"Who's lost?"

Wow, hoe heb je die mallen gemaakt? Met een plotter?

Prachtig werk ! geweldig om op deze subtiele manier het 'metselwerk' te laten doorschemeren 👍

(en weer een tool voor op de verlanglijst 😉) o. enne...welk type heb jij ?

Geen idee welk type,
heb effe gegoogled maar men is niet volledig over wat er allemaal gesneden kan worden.

Hoe dan ook... inderdaad dure machines en niet iets dat ik vaak zou gebruiken dus weer van het lijstje af 😉

Dat moet vast wel ergens op bestelling kunnen toch? Er is vast wel ergens een printservice met een snijplotter te vinden, waar je in lage oplages airbrushmallen kan laten maken.

Dan kan je ze denk ik beter kopen, dat zal goedkoper zijn. Die van mij is ook een bestaande mal. Printen van meerdere vellen duurt uren. Als mijn vriendin ze op bestelling moet maken zullen ze duurder zijn dan de mallen die te koop zijn, die kosten tussen de 4 - 7 euro.

Ik vind het er realistisch uitzien. Ik vind de fijne stipjes op de tegels veel toevoegen. Hoe heb je dit bereikt?

Het lijkt wel alsof er een waas op sommige tegels (linkerkant van de tegel rechts) zit vanuit de voegen, maar we zien het nu van veel dichterbij dan wanneer je het geheel bekijkt. Dit vind ik persoonlijk een soort klinknagels tellen opmerking, vooral omdat er bijvoorbeeld nog wat stof, vuil overheen komt.

Voor inspiratie over de verdere aankleding kan ik je de verdere beroerd slechte serie Roque Heroes aanbevelen. Dat is een sterk geromantiseerde versie van het verhaal van de Ghost Major in Noord Afrika, maar de settings zien er goed uit.

Hi Bas,

Gaaf hoor! Ik heb een soortgelijk kleiner diotje gepland voor de nabije toekomst. Een sd Kfz 222 met drie DAK figuurtjes voor een soortgelijk gebouw. Die blauwe luiken zie je veel in Noord-Afrika, vermoedelijk om vliegen buiten te houden? Hoe heb je de verweerde verf op de Kübel gedaan? Met een sponsje en olieverf of andere methode? Die scheuren in de grond kun je overigens ook maken met rivierklei. Dan kunnen het wel flinke barsten worden maar ook leuk om eens mee te experimenteren. Die scheuren kun je dan overigens voorkomen of bijwerken door de verdunde klei met witte hobbylijm aan te brengen.

Mvg,

Vincent

Hoi Bas, wat is dat modderproductje? Ziet er wel heel gaaf uit 😉

Mooie vorderingen Bas 👍 dit wordt een fantastisch 'kijkplaatje' (is't nu ook al eigenlijk 🤓)

Indrukwekkend!
1 ding valt mij wel op, en dat is de zichtbare naden tussen het gebouw en de poort.
Nu lijken het losse blokken terwijl als je goed naar dit soort bouwwerken kijkt, zeker in zuidelijke landen, vormen de gebouwen veel meer een aan elkaar gestucadoord geheel.
Je ziet het goed op de onderste foto, bij de aanhechting van de poort.

Ik vind het er overtuigend uitzien Bas.. heel mooi allemaal

Prachtig werk weer.
Ik ben benieuwd naar het totaalplaatje.

Wat ik me afvraag is of iemand als de premier zich zo dicht bij Duitse troepen bevindt die worden ontwapend. Ik bedoel dit niet negatief, ik weer niet goed wat de status van troepen is als een (in dit geval brigade) zich overgeeft.

Succes met deze 3d plaat! Mijn petje af voor het vele werk dat je erin steekt.

Ik ken deze omgeving niet in het echt, maar vindt het er geweldig uitzien. Prachtig hoeveel aandacht er zit in de diverse hoekjes.
Ik hoop dat je deze lijn cast weet te houden!💪

Ziet er echt nu al prachtig uit! Ik vind dat de zwarte kleur waar de boel “doorgesneden” is wel behoorlijk de aandacht trekt en wat af leidt van al het moois. Zou ik neutraal houden met een lichtere kleur.

Dank voor de reacties 🙂

Het zwarte kader is slechts de primerlaag. Wordt een bruine tint denk ik, maar de exacte kleur weet ik nog niet. Dit steekt inderdaad te veel af.
Ahhh…helemaal goed !!!

Terug
Bovenaan