Wie weet....

pfff, en Jakko maar klagen over mijn vragen, dat alleen ik het antwoord weet ...of dat die antwoorden niet correct in een boek zijn te vinden....dus wat nu Jakko? Mag Bas vragen stellen waarop alleen hij het antwoord weet omdat hij alleen, die stukken uit het Nationaal Archief heeft gehaald?😚

Laatst bewerkt:
Chenillette Lohr VP 90

Laatst bewerkt:
Maar dan weten we nog niet de naam van de barbier die de snor van de linker kapitein geschoren heeft 🤔
Het zit anders.... de kapitein heette Bromsnor en dronk bier aan de bar, soms links, soms rechts 🤪

Het is weer weekend…..tijd voor een dubbele sigaar!30E734F5-E6E5-4617-8A8A-E96BB86ACB51.jpeg

Hè, Alex is me voor — terwijl ik hem wél onmiddellijk herkende (nou ja, sterk vermoed dat ik het weet 🙂 ).

Alex was dus eerder. Juist geraden. Inderdaad doet dit aan de Ontos denken. Die Japanners ontwikkelen veel militaire voertuigen die vaak aan andere Westerse equivalenten doet denken maar dan net anders….

Daimler Dingo (Scout Car) onder een kluit mensen?

Volgens mij een Daimler Armoured Car (iets groter, met toren).
Je hebt gelijk! Ik lette te veel op het rooster maar je ziet iets van een toren onder de mensen en het spatbord heeft een bepaalde knik die met de Armoured Car overeenkomt422AAA53-7228-48FC-BC79-87B31BF561CB.jpeg

Gokje Austin K2 of ligt dat teveel voor de hand?

gr Bas

Van een zwarte vlek met rode kruis en een wiel is moeilijk iets te maken: Chevrolet CMP C15TA?

Van een zwarte vlek met rode kruis en een wiel is moeilijk iets te maken: Chevrolet CMP C15TA?
Nee, dit kan niet want daar slaat de deur niet tegen de zijkant. Volgende poging: Chevrolet C60L

William van Oranje, beroemde postduif uit de Slag om Arnhem ! Let op: geen Willem maar William!

Ik ben benieuwd of onze luchtmobiele brigade ook postduiven heeft ….

William van Oranje, beroemde postduif uit de Slag om Arnhem ! Let op: geen Willem maar William!

..en dat is dus niet correct..🙁

William of Orange

....dit echter wel dus de beurt gaat toch echt weer naar Jan.😇

Voor wie dit allemaal niet kon volgen; In Engeland worden medailles uitgereikt aan dappere dieren in oorlogstijd, de zgn Dickin-award.
William of Orange werd door de Britse para's tijdens de slag om Arnhem, los gelaten met het bericht dat de brug in Britse handen was. Ondanks slecht weer boven het kanaal bereikte William binnen 24 uur zijn bestemming.

nuss007.jpg

Laatst bewerkt:
Ja…was wat sneller geweest! Nu moet ik straks weer……..🙄
Gelukkig @Jan Peters dat jij de officiële UK spelling had toegepast en niet de NL vertaling van deze vliegdinges race machine met vleugelaandrijving 😅

Hmm … dat lijkt me toch echt de romp en een loopwiel van een T-34, maar het aandrijfwiel lijkt eerder Brits en de rupsband Duits … Nog geen idee wat dit precies zou kunnen zijn.

Panzerkampfwagen T34-747 (Beutepanzers)

Hmm … dat lijkt me toch echt de romp en een loopwiel van een T-34, maar het aandrijfwiel lijkt eerder Brits en de rupsband Duits … Nog geen idee wat dit precies zou kunnen zijn.
Je zat aardig in de buurt, de tracks zijn van een panzerkampfwagen 1F
Het aandrijfwiel is een aanpassing.

Terug
Bovenaan