Afgelopen weken weer iets aan de YPR gedaan en afgelopen vrijdag een dagje achter de twenot stand in Soesterberg zitten bouwen. Dat was leuk, behalve het eerste kindje wat aan mijn tafel kwam kijken. "Kijk mama, dat is een tank!" en stoote met haar vingertje 1 van de brandstoftankschotten los
😱 😈 . Gelukkig zat het onderdeel niet vastgeplakt en is er verder niks kapot gegaan, maar schrok me kapot.
Ennieweej, had eigenlijk meer willen doen maar het solderen ging vrijdag voor geen meter en vanavond ook niet en zelfs gewone onderdelen lijmen ging met pijn en moeite. Dus ff een kleine update en dan vol goede moed weer verder......
De zittingen en rugleuning van de bankjes heb ik van magic sculp gemaakt maar ben ik nog niet echt tevreden over. deze zullenw eer overnieuw worden gemaakt.
De overige zittingen(commandant, bestuurder etc.) komen uit de Academy fitter. Hier heb ik een dun laagje magic sculp overheen gedaan en geprobeerd wat reliëf in te maken. Tevens een stukje plastic eraan gemaakt om ze te gieten met resin omdat ik er hier in de toekomst meerdere van nodig zal hebben.
Het gieten van deze onderdelen gaat nog niet helemaal zoals het moet, maar oefening baart kunst. Ooit heb ik eens op ML gelezen dat iets talkpoeder in de mal helpt tegen luchtbelletjes. Dit ga ik ook proberen.
Zoals je ziet zijn er enkele onderdelen goed gegoten.
Voor de commandantstoel heb ik alleen nog de houder gemaakt. Deze is volledig gesoldeerd en ging gelukkig wel goed op 1 kier na die ik niet dichtkrijg
😕 .
Met dit onderdeel kan ik voorlopig niet verder. Op deze kant hoort een sleuf te zitten waar de stoel omhoog en omlaag schuift. maar bij voorlopig gebrek aan fotomateriaal moet dit even rusten.
De houders voor de MAG. Aan beide kanten 1. Deze onderdelen bestaan uit twee stukjes messing. Had ze willen solderen, maar omdat dit were niet ging........dan maar met lijm.
Ook heb ik de behuizing voor de kabel gemaakt die de achterklep omhoog trekt.
Daar hoort dan ook nog een poulie in te zitten. Heel simpel opgebouwd uit laagjes plastic.
En zo hoort het er ongeveer uit te zien met wat extra detail.
Tevens heb ik ff de ieltjes eronder geplakt en de tracks in elkaar gezet en erop gezet. Ze lijkt het al iets meer op een YPR 8)
Wat er nu nog moet gebeuren in dit deel van de YPR zijn de verschillende stoelen, eens schakelkast, de korf voor de koepel, wat klein detail en de bekabeling. Kan zijn dat er nog meer in moet, maar daarvoor moet ik toch nog wat meer fotomateriaal hebben. Waarschijnlijk dat ik begin volgend jaar weer naar 1 van d ekazernes ga om foto's te maken.
Voorlopig ga ik bezig het kleine detail af te maken.
Groeten,
Richard