Wie weet....

Martin Dogger zei:
Op www.hardcorpsmodels.com staat de Reference sectie. Daar staan wat leuke en interessante voertuigen in, en ook Duitse voertuigen in Chineze dienst (Pz I en SdKfz 222).

China indeed...nóg vager als je 't mij vraagd. Lijkt me wel een diootje waardig. :idea: 😛

Eelke Warrink zei:
Het was dat ik 'm toevallig eens gezien had bij het bezoeken van die site, anders...
Om eerlijk te zijn wist ik ook niet van het bestaan van deze variant af voor ik woensdag Kraftfahrzeuge und Panzer der Reichswehr, Wehrmacht und Bundeswehr ab 1900 kocht, en hem daarin op bladzijde 298 bovenstaande foto tegenkwam 🙂

En die van Geert-Jan is een Crossley fire tender. In 1:48 van Accurate Armour nog wel..

..en altijd fijn om te zien dat Nederlanders zo netjes hun beurt afwachten 🙄

We have a winner! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of het een 302 of een 402 is, maar het is zeker geen 202, die is veel kleiner en heeft een voorruit uit één stuk.

-Rutger

Ik ben de naam even kwijt, maar dat is die geschützwagen-ombouw op basis van de Char FCM 36..

update: het beestje blijkt ook gewoon de naam Marder I te dragen. Weer wat geleerd!

om het af te maken:

7,5 cm PaK40/1 auf geschutzwagen Lorraine Schlepper (F) Sd.Kfz. 135 marder 1

Grt Timo

Gjalt: je zult dat tankje vaker zien, want als het goed is komt Eelke vandaag terug uit Parijs met het azimut-model ervan 😀 .

goed, volgende raadseltje, nog maar eens een auto, deze keer Duits:

de auto links dus. Bonuspunten voor de divisie, maar die is niet zo moeilijk denk ik..

hm, voor te moeilijke raadsels worden ze wel vrij snel opgelost 😀. Alex heeft het goed, het is inderdaad een Adler Stromform, ook wel de typ 10 Autobahn genoemd.

Rutger,

Die duitsers gebruikten ook werkelijk alles wat ze tegenkwamen!

De nieuwe:

Een "bekende" foto van Pegasus Bridge enkele dagen na D-day.

Identificeer de vrachtwagen en identificeer de aanhanger achter de Jeep.

Alex

29-pegasus_bridge.jpg

Lachen...de enige herkenning die ik met die foto heb is van Medal of Honor 😳 Staat er nog een bunker links op de foto (niet zichtbaar ?)...
De vrachtwagen lijkt wel beetje op 'n Guy, maar ik heb GEEN verstand van engels...Rutger zal 't goed hebben 🙂

groet Frank

De vrachtwagen is inderdaad een "1941 Leyland Retriever Pontoon Bridge".

De aanhanger is een "Orme Evans 10 cwt GS".

Rutger en Bert, de volgende(n) is aan jullie!

Alex

What the f...? 😱

Een opgevoerde grasmaaier? En een lelijke grasmaaier is het ook nog eens...

Sorry, ik heb echt geen idee.

Marcel

De schuin weglopende bodem van de kabine in combinatie met de twee platen die neergeklapt zijn en de grote luchtbanden doen mijn denken aan een voertuig dat ontworpen is tegen landmijnen.

Merk, naam, land van herkomst etc zijn mij volstrekt onbekend. 🙂

groeten Maarten

Ik kan je geen precieze naam of type geven, maar dat is (hoogstwaarschijnlijk) zo'n mijnbestendig voertuig uit Rhodesië, toen zich daar een beetje een burgeroorlog afspeelde in de jaren '70.

Maarten en Jakko hebben gelijk, dit voertuig is anti-mijn en uit Rhodesië

(dus geen op gevoerde grasmaaier 🙂 )

'Actie' foto :

ie4.jpg

Nu kijken of iemand de naam weet.

Grz,

Sam.

Pookie !! is het juiste antwoord.

't wordt toch errug lastig met deze denktank om iets te vinden wat 'wij' niet weten/kennen. 🙂

Grz,

Sam.

Sam Alderlieste zei:
't wordt toch errug lastig met deze denktank om iets te vinden wat 'wij' niet weten/kennen. 🙂
Het is toch al een paar keer gelukt. Ik meen me bijvoorbeeld te herinneren dat niemand de M76 Otter (her)kende 🙂

Wat die Pookie betreft: er staat een kleurenfoto en 1/76 vieraanzichttekeningen van in het december 1985 nummer van Military Modelling (ik wist dat ik hem ergens op een foto had 🙂). Hij had een motor van een VW Kever en Formule 1 banden, en de cabine bestond uit pantserplaten en cement. Op de foto in MilMod heeft hij ronde buizen aan de zijkanten in plaats van de "vleugels" op de eerste foto's hierboven. Ik gok dat die foto's van iets oudere modellen zijn, want in MilMod zit er voorop ook nog een "geweer" met 24 lopen dat kaliber 12 hagelpatronen in zo'n beetje alle richtingen tegelijk afschiet.

De vooras en de achterwielophanging lijken mij ook van een (pré 1964) kever te zijn 😱
Dat schept nieuwe mogenlijkheden met mijn eigen kever 🙂
Jan 😀

De vooras en de achterwielophanging lijken mij ook van een (pré 1964) kever te zijn
Dat schept nieuwe mogenlijkheden met mijn eigen kever
Jan

Wil je 'm wat feestelijker dan in gevecht :

pookie5.jpg

En Jan als je dat niet 'uitdagend' genoeg vindt :

fu2.jpg

Jawel !! een anti mijn fiets ! (FU-2 ook uit Rhodesië, zie je jezelf gaan op zo'n ding ???)

Grz,

Sam.

Hahahahaha. Ze houden wel van een grapje in Rhodesië 🙂
Die fiets is vast voor 1 malig gebruik 😱
Jan 😀

Terug
Bovenaan