N. Drent
Lid van de TWENOT
Ik ga een klein vignette maken voor mijn Zundäpp KS750 motor en zijn bestuurder. Het zal een heel simpel vignette worden, met nadruk voor mij om te oefenen met gras leggen (eerste keer voor mij). Bij de motor en de bestuurder eindigen het bouw/verf stadium redelijk snel, ik moet alleen nog wat dingen bijwerken/decals plaatsen.
Wat info over de Zundäpp KS750:
En daaruit kwam dus de Zundäpp KS750.. Meer info vind je >>>Hier<<<
De kit die ik voor de Zundäpp gebruik is deze:
Helaas kan ik de bouwfoto's en sprue foto's niet meer vinden op het SD-kaartje, hier heb ik dus geen foto's van 😕 .
Het idee
Het idee/verhaal is dat deze bestuurder op verkenning is over een grasland (elke periode/omgeving praktisch mogelijk dus), en is afgestapt omdat hij in de verte wat ziet bewegen wat vijandelijke eenheden zouden kunnen zijn. Helaas is deze bestuurder zijn verrekijker vergeten, dus moet hij dichter bij komen dan hij eigenlijk van plan was. Daarom is hij heel goed in de verte aan het turen, zodat zijn ''hogere'' geen commentaar kan leveren dat hij geen verrekijker bij had.
het plan
Dit is de plattegrond van het vignette heel grof beschreven, er zullen misschien nog wat kleine accesoires aangebracht gaan worden maar dit is nog niet zeker. Wat info over het plaatje:
-De zwarte lijntjes in een ''patroon'' moet de Zundäpp voorstellen (voor/boven de zwarte ster)
-De zwarte ster is de bestuurder
-Groen is gras
-Lichtblauw zijn langere grassprieten.
Het linkse en het rechtse zakje ben ik van plan te gaan gebruiken voor het gras. Het linkse zakje is voor de langere grassprieten, het rechtse zakje is voor de kleinere.
De bouw tot nu toe
Dit zijn plaatjes van de bestuurder en de Zundäpp op de basis voor de vignette, aan de vignette zelf is nog niet begonnen eigenlijk:
Tips/truc's/ideeën/commentaar/feedback etc, heel erg graag welkom omdat dit mijn eerste echte serieuze vignette word!
Gr nicky
Wat info over de Zundäpp KS750:
(bron wikipedia)Wikipedia zei:Al in de aanloopjaren naar de Tweede Wereldoorlog besefte de Wehrmacht dat er behoefte was aan een licht, terreinvaardig voertuig dat zowel voor verkenningsopdrachten als het snelle vervoer van personen gebruikt kon worden. Motorfietsen, met name zijspancombinaties en tricycles, hadden hun nut al tijdens de Eerste Wereldoorlog bewezen, maar toen waren er nog weinig terreinvaardige militaire voertuigen gebouwd. Dit waren dan ook vrijwel uitsluitend omgebouwde civiele voertuigen geweest, die zelfs als mitrailleurdrager waren ingezet. Overal ter wereld werden nieuwe driewielers ontwikkeld, hetzij als zijspancombinatie, hetzij als driewieler. Deze werden zelfs aangepast om luchtdoelgeschut en mortieren te dragen. In de jaren dertig werden ook in Duitsland proeven genomen met licht verbouwde, civiele zijspancombinaties, gebaseerd op de BMW R12, de BMW R71, de Zündapp KS 600 en de zware viercilinder Zündapp K 800. Uiteindelijk gaf de Wehrmacht zowel BMW als Zündapp de opdracht een militaire zijspancombinatie te ontwikkelen, waaraan een aantal eisen werden gesteld:
-500 kg belading, overeenkomstig met drie soldaten met hun wapens, munitie en bepakking
-een kruissnelheid van 80 km/h en een topsnelheid van 95 km/h, een minimum snelheid van 4 km/h om met marcherende troepen mee te kunnen rijden
-4,5 x 16 inch banden (daarmee waren ze uitwisselbaar met die van de KdF-Wagen en de Kübelwagen)
-150 mm bodemvrijheid en ruimte in de spatborden voor het aanbrengen van sneeuwkettingen
En daaruit kwam dus de Zundäpp KS750.. Meer info vind je >>>Hier<<<
De kit die ik voor de Zundäpp gebruik is deze:
Helaas kan ik de bouwfoto's en sprue foto's niet meer vinden op het SD-kaartje, hier heb ik dus geen foto's van 😕 .
Het idee
Het idee/verhaal is dat deze bestuurder op verkenning is over een grasland (elke periode/omgeving praktisch mogelijk dus), en is afgestapt omdat hij in de verte wat ziet bewegen wat vijandelijke eenheden zouden kunnen zijn. Helaas is deze bestuurder zijn verrekijker vergeten, dus moet hij dichter bij komen dan hij eigenlijk van plan was. Daarom is hij heel goed in de verte aan het turen, zodat zijn ''hogere'' geen commentaar kan leveren dat hij geen verrekijker bij had.
het plan
Dit is de plattegrond van het vignette heel grof beschreven, er zullen misschien nog wat kleine accesoires aangebracht gaan worden maar dit is nog niet zeker. Wat info over het plaatje:
-De zwarte lijntjes in een ''patroon'' moet de Zundäpp voorstellen (voor/boven de zwarte ster)
-De zwarte ster is de bestuurder
-Groen is gras
-Lichtblauw zijn langere grassprieten.
Het linkse en het rechtse zakje ben ik van plan te gaan gebruiken voor het gras. Het linkse zakje is voor de langere grassprieten, het rechtse zakje is voor de kleinere.
De bouw tot nu toe
Dit zijn plaatjes van de bestuurder en de Zundäpp op de basis voor de vignette, aan de vignette zelf is nog niet begonnen eigenlijk:
Tips/truc's/ideeën/commentaar/feedback etc, heel erg graag welkom omdat dit mijn eerste echte serieuze vignette word!
Gr nicky