Dito voor mij vwb je naam
Ik ben idd bezig met de YP en de directe link daar naar toe is :
http://home.wanadoo.nl/bert.takken/bitchin/YPbouw.htm
Als je nog nooit met resin gewerkt heb en twee linkerhanden, succes, dat heb je wel nodig, de YP is per definitie geen beginnersmodel, maar het is geen onoverkomelijk en onbouwbaar iets, dat niet.
Ik weet niet hoe het met de overige technieken staat, dus kan ik niet eist echt zinnigs zeggen
Wel wat mijn ervaringen zijn, maar die staan redelijk uitgebreid vermeld op mijn site, maar laat je niet misleiden door mijn avonturen, ik had ook weinig ervaring met resin.🙂
Kort samengevat, leg alle onderdelen naast elkaar en kijk mbv de (zzeer summiere) tekening of je alles heb, dus voldoende aandrijfassen va nde juiste theoretische lengte, en dergelijke
Bouw eerst de romp en dan pas het aandrijfgedeelte, dit is redelijk kwetsbaar en bij jouw zal ongetwijfeld de bovenkant ook wel krom zijn met name aan de kant van de neus
Rechtbuigen gewoon door warm maken en laten drogen op de onderkant, wel een paar keer herhalen zodat het niet te snel gaat en de spanning er uit is
Schuur en zaag het resin nat, resin is pokkespul als je dat lekker inademt, niet dat je gelijk gestrekt gaat, maar het is een waarschuwing
De metalen delen vooraf mooi glimmend poetsen met of schuurwol of polijst borstel, je haalt hiermee het doffe losingslaagje weg, zodat alles god verlijm en verfbaar is
verlijmen met secondenlijm, (dun vloeibaar/ gel) tis wat je voorkeur heeft
Verder, wil niet te snel een gereed voertuig hebben, rustig bouwen en bij twijfel vragen stellen. over technieken zal je an een aantal mensen wel antwoord krijg, specifieke vragen van wat minder
uhh, niet verder vertellen hoor, maar ik denk dat de meesten afwachten wat Rob of ik, en ik geloof Richard Polderman ook er van maken,)
In mijn spreuken balk staat de afbeelding van een hele goede site op YP gebied waar je heel veel info en dtails vandaan kan halen
Goed, succes met de start en je kan hier altijd vragen stellen, mits met je echte naam, anders word er maar weinig beantwoord ben ik bang
BertUS (die de US toevoeging gebruikt omdat er meerder Berts aanwezig zijn op het forum)