Wie weet....

Zo lang stil hier... dan zal Junior(volgens BGG leden) maar wat plaatsen:
Wat is dit:
leopard2recoveryfinland.jpg

Wouter

Junior,

het is moeilijker vinden als je "leopard2recoveryfinland.jpg" uit je eigenschappen haalt.
Geef de foto voor posten een andere naam...

Met jouw titel zijn maar 2 hits bij de goochel,

😉

R. Goorts zei:
Junior,

het is moeilijker vinden als je "leopard2recoveryfinland.jpg" uit je eigenschappen haalt.
Geef de foto voor posten een andere naam...

Met jouw titel zijn maar 2 hits bij de goochel,

😉

Dat klopt, maar het voertuig heeft, als je goed oplet, een koepel van (volgens mij) een CV90.

WOuter
PS: dat foto's plaatsen is nieuw voor me.

Wouter Smit zei:
Dat klopt, maar het voertuig heeft, als je goed oplet, een koepel van (volgens mij) een CV90.

WOuter
PS: dat foto's plaatsen is nieuw voor me.

Vergelijk de koepels van een CV 90 maar eens met de koepel op jouw foto, qua vorm lijkt het een beetje maar verder komt ie nie eens in de buurt, is gewoon een opzetdeel voor op het Leo 2 onderstel, mag geen eens koepel genoemd worden, want draaien doet ie voor geen meter.

En op het moment dat je de foto's op je computer opslaat, dan geef je ze toch gewoon een andere naam, dit was echt te simpel 😉

Groeten Eric

Even wat dieper gaan zoek en dan vind je uiteindelijk de onderstaande tekst op Wiki.
Leopard 2R
Heavy mine breaching vehicle developed by Patria for the Finnish Army, based on the Leopard 2A4. A total of ten vehicles were converted. The vehicles are equipped with a mine-plough or a dozer blade, and an automated marking system.[53][54]

Dus gee cv90 koepeltje...

Groeten Eric

Van wie hij is weet ik niet, maar dit lijkt me de mondingsrem van een 105 mm kanon van een AMX-13 — hoewel het natuurlijk ook van een SK 105 kan zijn.

Tip: volgende keer geen foto plaatsen van iets met zo'n duidelijk identificatienummer erop 😉

Ik zal eens kijken wat ik op kan diepen aan foto's die hopelijk moeilijker te raden zijn …

Het heeft even geduurd, maar bij scannen van oude foto's kwam ik deze tegen:

Kanon.jpeg

Ik zal eerlijk toegeven dat het me niet gelukt is te achterhalen wat dit voor stuk geschut is (ik weet wel in welk jaar en land de foto genomen is), dus wie het wel beweert te weten zou ik aanraden met bewijs te komen 🙂

Het lijkt er inderdaad sterk op dat dit een Kanone 35 is, dus wat mij betreft is de eer nu aan Rutger …

De foto heb ik trouwens in (ik denk) 1986 genomen in Oostenrijk, toen we tijdens de zomervakantie een legeroefening in de bergen tegenkwamen. Ik heb ook nog een serie foto's van een Pinzgauer 710M van diezelfde dag, maar dat leek me te makkelijk 🙂

Ik denk dat hij te modern is voor mij. Het is geen TAM, en veel verder reikt m'n kennis van moderne rupsvoertuigen van het zuidelijk halfrond niet …

De X1A2 heeft vering die (volgens Jane's Armour and Artillery) ontworpen is door het bedrijf Novatracao, maar is als je het mij vraagt duidelijk wel geïnspireerd op die van b.v. de M4 HST. Of de transmissie daar ook vandaan komt weet ik niet, maar hij heeft twee versnellingen vooruit en eentje achteruit, volgens Jane's.

Voor wie de X1A niet kent: dat is een Braziliaanse ombouw van de M3A1 Stuart: nieuwe romp boven de rupsbanden, nieuwe vering, een Saab-Scania dieselmotor, een nieuwe koepel met Frans D-921A 90 F1-kanon en een nieuw vuurleidingssysteem. Met andere woorden is alleen de onderkant van de romp nog origineel 🙂 80 M3A1s zijn tot 1978 verbouwd naar deze standaard.

De X1A1 is een variant met langere romp en daarom ook een extra wielstel; deze is niet in Braziliaanse dienst genomen.

De X1A2 is tussen 1979–83 geheel nieuw gebouwd, maar vergelijkbaar met de X1A1 afgezien van dat het kanon nu een Cockerill 90 mm is.

Die bedoelde ik bert, t was me verder niet heel erg opgevallen, maar het schaar achtige link ik meteen aan hotchkiss, de m4 heb ik nog niet vaak genoeg in de boeken gezien om t t herkennen, moet ik ook eerlijk zijn en zeggen dat vracht voertuigen uit de wo2 me niet bekoren, tenzij ze amfibisch zijn of gepanserd, zoals de buffalo!

Oostenrijkse 4-KAFSAGFDJGFJHADH of iets anders met veelsteveel letters — ik zal eens even de precieze naam opzoeken. (een paar tellen later) Een 4K 4FA-G2 dus, volgens Jane's.

"Bundeswehr" slaat hier op het Oostenrijkse leger, niet het Duitse 🙂

Deze foto kwam van die geplaatste site met links voor moderne voertuigen.
als jullie goed kijken zien jullie 1 loopwwiel,1 aandrijf wiel en een stukje track.
Iemand enig idee?

PS: ik zelf ook niet.
china070520091dluy.jpg

Laat ik dit eens nieuw leven in proberen te blazen met een foto waaruit het volgens mij mogelijk moet zijn om het voertuig te benoemen:

7611157952_5bb4065cfb_o.jpg

Nee, het is geen onderzeeboot 🙂

wat is toeval,zag zaterdag het plaatje en was gisteren voor een kennis aan het zoeken voor zijn Austin Champ op internet,kwam toen dat plaatje tegen,best een lastige,maar het is de diepwatertest op farnborough van een austin Champ,

groeten,bert

Oeps, ik zie dit nu pas — inderdaad een Austin Champ. Voor wie hem niet kent, hier een foto ervan met de snorkel in opgeborgen toestand:

Alleen had ik een beetje gehoopt dat iemand hem herkend zou hebben aan alleen het uiteinde van die snorkel en dat de bestuurdersstoel rechts zit 🙂

Dat ronde ding is een „Versuchswagen 5” gebaseerd op een Stoewer 4×4×4-chassis. Meer informatie (hoewel niet veel) en onder meer deze foto van de achterkant:

Versuchswagen-5-04.jpeg

(Ik zal maar toegeven dat gesmokkeld heb om hierachter te komen, want het ding zei me eigenlijk totaal niks behalve dan het flauwe vermoeden dat het Duits is 🙂)

Eric Sikkema zei:
DAF MC 139. (De typeaanduiding moest ik opzoeken, dat het een DAF was wist ik — hoewel het Nederlandse nummerbord wel hielp bij die conclusie 🙂)

die 2e lijkt wel een oversized seinlamp op een vickers onderstelletje maar wat t is? de laatste is iets duits meen in, ik meen het te herkennen maar zeker weten doe ik het niet?

Terug
Bovenaan