Wie weet....

We've got ourselves a winner!!! Rutger, je antwoord was goed. Je kunt overigens net rechts op de foto nog DL43 zien staan, wat de nummeraanduiding van de Nahuel was.

Rutger, het is aan jou!

Bij deze:
vraaglg5.jpg

Jan 😀

Erik,

Perfect! Het is een Studebaker K25/K30. Oorspronkelijk een "french contract" vrachtwagen, die buitgemaakt is door de Duitsers.

Alex

Frustreerend, frustreerend. Ik weet dat het een 6 wielige Land Rover is van de Australiese SAS. Maar op de excte naam kan ik niet komen.
Ergens op mijn harde schijf staat het antwoord. Maar na een ochtend zoeken, kom ik alleen maar Engelse SAS Land Rover tegen....

Gert.

Ik reken het goed, het is een Perentie. Ik vondt het leuk om een instinker te maken. Maar Gert trapte er niet in 😀 , hulde Gert. Eigenlijk is Erik aan de beurt. Cheerio, Arno

Eitje toch?!?! ... Ik reken Niels' antwoord goed. Ik weet niet zeker of het een M8, dan wel M20 is. De originele foto laat niet duidelijk een koepel zien. Maar je zit genoeg in de buurt.

Niels, aan jou ➡️

was net aan het kijken of ik de originele foto kon vinden. Die heb ik ergens staan. Heb me al eerder zitten afvragen wat dit was en toen was mijn conclusie M8, maar erg thuis ben ik niet in deze voertuigen. Ga weer een leuke opgave zoeken. Hopelijk net zo'n uitdaging als de Veldskoen. 😈

Alecto SPG, een 90mm (?) howitzer op het chassis van de Tetrach tank. 8) ... Had ik ook op de nominatie staan om te plaatsen. Ik neem aan dat je alle foto's hebt gevonden via ML? Want meer dan dat heb ik ook niet.

Helemaal correct, ook het ML gedeelte, eigenlijk wilde ik nog een tijdje wachten met deze foto maar kon zo gauw geen andere vinden. Al waren die foto's met raketaandrijving ook leuk geweest om te posten.

ik zie 2 wielen, dus een tank is het zeker niet. een ronde achterkant met enige bootvorm, dus ik zeg een dukw

TImo

Inderdaad de whippet

FWWwhippet.jpg

Groeten Maarten

...die denkt dat we werkelijk moeten gaan inzoomen op een bout of moer om de foto langer dan 24 uur ongeraden te laten.
Wat een kennis hebben we bij elkaar. 😱

Maarten Weers zei:
...die denkt dat we werkelijk moeten gaan inzoomen op een bout of moer om de foto langer dan 24 uur ongeraden te laten.
Het is dat die berichten van gisteravond zijn, maar mijn allereerste gedachte bij je foto was ook "Whippet" — waarbij ik moet zeggen dat je beter een ander deel van de tank genomen zou kunnen hebben als je wilt dat de foto langer ongeraden blijft … Die deksels over de middelste assen zijn nogal herkenbaar 🙂

De truc wordt denk ik om een onbekend voertuig te zoeken en dan een kleine uitsnede van de foto te maken. Alleen het spatbord van die Alecto bijvoorbeeld 🙂

Jakko Westerbeke zei:
De truc wordt denk ik om een onbekend voertuig te zoeken en dan een kleine uitsnede van de foto te maken. Alleen het spatbord van die Alecto bijvoorbeeld 🙂

Prototypes doen het trouwens ook goed. De Veldskoen hield het zelfs met tips redelijk lang uit. En dat zonder knipwerk.

Niels Henkemans zei:
Prototypes doen het trouwens ook goed. De Veldskoen hield het zelfs met tips redelijk lang uit. En dat zonder knipwerk.
Dat is denk ik ook omdat hij modern genoeg is dat er niet zo heel veel over bekend is. Met prototypes uit b.v. WOII heb je dat minder, omdat het (vaak) een bekender voertuig is dan een echt modern prototype.

Terug
Bovenaan