Wie weet....

Bij deze: 😈
raadsel290808.jpg

een strela waar een heel eind van mist... maar ik dacht eerst dat het een ZSU 23/4 Shilka was, maar dan mankeerd er weer een heel stuk van de bovenkant, dus het zou best eens kunnen dat die wel hetzelfde onderstel hebben, maar dan ook verder niets gemeen hebben...

het is volgens mij wel een ZSU 23/... serie voertuig, maar de enige die ik kan vinden die er wel wat op lijkt heeft een koepel en een sagger erop, niet zo'n klein koepeltje en een bult in het midden van het ding!

Timo

hallo,
ik heb deze dus in een museum gezien (tsjechie-lesany) alleen hadden ze er toen een glijbaan op gemaakt, en heel groot detsky tank erop gekalkt (om over de kleur nog maar te zwijgen 😛 ), maar ff on topic, de naam stond er dus niet bij 😢 . dus ik zal het echt niet weten

groeten erik (als iemand het wil kan ik de foto nog wel posten).

Hallo,

Volgens mij is dit een SNAR-10 (ground surveillance radar vehicle). eerst dacht ik een MT-LBu maar daar is de kleine geschuts koepel aan de voorkant bij verwijderd dus die is het niet.

MTP-LB of een MT-SON zou ook mischien kunnen maar ik ga voor mijn eerst genoemde keuze.

Met een vriendelijke groet,
Laurens.

SNAR-10 gaat niet werken want de toren met radar zit er niet op. 't Enige wat me aan dit voertuig opvalt zijn de twee kleine opbouwsels aan de rechterkant van de romp. Ik gok op een van deze drie, maar ik weet niet welke:

# RPM (radiatsionno-poiskovaya mashina) - radiological reconnaissance vehicle with a single KZO-2 flag dispenser and equipped with radiation detection devices NGP-81 (gamma), KDN-2 (neutrons), KRB-1 (beta), KRA-1 (alpha).
# K-611 - radiological reconnaissance vehicle.
# K-612 - radiological reconnaissance vehicle.

Olaf

Laurens de Wit zei:
eerst dacht ik een MT-LBu maar daar is de kleine geschuts koepel aan de voorkant bij verwijderd dus die is het niet.
Een MT-LBu is het ook niet, vanwege het aantal loopwielen. De MT-LB heeft er zes, de MT-LBu heeft zeven stuks (en alle varianten daarop ook).

Ondertussen zoeken we rustig verder ... 8)

Ik zie hem nu pas, en wilde eerst Fahd zeggen maar volgens mij is het dat toch niet. Wat dan wel is sterk de vraag … 🙂

Ik zag dat er 2 Fahd's zijn, de al-Fahd van Saudi-Arabië en de Kader Fahd van Egypte, en dit ding lijkt wel erg sterk op die laatste. Met dat verschil dat de Kader Fahd nog lelijker is misschien

Alex van Riezen zei:
@ Jakko: zeg/post dan niks. 🙂 🙂 🙂
Als we zo gaan doen is de lol er snel af, hoor …
eelke warrink zei:
de al-Fahd van Saudi-Arabië en de Kader Fahd van Egypte, en dit ding lijkt wel erg sterk op die laatste.
Die bedoelde ik dus. Hij lijkt er inderdaad sterk op, maar de neus is niet goed, de deuren zitten anders en de spatborden kloppen ook niet.

Alex van Riezen zei:
@ Jakko: maak je niet druk lees ook de smileys en niet alleen de tekst. 😉
Eh … dat dóe ik ook. Maar "🙂" vind ik nogal een uitlach-smiley, zeker als er meerdere staan …
Alex van Riezen zei:
Een Fahd zou te makkelijk zijn.
Misschien wel, maar jij hebt er een beetje een handje in om het té moeilijk te maken als zelfs mensen als Eelke er niet uitkomen … 🙂

Makkie dit is een MRDTFG lelijk ding 8)

Want als die niet zo lelijk had geweest dan hadden we het zeker geweten en voor jouw is het een makkie want je werk bij defensie Lexje 😉

Alex van Riezen zei:
Hebben jullie eindelijk eens een uitdaging is het weer niet goed haha.

Alex

Uitdaging oke ... maar dit is wel een hele extreme 😉 Kon het toch niet laten om nog eens te zoeken, maar nog steeds geen succes. Heb nu al wel duizenden verschillende voertuigen van 40 landen gezien, maar alles behalve die van op de foto.... 😈 😕

Toch nog gevonden! 8)

Algerijnse M-5 (Volgens enkele bron op Militaryphotos.net en een Frans forum)

m5010.jpg

img0807150727cs8.jpg

Er is verrekte weinig over te vinden als er 1500 van gemaakt zijn....

Zo kunnen we vannacht tenminste slapen zijn we morgen goed uitgerust in Eindhoven 😀 😀 😀.

@ Alex, weet je trouwens al welk soort oekraiense humvee het was.
Schijnt dat ze daar in licentie worden gebouwd. Even off topic maar nieuws was heet van de naald, voor mij dan..

Cheerio, Arno

Terug
Bovenaan