Wie weet....

Ik wilde ook T23E3 zeggen, maar Jamie was me al voor 🙂

Duurde even, maar bij deze dan!

Doegeenmoeite.jpg

3-inch Gun Motor Carriage T1 (M5)

Was dat geen 'flycatcher'?

Nee, Flycatcher was de naam van het vuurleidingssysteem dat bij de luchtmacht werd gebruikt. In de jaren tachtig (geloof ik) heeft de luchtmacht de stukken Bofors 40mm van de de Lua overgenomen, een beetje laten opknappen en gebruikt voor de vliegveld-luchtverdediging. Dat vuurleidingssysteem zat in een grotere bak (leek wel een zeecontainer op wieltjes) en had twee radarantennes.
Een foto daarvan is overigens hier te vinden:

http://www.defencetalk.com/pictures/data/3090/medium/Flycatcher%20radar.jpg

Rob

Rutger Warrink zei:
Die was lastig. Ik kende ze wel van de dienstfoto´s van de ouweheer, maar de naam kende ik niet. Het blijkt een Radarvuurleidingstoestel L4/5 te zijn 😀
Inderdaad 🙂

En Rob heeft gelijk wat de Flycatcher betreft; daarnaast was dat de opvolger van de L4/5. De L4/5 was sinds begin jaren '60 in gebruik, en Flycatcher is in de jaren '70 ontwikkeld, met, als ik het goed heb, gebruikmaking van dezelfde radar als in de PRTL.

Ik denk dat je toch een tip zult moeten geven, Rutger … zelf kom ik er in elk geval niet uit, en afgaande op de reacties tot nu toe denk ik dat ik niet de enige ben. Verder dan dat het een voertuig van eind WOI of de jaren '20 is, kom ik niet …

Rutger Warrink zei:
er moet nog iets tussen "Char" en "A", maar je zit in de goede richting 😱 😉
Die kant (een Franse tank) zat ik ook al op te denken, maar ik kon geen foto's vinden die goed genoeg waren om m'n vermoedens te bevestigen, laat staan het type te bepalen 🙁

Hoi Rico,

Ik was zelf ook al een beetje rond aan 't googlen en kwam ook bij dit type uit .
schaal 1 op 1 is hij in ieder geval te koop 😀 maar ik bedoel natuurlijk 1/35. Zag dat Azimut deze verkoopt/verkocht maar met dit merk heb ik niet zo'n goede ervaring .Heeft iemand ooit de kfz17 van Azimut gebouwd ?

Gr/Roger

Roger, deze thread is eigenlijk niet bedoeld voor het soort vragen die jij erin stelt 🙂 Het "Wie weet …" uit de titel slaat op raadplaatjes: "Wie weet welk voertuig er in deze foto staat," oftewel: wie heeft genoeg kennis van voertuigen om dat op de foto te determineren?

Het lijkt me handiger als je vragen hebt over specifieke voertuigen, technieken, modellen, enz., om daar aparte threads voor te openen en die te voorzien van een titel die weergeeft waar je vraag over gaat 🙂

Rico's Independent is inderdaad te makkelijk, in elk geval als je gewoon de hele tank op de foto laat zien 🙂 Die van Wouter is een ABV (Assault Breacher Vehicle), gebaseerd op de M1A1 Abrams maar zonder kanon en met een laag ERA op de toren.

R. Goorts zei:
Was al onthult... 😉
Dat was me totaal ontgaan, en als ik z'n bericht zo lees, Danny ook — misschien dat je voortaan beter een naam kunt geven in plaats van alleen een link 🙂

Zo even in het filmpjesarchief gedoken voor dit beest.
http://splodetv.com/assault-breacher-vehicle
Trouwens in de post van Wouter stond bij de eigenschappen van de foto ook de naam. 8)

Cheerio, Arno

Medeplakkers,

op zoek naar documentatie over de RSO/01
kwam ik deze foto tegen.

In deze foto gaat het niet zozeer om de RSO ,maar om het voertuig wat ik omkaderd heb.
Iemand enig idee wat dat voor apparaat is ?

rso3_copy4.jpg

Op dezelfde side vond ik trouwens ook een zeer exotische (over de top bewapende)RSO
rso1_copy4.jpg

rso2_copy4.jpg

(lijkt op een LeFH18 in het achterbakkie, en ik denk dat ik deze versie wel heel erg interessant vind om (eens) na te gaan bouwen)

greetz Ronald

Ronald Schoenmakers zei:
MIn deze foto gaat het niet zozeer om de RSO ,maar om het voertuig wat ik omkaderd heb.
Iemand enig idee wat dat voor apparaat is ?

rso3_copy4.jpg
Die komt me bekend voor, maar ik kan niet achterhalen wat het precies is … volgens mij is het een vliegtuigtrekker of zoiets.

Terug
Bovenaan