YPR 765 (update 6-3, koepel)

Re: YPR 765 (update 19-4)

Hoi Richards,

Erg tof dat je hier weer mee verder gaat. Je had al hoge ogen gegooid met de werkzaamheden tot nu toe, maar het priegelwerk blijft maar komen. Erg tof!

Groet frank

Heren dank jullie 🙂

@ Marc: Zet je toch wel aan het denken dergelijke foto's/

@ Chris: Zoals als jij bent begonnen ben ik ook begonnen. Stukje bij beetje je grenzen opzoeken. Als je zo door blijft gaan zoals jij nu bezig bent kan dit straks ook. maar dan wel op het forum laten zien hè 😉

Groeten,

Richard

Moest even naar het begin van dit topic om te zien wanneer ik hieraan begonnen was. Alweer meer dan 5 jaar geleden 😱 Volgens mij is dit wel mijn langstlopende project 8)

Ennieweej, vandaag heb ik de glasbak weer tevoorschijngehaald en ben er weer mee verder gegaan. Ik had vanavond foto's willen plaatsen, echter gooit photobucket flink roet in het eten daar de site nauwelijks tevoorschijn wil komen. dat gaan we morgen weer proberen.

Blijft het nu even bij slechts een schriftelijke update.

Wat moest er nog gedaan worden aan het interieur:

-Riemen op de bank-zitten er inmiddels aan.
-kleine details op de turretbasket-zitten er ook aan.
-dashbord-zit er in...of had ik hier al foto's van geplaatst? Geen idee, niet naar gekeken.
-brandblusser bij de bestuurder-zit er nog niet in, hiervoor heb ik twee brandblussers van een britse sherman voor echter kan ik deze nergens vinden. Die komt dus nog.
-Kabel om de achterklep omhoog te trekken-hier wacht ik nog even mee. Ben nu met de schuine voorkant bezig, en als daar alle detail opzit lijm ik de achterklep met de kabel vast en is dit gedeelte van de YPR klaar....bijna dan, er moeten nog een paar tie-downs aan de zijkant.

Hopen dat photobucket het morgen wel doet.

Groeten,

Richard

Re: YPR 765 (update 27-1-11)

Een paar steekwoorden:

"

...niet naar gekeken...
...zit er nog niet in...
...kan ik nergens vinden...
...komt dus nog...
...wacht ik nog even mee...
...klaar...bijna dan...

"

Zonder flauwekul, Richard, geweldig project! Kan haast niet wachten op de foto's! Neem je'm mee naar... D-day (weet nog niet of ik daar kan zijn) en/of 15 mei (ben ik zeker weten!)?

Kanne

🙂 🙂

Kanne dank je. Hij gaat zekers mee naar D-Day, of hij 15 mei mee gaat weet ik nog niet.

Ondertussen heeft photobucket er weer zin in.

Dit was ongeveer de stand van zaken bij de laatste update..nou ja bijna dan want hier zit het dashbord er in.

IMG_0003-3.jpg

IMG_0004-1.jpg

IMG_0005.jpg

IMG_0006.jpg

Met wat ik gisteren gedaan heb(hierboven beschreven) heb ik gelijk alles in het interieur geplaatst en ook vast gezet.

IMG_0007.jpg

IMG_0008.jpg

En een kleine start gemaakt met de voorkant van het voertuig. Dat langwerpige geval wat volgens mij wordt gebruikt voor de boegplaat heb ik het misselste gedeelte verwijderd en vervangen voor wat plastic messing en een zelf gemaakt veertje.
IMG_0009.jpg

Tevens moet ik nog wat betere foto's maken.

Groeten,

Richard

Re: YPR 765 (update 28-1-11 foto's)

Richard,

GOED om te zien dat je deze weer oppakt! 😀
Het blijft toch wel je meesterstuk dus is het altijd weer mooi hier een update van te zien.
Succes met het vervolg, want ik hoop dat dat (binnen een jaar) weer komt! 😉

Groetjes!

Richard Polderman zei:
Dit was ongeveer de stand van zaken bij de laatste update..nou ja bijna dan want hier zit het dashbord er in.

Met wat ik gisteren gedaan heb(hierboven beschreven) heb ik gelijk alles in het interieur geplaatst en ook vast gezet.

En een kleine start gemaakt met de voorkant van het voertuig.

Tevens moet ik nog wat betere foto's maken.

Groeten,

Richard

YIKES!!!! It's alive.... 😈

OK, OK, da's wel weer genoeg voor 2011... Da'lijk komt 'ie nog af ook... 🙂 🙄 😱

Zonder gekheid, prachtwerk hoor! 😀

Olaf

Mooi om weer een update te zien, Richard!

Ik had hem in Nieuwegein vorig jaar al gezien en het is zeer indrukwekkend werk dat je laat zien. Wat moet er eigenlijk allemaal nog aan gebeuren?

Je gaat hem niet schilderen zeker 😉 🙄 ?

Groeten,

Maarten

Nou ja, bijna klaar dan. Er moet nog een brandblusser in die ik ergens heb liggen en niet meer vinden kan. Maar dat komt nog wel.

@ Boris: Dank je, en bij deze de volgende update.

