzetten, Richard. Nu weet ik waar ik moet zijn als ik een stadsdeel wil nabouwen! Ik heb deze tread tot nu toe niet gevolgd, maar is het gebaseerd op foto's of geheel aan je eigen fantasie ontsproten?

Succes met deze. Ik ga hem volgen!

Richard,

Ziet er goed uit tot nu toe.
Ik heb wel één puntje en dat is dat de trap aan de 'lange' kadezijde mijn inziens een kwartslag gedraaid had moeten zijn.
Op deze manier is het risico zo het water in te lopen erg groot. Daarnaast is het lastig om met goederen langs de trap te lopen.
Volgens mij heb je de trap al vast maar wellicht kun je wat met mijn mening.

Groet Herold.

Imposant! En wel om verschillende redenen:

- groots, met veel bouwwerken
- groots, het neemt een halve tafel in beslag... keukentafel? Waar laat je zo'n diorama? Ook gezien die vorige diorama's met boomstam etc... heb je zo'n grote hobbykamer, of staat het in de woonkamer?
- de slagroomgarde van je vrouw gebruiken om water te maken... hoe denkt zij hierover?
- je hebt het water al gegoten... wordt het nog geschilderd? Er zit huishoudfolie onder, niet? Kan je de onderkant nog schilderen?
- waarom Remarc productions? Je achternaam achterstevoren... of luister je bij het bouwen naar de hardcore muziek van Remarc?

Vragenvragenvragen... maar een mooie brug!

Erich

@ Frank: dank je wel voor de complimenten 🙂 . Het diorama is complete fantasie, maar heb wel geprobeerd een logische setup te bedenken. Verder krijgt alles d.m.v. de kleurstelling en details een Franse uitstraling (hoop ik...).

@ Herold: weer zo'n punt waar je gelijk in hebt... Trap zit inderdaad al vast. Zal eens een nachtje over een oplossing slapen, maar ik denk dat ik het zo laat.

@ Eric: ook bedankt voor je compliment 🙂 . Ik zal trachten je vragen te beantwoorden...

Afmetingen zijn 88x46 cm. Momenteel staat het in de huiskamer. Wanneer het water bewerkt is (lees: geplamuurd en geschuurd) dan verhuist het naar de hobbyzolder. Daar staan twee van die open aluminium stellages van 45x120x200 cm. Daar kunnen aardig wat diorama's op. Het is inderdaad niet stofvrij, maar wanneer het diorama klaar is gaat het enkele keren de deur uit (bouwgroepen Utrecht en Ede, Overloon en Veldhoven) om daarna voorgoed naar boven te verhuizen en stof te happen... Overigens ben ik nog met iemand in onderhandeling over een professionele winkelvitrine waar dit dio wel in zou passen.

Garde is speciaal voor dit klusje aangeschaft, vrouwlief heeft daar niets over te vertellen 😉 ...

Water is al gegoten, het is niet doorzichtig maar krijgt ongeveer de kleur zoals ik dat bij mijn Famo-diorama heb gedaan. Er zit inderdaad folie onder. Dat was vastgelijmd (zie het vorige bericht) en wordt nog zo veel mogelijk verwijderd. Het zit me overigens niet in de weg, dus wanneer dat niet lukt: geen probleem. Onderkant (van het water?) kan ik niet meer schilderen, maar waarom zou ik?

Remarc Productions is ooit bedacht toen ik op de hotelschool in mijn examenjaar een "virtueel bedrijf" moest oprichten. Remarc is inderdaad mijn achternaam achterstevoren gespeld, maar ook een kwinkslag naar remarkable, Engels voor opmerkelijk en deel van de slogan die ik toen voor het bedrijf had bedacht:
Remarc Productions: a remarkable solution for all your problems.

@ Ron: ben blij dat ik je een plezier kan doen 😉 .

Groeten, Richard.

Hoi Richard,
mooi 😱
Dat wordt weer een publiekstrekker bij de shows!

Ten aanzien van de trap heeft Herold gelijk.
Je zou het kunnen oplossen door onder aan de trap een stukje steiger te maken (als uitloop) of eenvoudiger, een mooi hekwerkje om doorlopen/vallen te voorkomen. Mocht je de trap nog los kunnen maken dan is de beste oplossing om hem een kwart slag te draaien en langs de muur te plaatsen.

