Rutger Warrink
Lid van de TWENOT
de Renault UE, de Franse universal carrier!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het goede antwoord is: "van geen enkele …"Niels Ottenheim zei:Van welke tank is dit aandrijfwiel? (best makkelijk te raden)
Jakko Westerbeke zei:Het goede antwoord is: "van geen enkele …"Niels Ottenheim zei:Van welke tank is dit aandrijfwiel? (best makkelijk te raden)
Dit is namelijk een loopwiel van een T-54 of T-55 (zo te zien geen T-62) en geen aandrijfwiel — of je moet die twee tanden van het aandrijfwiel bedoelen die helemaal rechts op de foto nog nèt zichtbaar zijn 😉
Het is toch al een paar keer gelukt. Ik meen me bijvoorbeeld te herinneren dat niemand de M76 Otter (her)kende 🙂
Nee, gewone tijd, een uur of half tien 🙂Marcel Jussen zei:Scherp! Die Jakko...zeker vroeg wakker vanmorgen?
Het is duidelijk een BRDM-2 of een variant daarvan, want de -1 heeft niet zo'n luik met periscopen in het dak 🙂 Deze foto is trouwens makkelijk te verwarren met het interieur van een BTR-60, maar daarin zitten die hendels rechts op de foto (om de luiken voor de ramen open of dicht mee te doen) niet zo dicht op elkaar.Frank Haspels zei:Martin,
een BRDM it is...maar of 't 'n 2 is weet ik eigenlijk niet. Daarvoor ken ik die russische moderne dingen niet goed
Gjalt van Koten zei:305 mm 😕
130 mm.Frank Haspels zei:lager 8)
Jakko Westerbeke zei:Maar als ik eerlijk moet zijn: waarom een foto plaatsen van een voertuig waarvan je zelf de goede naam/aanduiding niet weet … ?
Dat verklaart in elk geval waarom je geen echte naam weet 🙂Frank Haspels zei:mmm...daar heb je zeker een punt...maja...Komt ie aan :
neubaufahrzeug?
Ik vind die LVt op de achtergrond ook wel mooi moet ik zeggen. Zijn dit eigen foto's Marcel?Marcel Jussen zei:
Vooral die reserverupsband die zichtbaar is op Martins foto is een grote aanwijzing 🙂