@ Olaf: Dank je. Deel 1 is af, nu ga ik weer 5 jaar uittrekken voor de toren en het dak 😉

@ Maarten: Dank je. Maar deze blijft zonder verf.

En dan nog een paar fototjes van het voertuig. Van het interieur heb ik er niet zoveel gedaan daar deze al genoeg te zien zijn in dit draadje.

IMG_0012-2.jpg

IMG_0013-1.jpg

IMG_0014-1.jpg

IMG_0015.jpg

IMG_0016.jpg

IMG_0017-1.jpg

De spiegeltjes zitten misschien een beetje raar, maar deze zitten niet vast ivm het vervoer naar beurzen. Tevens zie ik nu dat deze spiegel iets bijgeveild moet worden.

IMG_0019-1.jpg

IMG_0020-1.jpg

IMG_0021.jpg

IMG_0022.jpg

Uiteraard heeft de verlichting ook bedrading, anders doet deze het niet hè 😉

IMG_0023.jpg

Dat was het dan voor dit deel van het voertuig. Op de foto's is te zien dat hij nog wel afgestoft moet worden. Tja, haastige spoed met foto's maken....

Mijn oorsponkelijke plan om de YPR in 3 delen op een plank te plaatsen gaat niet door. Om het dak en de koepel apart van elkaar naast het voertuig te plaatsen zat me toch niet lekker. Wat ik ga doen is de koepel in het dak plaatsen en dat geheel naast het voertuig zetten. Zo wordt het geheel wat compacter en zal het naar mijn idee er leuker uit zien.

Groeten,

Richard

Re: YPR 765 (update 13-2, deel 1 is klaar)

Nou... de beker voor het mooiste draadje is bij deze aan jou toegekend:

1589921850.jpg

Zoek maar een mooie uit 😉

Werkelijk verbluffend, Richard, en wat goed en toch ook jammer dat je 'm niet gaat verven!

Kanne, dank je 🙂 Doe de kleinste maar, de grotere zijn bestemd voor jou draadje 😉 Is misschien wel jammer dat er geen verf overheen gaat, maar aan de andere kant weet ik wel heel zeker dat ik dit nooit netjes geverfd kan krijgen. En vind het een beetje zonde daar door een laagje verf een hoop werk wordt verborgen.

Olaf, dank je 🙂 Ben er bijna 5,5 jaar mee bezig geweest 😳 Het dak en de koepel wil ik eigenlijk wel iets sneller doen 🤣

Groeten,

Richard

Doe de kleinste maar, de grotere zijn bestemd voor jou draadje

Ben je gek, ik ben nog lang geen 5 en een half jaar bezig!

Hoe dan ook, door dit project heb je me in elk geval een heleboel tips aan de hand gedaan! Niet bang zijn voor kleiner dan klein, dat is wel de belangsrijkste 😉 Haha... dus toch maar de kleinste uitzoeken 😛

Hoi Richard,

Als ik dit zie (en ik hem hem live gezien) klapt me de bek toch even op het asfalt 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

Gr. Frank

P.s. ik denk dat ik maar met mijn FAMO stop

Frank Langeler zei:
P.s. ik denk dat ik maar met mijn FAMO stop

Doe maar en bouw eens wat aparts 🙂 😉

Ik heb model al twee keer in het echt mogen aanschouwen en het ziet er echt geweldig uit en gelukkig geen verflaagje voor de rakker.

Ronald

zit enorm veel werk in, prachtig

máár heb wel kleine opmerking / tips

de kabel van de achterklep, kun je deze nog aanpassen? deze mag wel iets slapper , zodra de klep open gaat word de kabel ontspannen door bemanning
moet er dan wel bijzeggen dat niet iedereen dit doet 🙂

en opt stoeltje naast de torenwand, liggen de gordels, had ik zelf altijd opgerold en met tape klein gemaakt, word nooit gebruikt 🙂

groetn sander

Heren dank jullie 🙂

@ Sander: De kabel kan ik nog aanpassen, deze zit alleen vast aan de achterklep, dus dat is makkelijk te doen. De gordels op het stoeltje naast de torenwand kan ik helaas niet meer oprollen, hier zit alles al vastgeplakt. Dank je voor de info, altijd leuk om weer wat meer te weten te komen over de YPR en zijn gebruikers 😀

Groeten,

Richard

Vandaag weer even wat tijd aan de YPR kunnen besteden. Ben begonnen met de koepel.

Het onderste gedeelte zit op de bovenkant van de YPR en hier zit de koepel in. Het hoekige gedeelte daarop is de onderkant van de koepel. In de kit is deze onderkant dicht . Om hem open te maken heb ik hem eerst op het ronde gedeelte geplakt en ben daarna gaan boren en vijlen. Tevens heb ik de diameter van het ronde gedeelte aan de binnenkant ook groter gemaakt.

IMG_0033-2.jpg

Daarna ben ik begonnen met het geraamte wat onder de koepel hangt...of hoe dat ook mag heten. Hierin gaat dus heel wat klein detail komen in de combinatie van messing en evergreen.

IMG_0034-1.jpg

En het past ook nog.

IMG_0035.jpg

En om heel zeker te zijn heb ik hem ook nog even in de koepelwand geplaats. Past prima.

IMG_0036.jpg

Groeten,

Richard

Terug
Bovenaan