Maar dat is ook het enige wat ik te "zeuren" heb..
Veel bouwplezier!

Groet,
Willem

Het ziet er tot dusver heel goed uit Richard, wat een werk!
Ik denk dat je nog wat meer variatie in de kleuren van de stenen kunt aanbrengen dan wordt het nog overtuigender.

Groeten John.

@ Frank: thanks 8) ...

@ Martin: ik ben blij dat ik je kan raken 😉 ...

@ Willem: de uitloop gaat 'm niet worden, het bootje ligt voor de trap. Een hekje vind ik ook niet echt logisch. Heb al geprobeerd de trap los te krijgen: gaat ook niet lukken... Wellicht kan ik de onderste tree nog wegzagen, geeft toch wat meer ruimte. Wat vinden jullie? Lukt dat niet dan laat ik het zo...

@ John: bedankt voor de complimenten. Uiteraard ga ik d.m.v. washes, filters en olieverf nog meer kleurvariatie in de stenen aanbrengen. Dit is slechts de basislaag.

groeten, Richard.

Richard Cramer zei:
... Wellicht kan ik de onderste tree nog wegzagen, geeft toch wat meer ruimte. Wat vinden jullie? Lukt dat niet dan laat ik het zo...
Halverwege doorzagen als het lukt, dat deel een kwartslag draaien en eventueel een plateau ertussen om de ruimte op te vullen?
Verder, bruut werk zo. Groots is het woord wat er bij past, zoals Eric ook al meldde.

Groeten, Martin

Toegegeven, de trap langs de muur was logischer. Maar om het nu los te bikken, of halverwege te draaien...
Meestal lopen trappen parallel, maar vaak ook omdat de kade relatief smal is en de trap dan dwars niet past. Bij uitzondering zie je ook dwarse trappen, zelfs als je Googled met 'cage escalier, rivière, Bayeux, Normandie, france'

can-stock-photo_csp10545584.jpg

Lekker zo laten, wellicht wel een leuning toevoegen aan beide zijden?

Ik volg nog niet hoe/of je de waterkleur gaat aanpassen of dat we de houten onderzijde zien qua kleur, maar we wachten af 😉

Erich

de onderste drie treden haaks omzetten. Op de hoek krijg je dan een plateau en hoef je verder geen straatwerk te herstellen...

Verder supergaaf allemaal, zowel de modellen als het diorama. Ik zie er naar uit om 'm in het echt te zien.

groeten
Oscar

Prachtig werk Richard 😱

@ Wim: I will, I will 😱 😉 ...

@ Martin en Oscar: heb inmiddels geprobeerd het onderste deel los te priemen, maar dat lukt met geen mogelijkheid zonder grove schade. En na het zien van de foto die Erich heeft opgeduikeld ben ik toch van plan het zo te laten. Wel komt er inderdaad een railing.

@ Erich: danke für deine Hilfe...

Wat betreft het water: het resin blijft wit. Momenteel ben ik het glad aan het schuren waarna ik het ga airbrushen met een variatie aan groen- en bruintinten (zoals ook bij "Murphy's Law"). Hierna krijgt het een laag "water effects" van Vallejo. Deze is transparant. Dat maakt het oppervlakte wat vlakker en geeft het water meer diepte, een beetje het idee zoals Ronald dat gedaan heeft met dat spul van de bouwmarkt bij zijn waterproject.

Daarna worden brug en kade geplaatst. Met Magic Sculpt vul ik de kieren die ik ook weer airbrush en behandel met "water effects". Tenslotte een paar laagjes "still water" van Vallejo en een glanslaklaag.

@ Peter: graag gedaan Peter 😀 . Hij komt wel een keertje langs in Ede (zo ergens in maart).

groeten, Richard.

Ambitieus project, Remarc Drahcir. 😉 Tot nu toe kan ik niks anders dan wat veren steken op de plaats waar het licht nooit schijnt... kuch... 🙂

Ga zo door, ik ga 'm volgen!

