Wie weet....

7990FD29-2511-41E9-B91E-84646D91F87F.jpeg
ik kende hem niet dus 6 minuten😉

Oké, bij deze ronde mag @Bas Slaats even niet meedoen (na raden leg ik uit waarom). Ik reken op zeker binnen 5 minuten!
Bekijk bijlage 25223
Ik zocht deze foto al een tijdje. Op FB werd hierop gereageerd maar men wist niet meer wie de vraag gesteld had. Bas verwees vervolgens naar mij. Vandaar dat ik hem even heb “uitgesloten”.

Het lijkt me Fins, maar wat dan wel.... Geen idee.

Gr Bas

Ik kan er nog altijd geen touw aan vastknopen. Heb je ook een afbeelding waarop meer van het dinges te zien is?

Die heb ik wel, maar dan is het meteen duidelijk.
Kijk eens goed naar de foto, en denk aan de hint die ik gegeven heb...

Ja, ik zat ook te denken aan een soort mobiele snijbrander om metalen hindernissen te doorbreken. Al zou ik niet graag met 50 liter hoge druk acetyleen over het slagveld willen rondhobbelen.

Iets om rook te maken? Rauchauspufgeneratorgeräte ausf 3ɓ

Ik twijfel er een beetje aan, zijn het de wielen met een diameter van 19,7 of 19,8 mm?

Ik twijfel er een beetje aan, zijn het de wielen met een diameter van 19,7 of 19,8 mm?
Ik twijfel nu ook, want ik geloof namelijk dat de ausf 4a een doorontwikkeling was voor gebruik als tennisbal-schieter op gasdruk voor de tennisbanen van de officieren. Dat is deze nog niet. Ik denk inderdaad dat dit hier de ausf 3b.2 met 19.8 wielen is (iets aangepast profiel tov ausf 3b.1 met de 19.7 wielen).

Laatst bewerkt:
IMG_8860.jpeg
Inderdaad niet de tennisbal variant!

Mittlerer Flammenwerfer. Het aardige is dat deze ook in 1:35 te koop is bij Zvezda.
….maar ik heb toch de voorkeur voor ausf 4a!

En dat is m!
Walter, jij mag weer!
Oei….! Dat is het listige van dit gebeuren…Je kunt het gewoon niet laten om te reageren terwijl je dan weet dat er weer een probleem aan gaat komen….Ik ga op zoek …

Een mooie voor de zondagmiddag. Roept u maar! IMG_8862.jpeg

Standardpanzer-prototype van … eh, dát detail moet ik even opzoeken … Arbeitsgruppe A. Dit is een prototype uit de A2-serie, de A1-serie had een horizontale gril.

Dit is inderdaad een industriële groep A standaard tankprototype II. Er werden in totaal 26 voertuigen geproduceerd. Dit prototype werd geproduceerd door Groep A-bedrijven zoals Porsche, Jung, Mack, Lutheran & Jordan, en was uitgerust met een Wegmann-koepel uitgerust met een 105 mm tankkanon.IMG_8862.jpeg
Foto uit Tamiya News 8, Photo Album of West German Leopard Tank

Jakko is weer!

Je herkent er al duidelijk de Leopard in, met de eerste prototypes nog duidelijk minder. Alleen de afstandsmeter ontbreekt nog écht.

Dit is een doorsnede van een …?

2791.jpg

Geen T-34M, inderdaad. Wel in de buurt daarvan 🙂

Terug
Bovenaan