Wie weet....

Het lijkt me een versie van de M1A2 Abrams, maar of het nu de SEPV1, 2 of 300 is durf ik niet te zeggen...

gr Bas

Een nieuwe ronde dan met deze jongens.

20230219_133148-01.jpeg

Succes! Gr Bas

Huisvlijt van een scratchbuilder uit de tijd die Arne zich nog wel herinnert, toen polystyreenplaat onbekend was en je gedwongen was om plexiglas te gebruiken?

Hij is blijkbaar wat lastig, dus hier een groter plaatje. Bij mijn weten geen huisvlijt, maar wel scratch....

20230219_133148.jpg

De locatie waar dit voertuig staat was makkelijker: achter het rood omcirkelde raam van het DAF-Museum! F1FAEA2B-1376-4294-8C6C-E22B3F4C2DF9.jpeg
Ik ben wel benieuwd naar de link met DAF van dit voertuig. Model van Ton de Grave, die ook veel DAF modellen heeft gemaakt?

Laatst bewerkt:
Scherp gezien Walter!

Maar het is (bij mijn weten) geen model van de heer de Grave.

Gr Bas

Nee, het zegt me nog helemaal niks. Het bestuurdersluik doet me denken aan een M113-variant, maar dan met zes wielen. Dus misschien een voorstel voor een voertuig dat er nooit gekomen is omdat tot aanschaf van de YPR-765 besloten werd? Maar hoe dat dan zou moeten heten …?

Lijkt op een studie rond het US-MICV project

De eerste letter klopt.

Ik zal morgenavond het bevrijdende antwoord geven.

gr Bas

Ik ga jullie uit je lijden verlossen. 😉 sorry voor de uitdaging.

Het is de Daf PIGV, een prototype bedoelt voor het Nederlandse leger, maar nooit verder gekomen dan dit studiemodel.
20230219_133154.jpg
Ik ga niemand aanwijzen voor de volgende opgave. Iedereen die een leuk plaatje heeft kan deze hieronder posten.

Gr Bas

Daf PIGV dus... Ik heb nog even gegoogled erop, maar vind niks terug op das internetz. Dit was een hele goeie Bas!
Omdat deze niet geraden is ben jij in principe nog steeds aan de beurt... Dus kwel ons maar met nog zo'n opgave 😂

Nou dan, op veler verzoek een nieuwe... 😉
Wat zien we hier?
20220304_113557-01.jpeg

Kan deze niet letterlijk vinden, het enige wat er op lijkt qua loopwerk is van een :
Mechanische Werke Cottbus 201 model of 1928 , een prototype wat later leidt tot de Sd.Kfz.10 ?

Die heb ik ook langs zien komen, maar niks dat ook echt deze ophanging, wielen en rupsband had.

Bedankt voor de verlossing 😅 ik kreeg bijna het gevoel dat ik alle halfrupserts ooit bedacht had gezien.
En ondanks de ruime variatie in zoektermen en Google Lens deze dan toch niet tegenkomen....🤪
Intussen wel heel veel andere interessante halfrups varianten tegengekomen, dat dan weer wel 🤓

o maarreh... geen type aanduiding/ benaming ?

gezocht op danish semi tracked truck en vond : Triangel Kornbech 4T
"Triangel" was de truck en "Kornbech" de ingenieur die het loopwerk ontwikkelde met het Franse "Kegresse" ontwerp als voorbeeld.

Gevonden op armyvehicles.dk (komt uit op pagina met de 3T uitvoering met daarin een linkje naar de 4T uitvoering)

Laatst bewerkt:
Heel goed Peter.

Nederland heeft waarnemers gestuurd naar deze proefnemingen. Omdat het allemaal niet voldoende werkte hebben ze hier uiteindelijk gekozen voor de vinding van de Trado as.
20220304_113551.jpg
Ik zal het hele document ook even op het forum plaatsen voor de liefhebbers.

Gr Bas

Terug
Bovenaan