Groetjes,

Netraam 😉

Too stubborn to stop 12-02: 1e Sherman bijna af

Update V: 1e Sherman bijna klaar…

Hallo allen,

Hoewel deze 1e Sherman nog niet (helemaal) af is wil ik ‘m toch laten zien zodat jullie weten dat dit project nog steeds niet stil ligt. Er moet nog veel aan het voertuig gebeuren:

- Tracks meer stof/kleurvariatie.
- Kleuren wat meer blenden
- Wat meer (pin-)washes.
- Antennes plaatsen.
- Commandant in de toren.
- Bepakking moet deels nog highlights en schaduw krijgen.
- En… ?

Voor de oplettende kijker: de laatste bogeys staan iets omhoog en de rechter track zit iets scheef. Dit omdat bij het omleggen van de tracks beide spanwielen afbraken 🙄 … Ik hoop dit bij het vastzetten van de Sherman op het diorama op te lossen. De foto’s:

lbkb.jpg

xzvd.jpg

iv0p.jpg

53gh.jpg

tdgp.jpg

o9jm.jpg

ol2z.jpg

5nqt.jpg

Tot zover.

Groeten, Richard.

Re: Too stubborn to stop 12-02: 1e Sherman bijna af

He Richard,

Dat ziet er erg goed uit :!:
Je hebt flink veel werk gemaakt van een boel details, dus qua weathering, maar ook met de goodies op het voertuig.
Erg imposant !

groet

Sluit ik me helemaal bij aan, Richard. Knap staaltje ben je daar aan het leveren. Ik vind vooral de "tone" van de olive drab al heel geslaagd (ook al is hij nog niet klaar zoals je zegt) en de uitrustingsstukken. Een vraagje heb ik nog wel: dat de luiken aan de binnenkant niet wit waren, weet ik maar de rest van het interieur toch wel? Als ik in de tank kijk zie ik de olive-kleur ook weer terug. Iz zet rait? 🙁

@ Frank en Frank: dank voor jullie complimenten 😀 .

Wat betreft de binnenkant: die is wit, zei het dat de pre-shade er nog wat doorheen komt. De lichtinval maakt dan dat het groen lijkt. Ik ga er nog een keer met de airbrush door voordat ik de commandant er in zet. Hopelijk zie je dan weinig van het lege interieur terug.

groeten, Richard.

Mooi man,
Persoonlijk zou ik de binnen kant zwart maken. Omdat er niets te zien is en er toch een figuurtje in komt.
Als het wit is zal het misschien te veel aandacht trekken.

groet Martin

Hoi Richard,

Mooie sherman! Ik zie net pas je progressie van je diorama,persoonlijk zou ik dat stukje gipsmuur wat je nu rechts hebt neergezet weglaten en het water door laten lopen.Zo wordt de inkijk van het dio niet belemmerd en het oogt naar mijn mening ook mooier.

Groet,

Roger

Ha die Martin,

Jij schrijft:
Persoonlijk zou ik de binnen kant zwart maken. Omdat er niets te zien is en er toch een figuurtje in komt.
Dat ga ik dus ook maar doen 🙂 ...

@ Roger: Dat muurtje is pas later toegevoegd. In eerste instantie was de opzet zoals jij aangeeft. Echter, wanneer je kijkt naar de manier waarop de brug "eindigt" (geen derde boog maar een schuin "afgesneden" basis, de stenen "railing" die niet doorloopt maar netjes eindigt), dan krijg je het idee dat de brug geen extra boog heeft en dat net buiten beeld de overliggende kade begint.... Maar het hele idee van een mooiere inkijk heeft ook wel wat... Ik slaap er nog een nachtje over 🙂 .

groeten, Richard.

Hallo allen,

Even dit topic omhoog halen 😉 ...

De brug en het bootje zijn weer een stapje verder:

5axm.jpg

Het bootje heeft in totaal dertien lagen:

- primer
- basis laag "houtskleur"
- beschermende laklaag #1
- AK heavy chipping fluid #1
- basis laag wit, waarna er gechipt wordt naar het hout toe
- beschermende laklaag #2
- AK heavy chipping fluid #2
- basis laag blauw, waarna er naar het wit toe wordt gechipt
- beschermende laklaag #3
- AK heavy chipping fluid #3
- basis laag rood, waarna er gechipt wordt naar het wit toe
- beschermende laklaag #4
- de eerste washes...

yv2k.jpg

v6lg.jpg

z82i.jpg

xs1pb.jpg

t7fh.jpg

c447.jpg

v6do.jpg

Next: de brug nog meer verweren met regenstrepen, pigmenten, kleine polletjes gras en onkruid, enz. enz.

groeten, Richard.

