Wie weet....

Eens wat simpeler,

wieweet1.jpg

Frank Haspels zei:
ik heb zelf geen flauw idee...dus shoot 8)
Het goede antwoord is al gegeven, maar ik moet zeggen dat ik een beetje versteld sta dat je hem niet herkend. Dit is maar zo'n beetje de bekendste (reclame)foto van de MLRS, die al zo'n 20 jaar overal gebruikt wordt 😉 Ik heb zelfs nog een foldertje van de fabrikant waar deze foto ook op staat 🙂

@Jakko,

in eerste instantie zie ik wel ongeveer waar 't over gaat, maar moderne voertuigen-type-aanduiding laat ik graag over aan de kenners...
Mijn sporadische kennis houdt op rond 1945 🙂

groet Frank

Luuk van Schip zei:
Is dit dan wel een XM1108 Universal Carrier 🙁
Dit lijkt me één of ander geschut op basis van het M987 Fighting Vehicle System onderstel waarop ook de MLRS en XM1108 gebouwd zijn, maar vraag me niet precies welke — dit is ook voor mij te modern 🙂

Luuk van Schip zei:
Is dit dan wel een XM1108 Universal Carrier 🙁

Luuk

Lijkt mij van niet. Kijk maar eens naar de plaatsing van de loopwielen bij een XM1108. Die staan vrij dicht bij elkaar en zijn op gelijke afstand van elkaar geplaatst. Dit is het onderstel van de MLRS wat weer gebaseerd is op het onderstel van de M2/M3 Bradley.

GJ

Volgens mij is dit een andere versie, (export?) van de PzH 2000, weet effe niet welke naam/nummer. 🙄

Shit, moet ik weer zoeken 😈

Niek, je had 't juist en mag verder gaan 🙂

dit is wat er achterop zit volgens 't boekie. foto is vergroot.
kmwgunwf8.jpg

Ik vraag me af hoe dat shell-systeem werkt daar aan de voorkant...dat zal toch wel zijn afgeschermd ?

groet Frank , die bij XM eigenlijk meteen denkt aan Citroën

Frank Haspels zei:
Opgewaardeerde T-62M (zie de opstaande rubberen schorten op de voorgrond); misschien dat die onder een iets andere benaming door het leven gaat, maar volgens mij komt het wel daarop neer 🙂 De man houdt bijvoorbeeld een 115 mm granaat vast, en die gaan alleen in het kanon van de T-62 …

Op de achtergrond trouwens rechts een BMP-2 en links (ik gok) een GAZ-66.

Alex van Riezen zei:
een DShK mitrailleur
Het wapen is duidelijk een Degtyarev 1938/46 en geen DShK 😛
Alex van Riezen zei:
Ik denk zelf dat dit een BMP-1KSh is op de achtergrond.
Je zou best gelijk kunnen hebben, maar door de onscherpte van de foto weet ik het niet zeker. Door de lengte van het "kanon" dacht ik er een BMP-2 in te herkennen, maar het zou inderdaad best de antenne van de -1KSh kunnen zijn; de toren is voor mij ook te onduidelijk om te kunnen zeggen of die van een BMP-1 of -2 is 🙁

Alex van Riezen zei:
Degtyarev 1938/46 = DShK / DShKM 😀
Nope 😉 Aangezien de Degtyarev 1938/46 ontdaan is van de bijdrage van Shpagin aan het ontwerp van het wapen (d.w.z. het aanvoermechanisme is vervangen door een ander), is het dus geen DShK meer …
Alex van Riezen zei:
Check goed de zijplaten dat is duidelijk BMP-1 en zoals eerder gezegd heeft de BMP-2 andere. 😉
Dat weet ik, maar ik zeg dat ik het op deze foto niet goed kan zien. Dat is wat anders dan beweren dat het geen BMP-1 is 🙂

Terug
Bovenaan