Wie weet....

Even wat meligheid (mag toch wel Rob??)

secret-weapon.jpg

http://www.whowantsabalti.co.uk/funpics/mild/secret-weapon.jpg

Nou welke panzer is dit ?? 🙂

Grz (& sorry komt door de nachtdienst),

Sam.

Niels Ottenheim zei:
Van welke tank is dit aandrijfwiel? (best makkelijk te raden)
Het goede antwoord is: "van geen enkele …"

Dit is namelijk een loopwiel van een T-54 of T-55 (zo te zien geen T-62) en geen aandrijfwiel — of je moet die twee tanden van het aandrijfwiel bedoelen die helemaal rechts op de foto nog nèt zichtbaar zijn 😉

Jakko Westerbeke zei:
Niels Ottenheim zei:
Van welke tank is dit aandrijfwiel? (best makkelijk te raden)
Het goede antwoord is: "van geen enkele …"

Dit is namelijk een loopwiel van een T-54 of T-55 (zo te zien geen T-62) en geen aandrijfwiel — of je moet die twee tanden van het aandrijfwiel bedoelen die helemaal rechts op de foto nog nèt zichtbaar zijn 😉

Scherp! Die Jakko...zeker vroeg wakker vanmorgen?

Marcel

hmm, ik d8 laat ik eens een gokje doen, en nu, voor het eerst, RAAK!

ik zal eens zoeken naar een ander, en voor tussendoor, mag een ander wel voor!

Timo

Martin,
een BRDM it is...maar of 't 'n 2 is weet ik eigenlijk niet. Daarvoor ken ik die russische moderne dingen niet goed, maar wat mj betreft sleep je de prijs in de wacht. Een 3-voudig hoera !

groet Frank

ps : it's your turn..Timo kan niks vinden...

Frank Haspels zei:
Martin,
een BRDM it is...maar of 't 'n 2 is weet ik eigenlijk niet. Daarvoor ken ik die russische moderne dingen niet goed
Het is duidelijk een BRDM-2 of een variant daarvan, want de -1 heeft niet zo'n luik met periscopen in het dak 🙂 Deze foto is trouwens makkelijk te verwarren met het interieur van een BTR-60, maar daarin zitten die hendels rechts op de foto (om de luiken voor de ramen open of dicht mee te doen) niet zo dicht op elkaar.

Mijn eerste gedachte was een 2S5, maar daarvoor is de schietbuis te lang en heeft hij een wiel te weinig … (om maar niet te spreken van een geheel verkeerd onderstel 😉). Maar wat het wel is, kom ik zo even niet uit. Ik denk om de één of andere reden dat het kustartillerie is en geen veldartillerie, maar waarom weet ik ook niet 🙂

Er wordt veel met 2S*-coderingen geslingerd. Ik haal dat niet uit de info waar ik de foto vandaan heb. Als het aantal mm wordt vermeld kan ik er wat meer mee....

groet Frank, die eindelijk eens blij is dat t niet meteen wordt geraden

Frank Haspels zei:
130 mm.

Maar als ik eerlijk moet zijn: waarom een foto plaatsen van een voertuig waarvan je zelf de goede naam/aanduiding niet weet … ? Want alleen een kaliber is leuk, maar zegt zo weinig. Dan kun je een foto van een Panzerhaubitze 2000 of een M109 neerzetten en als ik dan "155 mm" zeg is het goed … 🙂

@Gjalt: het is overduidelijk geen 2S7, want die heeft veel meer loopwielen dan de 5 op de foto. Tel maar:

pion_3.jpg
(foto van het belachelijk getitelde enemyforces.com)

fukk, het ligt op het puntje van m'n tong (let trouwens ff op de naam, duinkerke?)

Sexton?

Timo

Is dit niet zo'n 'landingsvaardige' universalcarrier?
Ik weet de correcte benaming niet, maar het is zo'n carrier met verhoogde zijkanten, zodat hij door water kan waden 😉
Jan 😀

Er zijn er al twee me voor, maar voordat ik die antwoorden las kwam ik ook al tot de conclusie dat het waarschijnlijk een Crusader Gun Tractor is. Vooral die reserverupsband die zichtbaar is op Martins foto is een grote aanwijzing 🙂

Het is een inderdaad een Crusader gun tractor. Ik zal morgen de hele foto posten, inclusief de website waar hij vandaan kwam. De Crusader is ingepakt voor deep-wading, dus Jan zat wat dat betreft wel goed. De rupsband schakels heb ik in de uitsnede gezet, om toch iets meer een richtlijn te geven. De foto laat ook een 17pder zien, plus duidelijke markings.
Maar wel mooi om te zien dat er weer een paar moelijkere vraagstukken geplaatst worden.

En aan de beurt is dan: Dennis Stronks! 8)
EDIT: Hier de foto waar de uitsnede van afgehaald is:
crusaderguntractormv1.jpg

Afkomstig van de volgende website:
http://www.ceris-normandie.com/archivesnormandie/PhotosHD/EDIT

Ik doe we leven eentje om de kar draaiende te houden. Want als het icoontje oranje is komen er weer mensen kijken 😀

rara.JPG

Niet zo moelijk he?

Terug
Bovenaan