Bij deze start met de bouw van de BA3 van zvezda. Ik had nog nooit van dit voertuig gehoord tot dat Robert Blokker er eentje bouwde in 2007. Ik was opslag helemaal weg van dit voertuig, en het jaar erop in Mol tijdens de KMK beurs er een gekocht voor een 10 tje. De kit heeft tot die tijd op de plank gelegen, en niet zonder reden, de zvezda kits staan niet echt bekend om hun superieure pasvorm, en hun accuratesse, met andere woorden er moest een hoop gebeuren wil je hier een toon baar modelletje van maken. Vooral de wielen waren een groot struikelblok, deze zijn gewoon echt slecht. Heel lang ben ik opzoek gegaan naar resin exemplaren, en deze vond ik alleen in het buitenland, en dan waren voor wat wieltjes de verzendkosten niet echt aantrekkelijk, daarom heb ik ook een tijdje terug de kit te koop gezet. Tot dat Rob Trommelen van Military Models & Accesoires, ze ging verkopen, en deze heb ik samen met een Eduard PE setje in ontvangst genomen tijdens de laatste SMC.
De pasvorm is echt slecht, maar hier schuilt ook weer een enorme uitdaging in, daarnaast heb ik de fenders van Eduard gebruikt, omdat deze gewoon super zijn, en deze heb ik gesoldeerd en ik ben niet echt ontevreden over het resultaat. Er moet nog een hoop aan opgekuist worden, maar dat komt wel goed met de fenders. Daarnaast ga ik de ontbrekende rivets aanbrengen door middel van de punch and die en een hoop geduld( er missen denk 90% van de rivets). Al met al een leuk project voor komende winter.
De Eerste foto's.
Schiet los,
Tot de volgende update.
Mvg Manuel
De pasvorm is echt slecht, maar hier schuilt ook weer een enorme uitdaging in, daarnaast heb ik de fenders van Eduard gebruikt, omdat deze gewoon super zijn, en deze heb ik gesoldeerd en ik ben niet echt ontevreden over het resultaat. Er moet nog een hoop aan opgekuist worden, maar dat komt wel goed met de fenders. Daarnaast ga ik de ontbrekende rivets aanbrengen door middel van de punch and die en een hoop geduld( er missen denk 90% van de rivets). Al met al een leuk project voor komende winter.
De Eerste foto's.
Schiet los,
Tot de volgende update.
Mvg Manuel