Zooo dat bootje is echt gaaf! De brug ook natuurlijk, al vind ik de naad wat minder mooi.

Groeten
Oscar

25-08: WIP-fotootje...

Hallo allen,

De afgelopen maanden op m'n dooie akkertje bezig geweest met "Too stubborn to stop". Het diorama schiet aardig op, maar ik ga het zeker niet voor Veldhoven afkrijgen. Ik richt me nu op de zomer volgend jaar.

Straten, trottoirs, kades en brug zijn in het diorama verwerkt, kieren en naden dichtgesmeerd. Ik ben nu bezig met het inkrassen van de trottoirtegels en het interieur van het gebouw (er komen een winkeltje en een kantoor in). Figuren moeten nog worden gedaan, alsmede alle voertuigen. Deze staan in verschillende stadia te wachten op een "weatherbeurt". Daarnaast dus het interieur van het gebouw, de verlichting en het dio zelf natuurlijk 😉 ...

Even een WIP-foto, genomen tijdens de Edese bouwavond (met dank aan Willem Visser 🙂 ):

sFK7hc.jpg

groeten, Richard.

Re: Too stubborn to stop 25-08: WIP-fotootje....

Goh staan die beelden nog steeds naar de verkeerde kijken te kijken... 😀 😀 😀 😀
Oh en je vergat te vertellen er komt nog een franse vlag uit het pand...

Herman

Wat een project! Vind dat je best rap gaat, ik zou hier denk ik zo'n 10 jaar over doen...

Ben benieuwd waar je het gebouw van hebt gemaakt en de stoep?

Grtz,

Rob.

@ Herman: die beelden vielen me pas op toen ik deze foto terug zag in dit topic 🤣 🙄 ... Komt goed.... Heb jij de juiste diameter boor voor het putdeksel?

@ Rob: de trottoirs zijn van een soort hard schuim, gekocht bij Scalepaint diorama's van Harry van Dijk. Ze worden binnenkort met Mr. Surfacer behandeld waarna ze worden gespoten. Het gebouw is een oudje uit de jaren '80 van "Diotech", een merk dat volgens mij ter ziele is gegaan 🙄 .... ik heb het wat opgeleukt met een leeuwenkop boven een toegangsdeur en Franse lelies boven de ramen, verder is het RUDD.

groeten, Richard.

@ Frank: afmetingen zijn +/- 45x85cm, gewicht zo'n 10 kilo. Al met al redelijk zwaar, maar hanteerbaar. De brug zit goed vast, het diorama kan vrijwel verticaal verplaatst worden (door het nauwe trapgat naar zolder 😉 ...).

groeten, Richard.

29-11: diorama in de basisverf...

Hallo allen,

Ik heb vorige week een vrije dag gekregen (te veel overuren 🙄 ...) en die dag nuttig besteed met het spuiten van het diorama. ’s Ochtends om half zes begonnen, ’s middags om half vijf klaar... Natuurlijk had ik ook onze twee meiden die aandacht kregen en af en toe heb ik ook even een pauze genomen, maar toch...

Het airbrushwerk is zoals gewoonlijk met verschillende merken acrylverf gedaan: Gunze Sanyo, Tamiya en Vallejo. Eerst afplakken, toen het water gedaan, plakband verwijderen en “contra” geplaatst, toen de kade, de brug en de straten gespoten. Tenslotte “touch up” werk uitgevoerd.

Met dank aan Peter van Dijk voor zijn geweldige inzet bij het bewerken van de foto’s 😀 😀 krijg je dan zoiets als dit:

pJS4qn.jpg

C5xa6X.jpg

MI8KhS.jpg

HLrmym.jpg

xUw5n5.jpg

j0upLA.jpg

9kdw3K.jpg

rBE61U.jpg

m5THoa.jpg

OVOiNc.jpg

JIHrUq.jpg

MmmyxW.jpg

4poFpi.jpg

Tot zover. Er is nog een lange weg te gaan, maar we gaan stug door 😉 ...

groeten, Richard.

Re: 29-11: diorama in de basisverf...

..met name de text in de plaatjes vind ik bijzonder geslaagd 😈

Terug
Bovenaan