Wie weet....

geenidee4zv.jpg

Ik ken het zelf niet ma zou het graag weten.

Hendrik

Het is het TACOM M1 gunbed. Een lelijke puist van een tank met als doel een bemanningsvrije toren. Er is er ook eentje met observatie middelen links en rechts van de toren. Heb er een obscuur slechte foto van.

Marcel.

Het is het TACOM M1 gunbed.
Mooi, nu weet ik dus de precieze naam 😉 (Ik heb de foto van iemand gekregen omdat ik ergens anders vroeg naar informatie over een vergelijkbare tank uit het spel Twilight: 2000, maar hij wist er verder ook niet meer vanaf.)
en dat diepgroene apparaat rechts ?
Duidelijk de rechterkant van een M2A2 Bradley (je kunt net aan het luik achterop zien dat het geen M3A2 is 🙂) Voor de volledigheid: het zandbruine geval waarvan je de koplamp kunt zien is een M578 bergingsvoertuig, en de groene koplamp voorin beeld zal ook van zo eentje zijn, of van een M107/M110 maar ik gok van niet. Het middelgroene ding tussen de M1 en de M2A2 is één of andere raket, maar welke zou ik ook niet weten 🙁

Mooi, nu weet ik dus de precieze naam 😉 (Ik heb de foto van iemand gekregen omdat ik ergens anders vroeg naar informatie over een vergelijkbare tank uit het spel

Deze twee heb ik nog van dit prototype ter aanvulling.
Op de eerste foto kun je nog net de naam lezen. De overeenkomsten qua onderstel met de M1 zijn goed te zien.

Groetjes,
Marcel

M1-Gunbed_000.jpg

M1-Gunbed_002.jpg

Honest John...
Artillerieraket, voorloper van de Lance.
Volgens mij niet, Honest John had bijna driehoekige staartvinnen, met veel grotere spanwijdte dan op dit geval. Het is ook geen Little John, Lance of Sergeant, want die hadden ook allemaal driehoekige vinnen alleen met veel kleinere spanwijdte. Mijn vermoeden is een Pershing, maar op de enige foto die ik er zo snel van bij de hand heb (in Jane's Weapon Systems 1969-70 …) zijn de vinnen niet goed te zien 😕

Eens kijken of we ook 'experts' in Russisch materiaal er bij hebben zitten.
Overigens ook een mooi setje foto's voor modelbouwers. Zo ziet een koepeltje er uit als het onbeschermd aan zijn lot overgelaten is. De verf is bijna geel.

Back to business... Bij welke Russische tank hoort deze toren?

tank1.jpg

tank2.jpg

Groetjes,
Marcel

PS: Jakko...effe wachten. Ik denk dat jij dit wel weet maar geef de rest ook een kansje...

Nou zeg... helemaal jou straatje zeker?
Een T-80U om precies te zijn.
De laatste foto, dat rek, was het weggevertje.

Nog een eenvoudige... juist omdat vliegdinges verboden zijn alhier.
Wat vliegt hier door het scherm?

tank.jpg

Groetjes,
Marcel

Het is toch echt een legervoertuig 🙂 Ik zal een tip geven: kijk eens naar het nummerbord, dat geeft misschien een richting om in te gaan zoeken …

Nummerplaat is volgens mij Italiaans....het eerste wat bij me opkomt is een Fiat, het onderstel heeft wat weg van de AR59.
Geen idee wat het is....
Jan 😕

Helaas, het is geen DAF, het nummerbord is niet Italiaans, en het is ook geen Fiat 🙂 Het is wel een voertuig uit eind jaren '60, en kan nog varen ook.

Zouden we dan eindelijk een voertuig gevonden hebben dat niemand (her)kent? (Ik weet wel wat het is, trouwens, maar moet toegeven dat ik er ook nog nooit van gehoord had voordat m'n oog een paar maanden geleden in een boek op een andere foto ervan viel.)

Hoewel de Fransen ook erg goed zijn in het maken van lelijke voertuigen, is dit er toch geen van hen …

Wat, nòg een tip? 😉

Okee dan: hij zou in Nederlandse dienst hoogstwaarschijnlijk de afkorting "GWT" in z'n naam krijgen. Dat zou de keuze toch behoorlijk moeten beperken 😛

Tja zal ik het verlossende woord proberen te doen ....

Een LuAZ-967M (voor het vervoer van gewonden dus)

Grz,

Sam.

Jawel, we zijn eruit! De LuAZ-967M, zoals Sam hem correct identificeert, is een amfibisch gewondentransport dat in de jaren '60 ontworpen is voor het Sovjetleger (daarom wees ik ook op het nummerbord):
vraag12.jpg

Mechanisch is hij verwant aan de LuAZ-969 4x4 uit 1972. De bestuurder zit in het midden, op het linkse stoeltje dat zichtbaar is op bovenstaande foto. Links en rechts van hem kan òf een draagbaar gelegd worden, òf een stoeltje opgeklapt worden voor een zittende passagier (zo te zien op de foto is het rechterstoeltje neergeklapt).

Tijd voor een nieuwe?

Wat is deze?

Wat-IS-DEZE.jpg

Recent gezien in Tsjechie....

good luck,

Alex

p.s. even voor de duidelijkheid.....het gaat om de staffcar.

De motorkap lijkt niet echt Dodge-ig als je het mij vraagt. Ik dacht zelf even dat het een Fordson WOA was, maar die is het ook niet.. 😕

Eelke,je hebt me aan t twijfelen gekregen,de afstand van de voorruit tot de naad van de motorkap (die er volgens mij niet opzit )is te kort voor een dodge,Chevrolet is mijn eerstvolgende optie ,leuke foto,bijna elke Amerikaanse fabrikant heeft zo'n type gebouwd ,het gaat dus om de kleine details en die zie je hier niet veel.
Alex,bedankt
groeten,bert

Terug
Bovenaan