Wie weet....

Een YPR765-PRI van onze KL. 😀
lijkt wel erg veel op deze.

lm2006-22-border.jpg

Is het nu de bedoeling dat we alle YPR-varianten gaan noemen tot de precieze uitvoering die op je foto staat genoemd wordt? 🙂 Want het zijn duidelijk M113-wielen met Diehl-rupsbanden, maar vanwege die camouflage kun je niks zinnigs zeggen over de rest van het voertuig, niet eens of het een M113 of een YPR/AIFV is, laat staan welke van de ongeveer 200 verschillende varianten waaruit je dan nog kunt kiezen 🙂 Zo'n beetje het enige dat ik verder nog met zekerheid kan zeggen is dat het geen M113 C&V is, want je kunt nog net zien dat de rupsband aan de voorkant van het meest linkse loopwiel op de foto vlak verder loopt, en niet omhoog afbuigt richting aandrijfwiel.

Nee, dat is niet de bedoeling. 😳
Ik bedoelde met de bijna voor Dennis eigenlijk het volgende.
Volgens mij reden ze op havelte met 2 Ypr-enz. En het is niet deze, maar de andere.

André Jonker zei:
Maar goed Gjalt jij had YPR het eerste dus ga je gang.
Ik dacht trouwens dat Dennis Stronks aan de beurt was? Het is wel leuk dat mensen van tijd tot tijd een nieuwe zoekopdracht erin gooien, maar dat was niet onderdeel van het spelletje volgens mij ...

Sorry Martin, 🙄 maar ik denk het ligt al weer een week stil.
En ik kwam net bij het opschonen van mijn computer een leuke foto tegen. Dus ik dacht, ik plaats hem. En het heeft kennelijk gewerkt.

Gjalt van Koten zei:
een sherman ??
Geen volwaardige Sherman, wel iets op de romp van een M4A1. Ik wil M32B1 bergingstank zeggen, maar het A-frame lijkt te ontbreken, en dus kom ik uit bij een M34 artillerietrekker, maar zeker ben ik er niet van omdat ik geen goede foto's van dat ding heb.

Jakko Westerbeke zei:
Ik wil M32B1 bergingstank zeggen, maar het A-frame lijkt te ontbreken, .
Misschien dat het A-frame naar voren uitsteekt? Aan de linkerkant, bij de knieholte van de man, zie je een uitsteeksel. Dat zou het bevestigingspunt kunnen zijn. Dus ik zeg wel lekker: 'M32B1' ...

@ André: Bergesherman??? 😈 Ga je mond spoelen. 🙂

Aan de romp en de kluwen aan handige gereedschappen op het dek te zien moet dit haast wel een Canadese Ram ARV zijn. Ik wist niet dat die bestonden eerlijk gezegd, maar het is zeker een Ram en iets anders dan een ARV kan het denk ik niet zijn. Ik moet wel bekennen dat ik niet bekend ben met eventuele verschillende marks en welke daarvan dit is..

-Rutger

Rutger Warrink zei:
Aan de romp en de kluwen aan handige gereedschappen op het dek te zien moet dit haast wel een Canadese Ram ARV zijn.
Is ook een mogelijkheid. De tracks zijn de WE210 tracks, en die heb ik (op één foto na) nog nooit op Amerikaanse tanks gezien.

Het is zeker een Ram. Aangezien hij een dummykoepel lijkt te hebben is het een Ram ARV mark II denk ik (wikipedia ruleert!)

Goed,

ik zal jullie niet langer in spanning houden. Het is inderdaad een ARV op basis van een Canadese RAM tank. De tracks waren een goede hint, maar ook de twee gaatjes aan de achterzijde van de hull en de luchtfilters waren weggevers.

Om precies te zijn is het een RAM ARV 1. De ARV II heeft een flinke spade achterop en verschilt van het voertuig op de foto.

Ik geef hem bij dezen aan de Warrinks.....

Alex

p.s. De foto komt van het Imperial War Museum en is genomen in 1944. (bron staat nu ook bij de foto)

Jammer ik kom net te laat binnen waaien in dit topic om mee te raden 😕

Achja ik ga het hier in de gaten houden om ook eens een kansje te wagen 😀

Ronald

Ja Jakko dat is snel 😕 😉 , het is inderdaad de OSA-76 (OSU-76) experiment en is laten de SU-76 geworden.

Misschien heeft iemand er meer foto's en informatie van dan zou ik dat heel graag horen. 😀

Gr, Peter 😀

Ik heb er geen foto's van, ik ben alleen die foto die je zelf ook al neergezet hebt tegengekomen. Ik zal vandaag of morgen eens op zoek gaan naar een nieuwe opgave, ik geloof dat ik een paar dagen terug nog een leuke zag in een boek.

bert lindeboom zei:
churchill misschien?
Je stelt me met dat antwoord wel een beetje teleur, Bert … ziet dit eruit als de vering van een Churchil? 🙂

Wat de andere antwoorden betreft: het is geen Jagdtiger, en ook geen voertuig met Sherman-onderstel. Maar wat is het dan wel … ?

volgens mij is het zoiezo geen pz 4 variant als je kijkt naar dit plaatje:
http://www.plasticmodelbouw.nl/download/?id=371139&maxSize=700

bron plasticmodelbouw.nl

en als ik zo even nadenk heeft een pz 3 ook andere wielophanging.
denk eerder aan iets van een elefant/ ferdinand?

grtz jeroen

Luuk, je kan nog 40 keer roepen dat het een M10 is maar dat is het dus kennelijk niet!

Terug
Bovenaan