Wie weet....

Zal als ik thuis ben de foto van het bordje nog eens bekijken of het klopt. 😉

Het is in ieder geval gefotografeerd in Ft Knox 1,5 week geleden.

Nou Jakko: nu is het jouw beurt weer eens een keer.......

Deze zou niet zo moeilijk moeten zijn:
vraag-weet-ik-het-hoeveel.jpg

Inderdaad, het interieur van een M113 C&V. Volgens mij komt de foto van Tanxheaven, maar dat weet ik niet meer zeker.

Jaap, aan jou om de volgende te plaatsen 🙂

In een keer goed!

DSC06561.JPG

Foto genomen in het WW2 Victory Museum in Auburn Indiana USA.

Het grootste deel van de collectie van dit museum bevond zich vroeger in Arlon België. En is zo'n beetje in zijn geheel naar de huidige lokatie in de VS verplaatst.

hierbij een nieuw tipje van de sluier opgelicht
Foto-XI3Y46UO.jpg

p.s. de foto's heb ik van het net gehaald en een beetje bewerkt zodat het internetaddres eraf is zodra het is geraden geef ik mijn bron prijs 8)

Het antwoord is al gegeven: een Russische Kosomolyets artillerietrekker. Ik schaam me dat ik m niet herkende. Maar die plaat leek verdomd Italiaans!

Inderdaad heeft het goed een Russische T-20 Kosomolyets artillerietrekker. Bedankt JWdeBoer dat je de anderen niet langer in spanning hebt gelaten een een paar foto's op de site hebt gezet.
groetjes stijn

ha alex,
er zijn niet veel van dit soort voertuigen,zuid-afrika of rhodesie schoot al snel te binnen,de naam wat minder ,dus toch maar even opgezocht,
helaas ben ik niet in staat er een foto op te zetten,de eerste die een leuke heeft mag hem plaatsen,
groeten,bert

Ik ken geen andere tank met zulke tanden aan de sprocket, en met zo weinig tanden aan de sprocket. Ik zal kijken of ik vanavond een leuke foto kan opsnuffelen.

Ik heb er in een ver verleden (Diverse digicams terug) wel een op afstand een foto van gemaakt tijdens de restauraties in het Legermuseum in Brussel:

DSC01440.JPG

Jan Peters zei:
852apo6.jpg

Wat is dit voor iets?
Jan 🙂
ps ik weet het zelf ook niet, maar ik ben erg benieuwd 🙂
Jan,

Er is daar een model van. Geloof van Azimut. Een artikel heeft in MM gestaan, met ook wat fotomateriaal. Laat maar weten als je interesse hebt. Volgens mij ligt ie nog bij mij in de collectie.

Groeten, MartinD

Het model of de MM? 😉
Leuk ding wel, maar ik vroeg me alleen af wat het was.... de ster op de zijkant liet me zoeken naar iets Russisch, maar ik kon 'm (logischer wijze) niet in mijn Russische tractoren boek vinden...
Jan 🙂

Ik heb 'm op het net gevonden, in een thread met kleurenfoto's. Dit is de link: http://freeforumzone.leonardo.it/discussione.aspx?idd=7014334&p=4
De verdere herkomst is mij ook onbekend.
Jan 🙂

Jan Peters zei:
Het model of de MM? 😉
Leuk ding wel, maar ik vroeg me alleen af wat het was.... de ster op de zijkant liet me zoeken naar iets Russisch, maar ik kon 'm (logischer wijze) niet in mijn Russische tractoren boek vinden...
Jan 🙂
Die ster is een komeet en het zegt me iets, ik ken die afbeelding.
Ik kan hem alleen niet plaatsen, maar weer eens een wandeling door mijn geheugenpaleis gaan maken.
Cheerio, Arno

Gjalt van Koten zei:
is het geen duitse fallschirmjager ?

die orange vlag lijkt me voor herkenning door vriendelijke troepen.
Bingo, FJR4 en FJR5 hebben kometen zoals op de afbeelding als teken gehad.
Wel met andere kleurstellingen, zelfs binnen de regimenten waren verschillen.
Dus dat was wat het belletje liet rinkelen.
Maar de bestuurder is geen Fallschirmjager, zelfs geen Luftwaffe.
Dus, meer vragen dan antwoorden.

Cheerio, Arno

Nieuwe opgave:

2802413919_26a6c8b206.jpg

Op de voorgrond een FV 432 die voor Games Workshop ter promotiedoeleinden wordt verbouwd tot een Warhammer 40,000 troepentransport, maar wat is het zwaar overbelichte voertuig rechts op de achtergrond?

*zucht*

😉

Aan jou de volgende, Jan-Willem …

Terug
Bovenaan