Wie weet....

Bingo: We zien een stukje van de Aardvark JSFU (Joint Service Flail Unit) MkIV van de Koninklijke Landmacht.
“De Aardvark JSFU (Joint Service Flail Unit) Mark 4 is een mijnenruimvoertuig, geproduceerd door Aardvark Clear Mine Limited in Schotland. Het voertuig is eind jaren ’90 door de Koninklijke Landmacht getest. Hij heeft de beproeving echter niet doorstaan en heeft sindsdien zijn dagen gesleten als ornament bij de Mijnenschool in Reek. In het jaar van deze foto (2006) is hij overgedragen aan het Legermuseum”
E6C200F8-88BF-4042-AF65-1D4765FEAD93.jpeg282D9EAB-9BAC-4932-A501-24E68E44273E.jpegCD7F4282-B46C-48FD-A24C-E0C141EE1EA2.jpeg

Lekker apart apparaat 👍🏻 😄
Ik wist ook niet dat de KL deze had, weer wat geleerd.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen, waarin kijken we naar binnen hier?
20230305_151025~2.jpg

Hah, dit is weer een Daimler Armoured Car, volgens mij 🙂 Je kijkt door het bestuurderszichtluikje naar achter, waar er een stuur zat voor de commandant, om het voertuig in z’n achteruit te kunnen besturen.

2308.jpg

Het lijkt het misschien niet, maar dit is wel degelijk een militair voertuig.

Nee. Dit is geen dragline, en hoewel ik niet weet waar PEC voor staat, is dat niet de naam die erbij staat in het boek waar ik deze foto uit heb.

Het is een grijper overigens, en de schoorsteen achterop doet me vermoeden dat het een stoommachine is, de grijper ken ik wel, mn opa reed vroeger op een krupp kraan met een grijper, om zand, grind en cement over te slaan van een skuut naar een kar, of, om met kraan en al uit de.bocht te vliegen een huiskamer in ofzo...

PEC staat voor Page Engineering Company
Nee, dan is het dat niet 🙂 De naam van de kraanfabrikant begon wel met een P, trouwens.

Het is een grijper overigens, en de schoorsteen achterop doet me vermoeden dat het een stoommachine is
Goed gezien, de kraan is stoomaangedreven, en inderdaad, vanwege de grijper is het geen dragline 🙂

Maar kijk ook eens naar het onderstel.

En dat is hem, inderdaad 🙂 Het is een Gun Carrier Mk. I:

Gun Carrier Mk. I.jpg

waar tijdens WOI door de Britse Royal Engineers een Priestman-stoomkraan bovenop gezet is, en zo te zien de twee bestuurderscabines weggehaald. Er is er precies één van (om)gebouwd, voor zover ik weet.

Het was ietsje langer dan 5 minuten, maar dat is goed Erik👍🏻
Dus, jij mag weer een nieuwe opgave bedenken!

Dat is een Challenger-romp met een ongewone toren, waardoor ik de indruk heb dat het ook een normale Challenger-toren is maar zonder de bepantsering erop?

Volgens mij is het onderstel een ATR-2?
Dus dan een FV4601 MBT-80 ATR-2…
Alleen ATR2 was goed
Hieronder de bron vanwaar ik deze had met wat uitleg voor diegene die er niet mee bekent zijn (zoals ik meestal 😶😎)
20230308_092721.jpg
Jij mag de volgende verzinnen Lendert

Ik vond de banden zo op de foto al wat typisch, maar nooit bedacht dat grubers apparaat stiekem een laro is...

Ik vond de banden zo op de foto al wat typisch, maar nooit bedacht dat grubers apparaat stiekem een laro is...
Nee ik ook eigenlijk niet. Hoewel het duidelijk was dat het nep was want het klonk nogal naar blik als er iets mee werd gedaan.

Het was mijn eerste ingeving bij het zien van dat karretje, veel gezien vroegah 😄

Op naar de volgende, wat zien we hier voorbij crossen?
20230308_194244~2.jpg

STZ-3 tractor (Russisch/Sovjet)

Ja ja…. Er is ook nog iets als moeten werken… ik ga op zoek!

Nou, hier dan een simpele voor tijdens het avondeten
0C55BA88-97D7-482F-83EF-940624B80EEF.jpeg

Terug
Bovenaan